Any Nou Xinès: Any del Cavall!

Bon Any Nou a tots, una altra vegada!

Fa uns dies que la comunitat xinesa ha celebrat el seu any nou. Aquest cop és el torn del cavall. En Xinhao de 3rB ens ha fet un dibuix per celebrar-ho i no ha tingut cap inconvenient a compartir-ho amb tots nosaltres!

Any Nou Xinès: Any del cavall!

Publicat dins de FESTES, General, TERCER | Deixa un comentari

DENIP (Dia Escolar de la No-violència i la Pau)

El passat 30 de gener va celebrar a l’escola el DENIP. Es commemora la mort d’en Gandhi. Home molt rellevant en tirar endavant la pau en el seu país, la Índia.

Es van realitzar diferents activitats com un minut de silenci a les 11h. Tasca que van dur a terme totes les escoles de Mataró. Vam fer uns cors dins dels quals hi vam escriure un desig. La suma de tots els cors ha esdevingut un cor enorme! Vam aprendre un poema de memòria “Els Canons”, d’Isabel Barriel. Aquest el vam interpretar, conjuntament, tota l’escola. Des de P3 fins a 6è. I per últim vam cantar diferents cançons relacionades amb la Pau. Cicle Mitjà vam canatar “No dubtaria” versió de la cançó original d’Antonio Flores “No dudaría”.

A continuació us deixem unes imatges dels diferents treballs i actes del dia!

Publicat dins de FESTES, Pau, TERCER | Deixa un comentari

Expressió oral + teatre

Seguim practicant aspectes teatrals amb aspectes de llengua.
En aquest cas hem aprofitat que a català treballem els textos descriptius, concretament la descripció d’objectes, per dur-ho a terme oralment i interpretativament.

Anteriorment, havíem interpretat i expressat un poema d’en Josep Carner. Ara volíem llegir les descripcions que estem treballant a expressió escrita. Com que encara no hem arribat a temps, hem agafat un model de text descriptiu que ja teníem fet. La tasca era llegir-la mentre interpretàvem un sentiment.

Per donar una pista, el que ens estan expressant els dos companys podríem dir que és:

*Quan algú no dorm massa, què li passa?
*Quan anem a un lloc desconegut i a més a més és molt fosc, què ens passa?

Amb aquestes dues pistes esperem que endevineu el que ens volen transmetre.

Gaudiu de l’audició!

Si pregunteu als nens que us diguin un dels aspectes més importants de parlar en públic contestaran: la vocalització!

A la lectura d’una descripció hem afegit una dificultat més. Vocalitzar mentre tenim un objecte que ens impedeix llegir bé: un llapis.
Paciència a l’hora d’escoltar l’audio, perquè ha costat molt. Però, aquesta és la gràcia!

Publicat dins de EXPRESSIÓ ORAL, TERCER | Deixa un comentari

ETWINNING PROJECT: PERSONAL INFORMATION

Els alumnes de tercer de l’escola Àngela Bransuela de Mataró hem gravat un vídeo, en anglès, presentant-nos nosaltres mateixos per enviar als nostres “partners” del projecte Etwinning.

Publicat dins de ANGLÈS, EXPRESSIÓ ORAL, TERCER | 1 comentari

CosmoCaixa, un món per descobrir

La visita al CosmoCaixa ha estat tot un èxit! L’entrada al museu, pròpiament dit, és un gran ventall d’imatges, informació, experimentació, palpació, visualització i audició.

Tant important és observar, mirar i tocar com llegir les informacions. A simple vista podria extranyar-nos el que veiem, però llegint les explicacions i amb l’ajuda de tots podíem arribar a entendre el que teníem davant els nostres ulls.

La màgia de la combinació de colors, de l’energia, dels fòssils, de l’aigua, de la gravetat, de l’evolució de l’espècie humana, animal i de la Terra. La formació d’onades i que aquestes no desplacen els objectes sinó que només els mouen, la formació de tornados, el gel, el bosc inundat i la varietat d’espècies que viuen en aquell hàbitat creat dins el museu, que fa més de 2.000 anys un dia durava més de 24h i que d’aquí 2.000 anys més un dia podrà durar menys de 24h…..

Infinitat de coses a veure, descobrir i aprendre.

Aquí us deixem un recull d’imatges fetes pels més petits i no tan petits!

