Estadística amb regletes

Treballem l’estadística a través de la manipulació de les regletes.
Vam preguntar qui havia esmorzat entrepà?, fruita?, galetes?… i amb els resultats obtinguts ho vam representar amb l’ajuda de les regletes.

Joguines

Divendres passat vam portar a l’escola una joguina que ens havien portat els reis. Ens va agradar molt compartir amb els companys/es i jugar plegats amb les nostres joguines.

Reis

Els Reis Mags d’Orient van arribar a l’escola.
El primer dia després de les vacances de Nadal, vam trobar els regals per la classe de les Balenes a l’arbre de l’escola. Ens va fer molta il·lusió que els reis ens portessin joguines per la classe. Després d’obrir-les ens vam posar a jugar una estona i ens ho vam passar d’allò més bé.

Tió

Ahir vam fer cagar el tió, ens va cagar torrons i neules. Quin esmorzar més bo que vam fer.
Us recordeu de la cançó, vinga, cantem tots junts:

CAGA TIÓ, TIÓ DE NADAL;
NO CAGUIS ARENGADES
QUE SÓN MASSA SALADES,
CAGA TORRONS,
QUE SÓN MÉS BONS.

Nadala: El bon Jesuset

Aquest any hem pogut sortir al pati a cantar la nostra Nadala.
Ho hem fet molt bé, us deixem el vídeo perquè gaudiu com nosaltres.

Poema de Nadal: Si Nadal fos a l’estiu

Aquests dies hem après un poema de Nadal molt divertit. Us deixem el vídeo recitant.
Esperem que us agradi.

Aniversaris desembre

Divendres vam celebrar els aniversaris d’en Manel i en Bertran. Moltes felicitats!
Balenes us feu molt grans, ja tots i totes teniu 6 anys.

Higiene de mans

Hem estat treballant sobre la importància de rentar-se les mans amb aigua i sabó i lluitar contra els microbis. Hem vist quines situacions són important i quins són els passos per fer una bona higiene de mans.
Com ho hem fet tan bé, formem part de l’equip de les mans ben netes i ens hem fet aquest diploma.

Paradetes nadalenques

Dijous vam visitar les paradetes de Nadal de la plaça Santa Anna.

A LA RECERCA DEL TIÓ

Aquesta setmana ha vingut el Tió a inicial, és un tió petit, és cosí germà del tió d’infantil.
Aquest tió ens buscava i no ens trobava. Ha parlat amb la Carmen, la conserge, i es veu que li ha donat una carta per a nosaltres. En ella ens donava instruccions i pistes perquè el poguéssim trobar.
Finalment entre les 4 classes d’inicial: Dofins, Balenes, Tortugues i Camaleons hem aconseguit descobrir que el tió estava al pati.
Estàvem emocionadíssims i hem baixat a buscar-lo.
Alguns nens i nenes l’han trobat darrere una escala; pobret, semblava tremolós i famolenc. L’hem agafat i l’hem portat al nostre replà, i de mica en mica li anem portant menjar.
Diu que ens vol cagar coses i per això l’hem d’atipar. Alguns ja hem portat mandarines, galetes i trossos de pa.
Volem cantar-li la seva cançó, però ens haurem d’esperar al dia indicat.
Tió de Nadal menja força i et faràs gran.
Els nens i nenes de Cicle inicial