Proposta didàctica – Disseny de la portada d’un CD
AUTOR O AUTORS/ES DE LA ACTIVITAT
Nom i cognoms | Cristina Estrada Schmitt |
Centre i localitat | Escola Infant Jesús Barcelona |
GRUP ON S’APLICA LA ACTIVITAT
Curs i característiques del grup | 2n d’ESO
Grup heterogeni amb diversitat de tipologies d’alumnat. |
COM S’INSEREIX DINS LA PROGRAMACIÓ DE LA EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
Explica breument la seva ubicació dins la programació | En el nostre centre a 2n la matèria fa 1 hora setmanal durant un quatrimestre. Per tant nomès treballem 5 unitats didàctiques. Aquesta activitat podria estar relacionada amb les dues primeres (U1 La comunicació visual; U2 La composició). Per tant es podria fer al final de la segona unitat didàctica. |
DESCRIPCIÓ DE LA ACTIVITAT
Descripció de l’activitat i dels passos a seguir per desenvolupar-la.
|
Han de dissenyar la caràtula d’un CD. El tema ha de ser un concert o Festival de música lligat a una estaçió de l’any i a un tipus de música que vindrà donat per una audició musical que han fet a l’assignatura de música. També analitzar an previament algunes caràtules. |
Objectiusque es volen assolir |
|
Contingutsque es treballaran |
Disseny i comunicació visual. Elements a tenir en compte. Observació i anàlisi de diferents aplicacions: cartells, portades de llibres, caràtules de CD….
|
Lectura d’imatges
Tècniques de composició El color. Ús simbòlic i expressiu
|
|
Tractament digital de les imatges: Les eines de transformació del Gimp (escalar, voltear, girar,…). El treball per capes
|
|
Temporització |
5 sessions d’una hora.
|
Organització del grup(treball individual, sessió conjunta, treball per grups…) |
Una primera sessió conjunta.
Treball per parelles, amb la possibilitat que presentin dues variacions sobre la mateixa proposta i una petita memòria sobre el que han volgut aconseguir i quins recursos han emprat (Composició, color, tipografia, símbols…) |
Dificultats d’aplicació o aspectes no previstos i solucions adoptades(en cas de dur-la a terme) |
|
Activitats d’avaluació |
|
Criteris d’avaluació | Justificació de les eleccions i decisions que s’han fet per dissenyar la caràtola |
Definició correcte dels elements gràfics que han utilitzat
|
|
Adequació de les pautes indicades, funcionalitat, composició, color..
|
|
Treballar activament amb el company |
VALORACIÓ COMPETENCIAL
Quins coneixements adquirits aplica?
|
Quins nous coneixements fomenta?
|
COMPETÈNCIES BÀSIQUES QUE S’HI TREBALLEN
Detallar quins aspectes competèncial s’hi posen en joc (no cal de totes les competències si no es treballen):
Organització del treball en grup i individual, capacitat de recerca i de presentació de les idees davant dels companys de classe.
Saber prendre decisions que ens porten a triar els elements d’una imatge (la forma, el color, la textura, la composició) no només per motius estètics o de gust personal sinó per motius relacionats amb l’expressivitat de la imatge, i aprendre a justificar les decisions que es prenen davant del companys.
Fer treballs per parelles, de manera que es puguin ajudar entre ells a solucionar dubtes i aprendre del company. Plantejar-se preguntes: com ho puc fer per transmetre una idea concreta
Recerca d’informació i d’imatges per la xarxa i ú de programes pel tractament de la imatge.
Capacitat de síntesi i expressió verbal acurada i clara. Correcció ortogràfica.
|
BIBLIOGRAFIA I ENLLAÇOS D’INTERÈS
Educació visual i plàstica 3 Text La Galera |
DATA
18-11-2011 |