A l’exposició “Mediterrani” hem pogut conèixer moltes coses del nostre mar, de les espècies que hi conviuen, dels productes típics de la zona com les diferents varietats del nostre oli, l’hem pogut tastar, tocar sorra de diferents zones de la nostra Comunitat i de les Illes Balears… Tot un luxe!

Al taller “flash” vam experimentar, tocar, aprendre moltes coses. Des de què passa amb l’aigua que cau de la pluja de les muntanyes, experimentar amb les ombres, proximitat, llunyania, trobar animals que s’assemblin seguint unes indicacions en funció de si són vertebrats o invertebrats, si són mamífers, aus, amibis, rèpitls, aus, d’on viuen…. I tot això gràcies a Linné (botànic, científic i metge suec creador de la classificació dels éssers vius).

Tenim pendents més imatges! Poc a poc i bona lletra i imatges.

Publicat dins de General, QUART, SORTIDES, TERCER | Deixa un comentari

Lectura, interpretació i expressió d’un poema

A 3r hem començat a treballar l’expressió oral relacionada directament amb activitats relacionades amb el teatre i la interpretació.

Vam començar amb unes primeres sessions on havien d’improvitzar uns personatges i unes situacions interpretades en aquell mateix moment. Van poder comprovar com és de díficil fer una cosa sense preparar-la amb la resta de companys, sense assejar-la i fer-la davant d’un públic

Com a segona sessió hem llegit, interpretat i expressat el poema “Ai quin fred que fa!” d’en Josep Carner. Podreu veure com interpreten cada vers del poema i com expressen uns sentiments o emocions com: alegria, ràbia, por, tristesa, felicitat, enamorament…

Us combidem a que observeu i endevineu quin sentiment o emoció expressa cada alumne.

Ai, quin fred que fa!

Ai, quin fred que fa!
tinc les cames enrampades
tinc les mans encarcarades,
tinc el nas fet un glaç…
Si això dura no sé pas…

Ai quin fred que fa!
Jo no el puc pas aguantar.

Josep Carner

Publicat dins de EXPRESSIÓ ORAL, PARTICIPACIONS, TERCER | 1 comentari

Dibuixos representatius de la companyia de teatre “L’escola dels genis”

Tornem a començar!

Abans d’acabar el trimestre els alumnes van fer un dibuix que representés la nostra companyia de teatre “L’escola dels genis”
D’entre tots vam fer una votació perquè sortís aquell que ens representaria d’ara en endavant. Un cop feta, va haver-hi un empat entre els dibuixos 20 i 22. Vam decidir unificar els dos dibuixos i fer-ne un de nou, treballant conjuntament, les dues persones pertinents.

Cada vegada anem tirant més endavant!

Us deixem amb tots els dibuixos participants!

Publicat dins de PARTICIPACIONS, TERCER | Deixa un comentari

Cantada de nadales a 3r

La cantada va ser encantadora i la diada també!

Des de cicle mitjà i 3r us volem desitjar unes bones festes i un Bon Any Nou 2014. Seguiu gaudint amb la canalla.

Per si algú es va perdre el concert de Nadal, aquí us deixem les cançons de 3r!

Publicat dins de FESTES, Nadal, TERCER | Deixa un comentari

Els últims dies abans de les vacances de Nadal

El més esperat pels nens aquesta última setmana ha estat l’amic invisible i l’últim dia de classe. Primer us deixem unes imatges dels regals que han sortit a l’amic invisible.

I després unes imatges dels balls pre cantada nadales.

Publicat dins de FESTES, Nadal, TERCER | Deixa un comentari

WEBSPAIS D’APRENENTATGE 4t B CURS 2013-14

Aquest trimestre els alumnes de 4t B hem estrenat un nou entorn on ens hem atrevit a entrar. Traiem les idees partint d’un entorn virtual, ens posem a treballar per tallers segons les nostres preferències i escrivim sobre paper tot el procés experimental.

Ens ho passem molt bé i a més, aprenem!

TALLER DE MÀGIA

PAPIROFLÈXIA


DISSENY DE ROBA I BIJUTERIA

FOTOGRAFIA

INVENTS

CINEMA

Aitana Amaya, Ainhoa Lozano i Paula Rodríguez.

Publicat dins de General, QUART | Deixa un comentari