TEMPS DE FLORS

El dimecres 16 de maig vam visitar l’Exposició de Flors de Girona.

Va ser una trobada conjunta amb la resta d’aules d’acollida dels instituts de Girona per participar d’alguna manera en l’exposició de flors que organitza la nostra ciutat ja fa 57 anys.

En primer lloc, ens vam trobar tots plegats  a l’edifici dels  Serveis Educatius.

Després cada centre va fer la lectura del text de temàtica medioambiental que havia preparat per a la trobada.

La Júlia i en Sebas van ser els nostres portaveus i van llegir el poema L’arbre vell de Marc Granell.

Ho van fer molt bé.

Que guapos que surten a la foto!

 

Tot seguit, vam fer la “plantada de flors simbòlica”.

Ens vam acomiadar i vam iniciar la visita a l’exposició de flors per separat.

Però nosaltres no vam estar sols. Ens vam acompanyar els alumnes de l’AA de l’institut de Llagostera: la Soukaina, la Roumaissa, en Franco, l’Anabella, en Floris, l’Abdelhak, en Mahamadou, l’Ebrahima… i els seus tutors, la Carme i en Jordi.

 

Ens va agradar molt poder fer aquesta sortida.

Tant de bo l’any que ve puguem repetir-la.

Temps de flors a Girona

REFLEXIONS I CONCLUSIONS

 

Després de treballar a classe i reflexionar sobre aspectes medioambientals com l’escalfament global, la contaminació, les centrals nuclears, el tractament de residus, etc. hem arribat a les següents conclusions que hem reflectit a través d’uns cal·ligrames amb forma d’arbre:

 

Per salvar el planeta hem d’estalviar aigua i llum.

Hem d’utilitzar els contenidors per reciclar el paper, el vidre i les llaunes.

No hem de fer servir bosses de plàstic.

 

 

 

 

No hem d’utilitzar cotxes per no gastar petroli.

Els arbres són els pulmons del nostre planeta.

Hem de plantar arbres i anar amb bicicleta.

 

 

 

Nosaltres hem de protegir els arbres i cuidar-los perquè són el nostre futur.

L’ARBRE VELL de Marc Granell


Els alumnes de l’AA hem triat el poema L’ARBRE VELL de Marc Granell per fer la lectura col·lectiva el dia de la trobada a l’exposició de flors amb les altres aules d’acollida de secundària.

L’ARBRE VELL

En la ciutat hi ha una plaça                                         En la ciutat (algú conta)

i en la plaça un arbre vell.                                            hi havia fa molt de temps

En l’arbre hi ha la tristesa                                            un arbre gran i molt trist

de saber que és el darrer.                                              que se sabia el darrer.

Abans n’hi havia molts altres,                                    I plorava fulles grogues

ara tan sols queda ell                                                     en la tardor, i a l’hivern

com un record que s’apaga                                          es despullava i cantava

entre el ferro i el ciment.                                              estranyes cançons al vent.

Diuen que volen tallar-lo,                                            Quan venia primavera

que molesta, que el seu verd                                       despertava les arrels,

trenca l’estètica pura                                                     oblidava un poc la pena

dels edificis que té                                                          i obria el somriure verd

voltant-lo, voltors altíssims                                       que en estiu era rialla

a punt de menjar-se el cel.                                         que et feia sentir-te bé

Que al lloc que ocupa podrien                                   quan, fugint del sol, entraves

aparcar vint cotxes més.                                             en el cercle tou i fresc

Que és la casa on s’arreceren                                    del seu regne que assetjaven

centenars de bruts ocells                                           cotxes, finques, fum, diners.

que ningú recordaria                                                  Quan el tallaren plovia.

si no fos perquè viu ell…                                           Ja no he vist ploure mai més.

 


 

 

 

PREPARACIÓ PER A LA VISITA A L’EXPOSICIÓ DE FLORS A GIRONA

Els alumnes de l’AA visitarem el dimecres 16 de maig l’exposició de flors de Girona.

No estarem sols, sinó que ens trobarem amb els companys de les altres aules d’acollida de Girona.

A 3/4 de 10 hem de ser a les dependències de Serveis Educatius, on farem una plantada simbòlica de flors de paper, juntament amb la lectura d’un poema de temàtica medioambiental i les reflexions que n’haurem extret.

Tot això ens ha comportat una preparació…..

1) Realitzar les flors de paper.

2) Treballar sobre aspectes medioambientals: escalfament global, radioactiviat, centrals nuclears, contaminació…

3) Triar un poema: L’ARBRE VELL de Marc Granell.

4) Elaborar un cal.ligrama amb forma d’arbre amb les nostres reflexions.

5) Assajar la lectura del poema.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dXzzb0iGDbE&feature[/youtube]

Trobada Aules d’Acollida de Girona

El nostre institut exposa des del 7 de maig  fins al divendres 18 de maig els plafons que es van realitzar per mostrar com va ser la trobada d’aules d’acollida de Girona del mes de novembre passat.

