Aprens.
Com més aprens tu més aprenc jo. Si jo t’ensenyo i cooperem.-
Quan un coneixement o habilitat la volem recordar quan ens interessi tenim diverses tècniques que es diuen mnemotècniques ja que serveixen per a recordar.
Per tant les tècniques de memòria sorgeixen per tractar d’evitar l’oblit de la informació que pensem que ens pot ser útil en el futur.
Principis bàsics de les mnemotècnies
-
Visualització
L’ús d’imatges visuals afavoreix el record de la informació.
-
Associació
L’associació d’una informació amb altres informacions augmenta la seva accessibilitat.
-
Organització
El material organitzat és més fàcil d’aprendre que el material desorganitzat perquè facilita la codificació i la recuperació.
-
Atribució de significat
És la relació que la persona pot establir entre aquesta informació i altres informacions desades en la seva memòria a llarg termini.
. Divideix i venceràs !
-
Descansa i repeteix
-
Ataca per tots els fronts
-
Repassa
-
Respecta el teu temps
-
Treballa i no et preocupis
1.- Comparar o contrastar
.
Recordem quelcom perquè s’assembla o es diferencia d’alguna cosa que ja coneixem.
Exemple: La 2a. Guerra Mundial va començar l’any que va néixer el meu pare.
2.- Associació per exemples
.
Quan estudiem el significat d’una paraula (per exemple, hipotenusa) tot utilitzant una frase en la que se’n faci referència.
Exemple: en un triangle rectangle, el costat de major longitud i el costat oposat a l’angle recte és igual a la hipotenusa
3.- Analogies
.
Busquem semblants….
Exemple: El nom d’una persona ens recorda al nom d’una artista.
4.- Associacions il·lògiques
Tractem de memoritzar la llista de la compra (llet, galetes, tomàquet, pa i ceba) realitzant associacions sense sentit:
“Una galeta es va banyar en un got de llet, però quan anava a llençar-s’hi de cap va veure que estava vermella com un tomàquet i que hi havia flotant un tros de pa jugant amb una ceba.”
5.- Fraccionament de la informació
.
Si volem recordar un número de telèfon, per exemple, ”917104026″ ens resultarà més fàcil si el dividim:
“91-710-40-26″
6.- Agrupació
Es tracta de fer el contrari que en el fraccionament de la informació. Per exemple, en la següent cadena de números:
3 – 3 – 4 – 7 – 3 – 7 – 9 – 0 – 9 – 0 – 8
resulta més fàcil de memoritzar si s’agrupa: 334 – 737 – 909 – 08
7.- Exageració
.
La memòria es més receptiva davant quelcom absurd. La singularitat facilita la memorització: com més original sigui una informació millor es retindrà.
8.- Ritme i rima
Posar música a un text, recitar-lo com si d’una poesia es tractés.
Exemple: Crear petits versos amb les paraules que s’han de memoritzar.
9.- Recordar el context
.
Sovint resulta més fàcil recordar quelcom si es tracta de visualitzar el moment en el què s’estava estudiant un material.
Exemple: Estava al balcó del pis, era divendres per la nit; recordo que estava escoltant música d’Elvis Presley i duia una samarreta groga,…
10.- Mètode dels “loci”
.
Deixa un comentari