Presentació d’APRENS en els dos primers articles, tot seguit de tècniques mnemotècniques i en tercer lloc 13 sessions de classe ordenades.-

12 sessió.- 16-12-13.- Prenem apunts d’un film o de la premsa

La historia de Cataluña

http://www.youtube.com/watch?v=FfkK7FKUyNk&feature=em-share_video_user

Buscar una notícia nacional  i treure el més important:

http://www.ara.cat/

Veure un episodi i treure conclusions

http://www.tve.es/alacarta/videos/isabel/

Buscar una notícia local i explicar-la en poques paraules

http://www.diaridetarragona.com/

11 sessió.- 09-12-13.- Com estudiem ?

1.- Lliuro els treballs pendents

2.- El dilluns de la setmana que ve recolliré els portafolis.

3.- Avui treballarem l’autoestima

 

http://www.xtec.cat/~jcruz/t_estudi/

Tècniques d’Estudi d’ “Aprens”

01.- Elegir un bon lloc d’estudi.

02.- Organitzar-se

03.- Conrear la teva autoestima

04.- La lectura

05.- El subratllar

06.- Els esquemes

07.- Els resums.

08.- Els gràfics.

09.- Els apunts

10.- La memòria.-

11.- L’atenció.

12.- Els examens, els controles i les proves.

Exemples de croquis i de gràfics:

EL teorema d’Arquímedes

  

Com mesurem la temperatura?

Urko Carmona: Campió mundial de paraescalada.-

https://www.google.es/search?q=urko+carmona&client=firefox-a&hs=ENu&rls=org.mozilla:ca:official&channel=np&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=X3KgUsL4DKHH7AaThoGwAg&sqi=2&ved=0CC8QsAQ&biw=1366&bih=624

10.- Sessió 02-XII-13.- Nick Vijucic.-

http://www.youtube.com/watch?v=0O3xDmXmHU8

10 minuts

http://www.youtube.com/watch?v=eORMM96cYlQ

20 minuts

http://www.youtube.com/watch?v=wiHEPO6BgX8

10 minuts

Mira i escolta el vídeo i fes una crònica de l’experiència

Evangelista australiano Nick Vujicic, quien nació sin extremidades, habla a una multitud de unas 25.000 personas en el estadio nacional Mi Dinh en Hanoi, Vietnam, el 23 de mayo de 2013.

09.- Sessió 25-11-13 Les tècniques d’estudi.-

Comencem  a aprofundir:

http://www.xtec.cat/~jcruz/t_estudi/

http://ntic.educacion.es/w3//eos/MaterialesEducativos/mem2006/aprender_estudiar/index2.html

08.- Sessió.- 18-11-13.- Parlem del Suport Vital Bàsic i del premi de la Marató de TV3.-

http://blocs.xtec.cat/patmf/2013/11/11/94-concurs/

http://blocs.xtec.cat/patmf/2013/11/11/93-valoracio-positiva-del-suport-vital-basic/

Ideal-granada

Què opines sobre aquesta foto?

07.- Sessió 11-11-13 Exemples de mapes mentals.-

Un link sobre mediació i per la pau.-

http://cami-per-la-pau.blogspot.com.es/p/material.html

Tot seguit pots veure els mapes mentals i un conceptual realitzats per companys/es de la teva classe

 

 

 

 

 

06.- Sessió 04-11-13.- El meu cervell.-

1.- El meu cervell té dos hemisferis cerebrals

2.- On es porten a terme les meves vuit intel·ligències.-

3.- Cada hemisferi té unes capacitats que li són pròpies:

4.- Una de les coses que he d’aprendre és com fer que els dos hemisferis cooperin de forma conjunta i equilibrada

 

 

5.- Un programa de ràdio sobre els hemisferis cerebrals.-

Clica a sota sobre el link.

http://aprendiendoeducacionemocional.blogspot.com.es/2012/09/com-estimular-els-dos-hemisferis-del.html

05 sessió. Repassem els mapes conceptuals i aprenem els mapes mentals.-( Fem esquemes).-

Mapa conceptual

http://assets00.grou.ps/0F2E3C/userimages/saedsur/20101215160130-cmzphmzcxawdgxbmn.jpg

Mapa mental: com és fa?

 

 

 

 

 

04 Sessió. Passos 01, 02,03,04 i 05.- 21-X-13.- Dues lectures, subratllar i esquematitzar.-

I.- Hem elegit la matèria de Física i Química per a  fer una pràctica de les tècniques 2L+ SE és a dir dues lectures, subratllar i esquematitzar.

II.- Falten lliurar algunes entrevistes a les famílies dins del projecte corresponsals. Avui les recollirem. 

III.- Avui farem un nou qüestionari: Les meves amistats.

1.- Amb quin company/a m’agradaria estar assegut/a a classe? (escriu un o dos):

2.- Amb quin company/a m’agradaria dur a termes treballs en grup? (escriu un o dos):

3.- Del grup classe Aprens, per qui votaries per a ser el delegat/a del grup Aprens: (escriu un o dos noms):

Després d’haver contestat ho lliurarem al professor.

Repassem assumptes pendents per a treballar fora de la classe d’  “Aprens”.