Ja és el tercer any que hi participem.

A més a més de la recepció per part de l’alcalde i la regidora d’Educació, de la presentació de totes les aules i de l’esmorzar a la Mercè,  vam fer una gimcana per la ciutat de Girona, visitant la Casa de Cultura, el Museu del Cinema, el Centre Jove i l’Oficina de Turisme de la Rambla.

Ens va agradar molt. Va ser una experiència molt bona.

I també ens va agradar molt el comiat: tots plegats fent-nos una foto a la Plaça del Vi mostrant la bandera dels nostres països.

 

 

La nostra participació a l’institut el dia de Sant Jordi

Aquest any a l’institut hi ha hagut una parada d’intercanvi de llibres per celebrar la diada de Sant Jordi. Als alumnes que portaven un llibre se’ls donava un val que els permetia agafar un altre llibre.

A l’Aula d’Acollida vam fer un cartell per darrere de la parada i la faldilla que tapava les potes de la taula.

El cartell deia “Sant Jordi pot ser qualsevol dia” amb unes lletres vermelles que l’Alassane i en Sheharyar havien dibuixat, perquè qualsevol dia és bo per estimar i per regalar llibres. Tot el fons del cartell eren dates que en Konstantin havia picat a l’ordinador. Al voltant de la frase i de les dates hi havia roses que la Júlia, la Keke i la Haja havien pintat.

La faldilla era una gran senyera feta amb paper de cel·lofana que la Keke, la Júlia i en Zoran havien retallat. El vam enganxar una mica entre tots. A sota de la cel·lofana hi havia trossos de paper de diari que l’Emilson i la haja havien retallat i enganxat.

Vam començar a preparar-ho tot unes tres setmanes abans i el resultat el podeu veure a les fotografies. A més, els alumnes de l’Aula Oberta van posar al costat de la parada de llibres una altra parada on venien: sobres i paper per escriure missatges d’amor o d’amistat, objectes de fusta fets per ells i petites roses de roba amb un imperdible per posar a la jaqueta.

 

 

Dia de la dona treballadora

El dia 8 de març era el dia de la dona treballadora i a l’institut ho vam celebrar amb una exposició sobre dones importants de diferents àmbits. Aquesta exposició consistia a enganxar fulls amb una fotografia i una petita biografia d’una dona important del món en unes cartolines de color lila: esportistes, científiques, actrius, polítiques, etc. i penjar-les per l’institut. Nosaltres vam triar fer dones anònimes, però que són les dones més importants de les nostres vides: mares, germanes, àvies, tietes, etc.

Aquest dia és un dia molt important arreu del món, perquè les dones encara no tenen les mateixes oportunitats ni els mateixos drets que els homes. Amb aquesta celebració donem suport a totes les dones del món.

Plantada d’arbres

El dia 1 de març va haver-hi una plantada d’arbres al pati del nostre institut. Els arbres ens els va regalar l’Ajuntament de Girona i l’alcalde, Carles Puigdemont, va venir a la plantada.

Els alumnes de l’Aula d’Acollida, amb la nostra tutora, la Teresa Hereu, vam escriure un text sobre la plantada que vam enganxar a la porta del pati. El text deia: “Per als alumnes de l’Aula d’Acollida aquesta plantada d’arbres té un significat especial, perquè d’alguna manera per a nosaltres mostra també la voluntat d’arrelar a Catalunya.”

Receptes amb arròs

La María Sánchez, la professora de l’institut que fa la revista amb alguns alumnes del centre, ens va demanar que féssim un article des de l’Aula d’acollida. Aquest n’és un petit resum:

A l’Aula d’Acollida ens hem preguntat a quins dels nostres països l’arròs és un menjar típic i a quins països l’arròs no es menja gaire.

Aquest és el resum:

Països on l’arròs és un menjar típic: al Pakistan sobretot es fa servir per acompanyar plats de carn; al Senegal i a Gàmbia es menja combinat amb peix i amb verdures; a la República Dominicana es menja com a acompanyament de plats amb carn, amb peix o amb mongetes seques; a Bolívia se sol menjar amb formatge fos en un plat combinat que porta amanida, “Anticucho” (pinxo de carn) i patata bullida o fregida; a la Xina es menja de moltíssimes maneres diferents: blanc, amb verdura, amb carn, amb ou, etc.; a Hondures es menja molt amb carn; a Xile l’arròs es menja barrejat amb un plat que es diu “Charquicán”, que porta carn i verdures.

Països on l’arròs no es menja gaire: Ucraïna, Rússia, Montenegro i el Marroc.

Si voleu conèixer algunes receptes dels nostres països, sortiran publicades a la revista de l’institut.