Recordem les dues lectures:
Una lenta (02) i l’altra ràpida (03)
Passem a la tècnica de subratllar:
A l’hora d’estudiar és fonamental saber quines són les idees bàsiques i organitzar-les. Per poder extreure la informació important d’un text, cal que siguis capaç de distingir i de jerarquitzar el contingut en:
- Idees principals (IP)
- Idees importants (II)
- Idees secundàries (IS)
- Idees detalls (ID)
El subratllat és una tècnica molt útil per poder extreure principalment les IP i les II. Et recomanem que no et precipitis a destacar la informació més rellevant del text, sinó que primer en facis una lectura per entendre’l i després el tornis a llegir i hi comencis a subratllar les IP amb llapis (per si t’equivoques). Per acabar, llegeix-lo i determina les II i, si cal, les IS o ID.
Per subratllar correctament no cal farcir el text de colors ni de ratlles, sinó que s’ha de marcar el mínim nombre de paraules possible, com si fos un telegrama.
Utilitza diferents estils o colors en funció del tipus d’idea. Tot i aquesta barreja d’estils, mira de seguir sempre el mateix criteri: per exemple, pots usar el color verd per a les IP, el groc per a les II i el gris per a les IS. D’aquesta manera podràs retenir visualment la informació.
No subratllis mai paraules que no entenguis.
A classe farem un exemple.
08.- Per a casa elegeix un text d’una matèria, que treballes avui dilluns i aplica la tècnica de subratllar. En la propera sessió l’ensenyaràs a la classe.