Correu electrònic 19-20

Correu electrònic:

Sistema de missatgeria que permet la transmissió de missatges entre usuaris, sense necessitat que estiguin connectats al mateix temps.

Adreça de correu:

Conjunt de paraules o signes que identifiquen l’emissor o el receptor d’un missatge de correu electrònic.

Una adreça de correu fa referència a una bústia on arriben missatges electrònics.

Aquesta bústia es troba en un servidor d’internet, al que haurem de connectar-nos per consultar si hem rebut correu.

Què pot portar una adreça de correu:

  • Sempre ha de tenir una, i només una, arroba (@)
  • Pot tenir lletres (majúscules i minúscules), números, guions, i punts

Què no pot portar:

  • Espais en blanc (no hi pot haver separació entre cap dels caràcters)
  • Altres signes de puntuació que no siguin un punt (coma, punt i coma, dos punts, cometes, parèntesis, admiració, interrogació, etc)
  • Caràcters no anglosaxons (ç, ñ, etc.)
  • Accents ni dièresis.
  • Símbols no alfabètics: monetaris, matemàtics… ( €, $, +, /, %, #, etc.)

Quins elements formen un correu electrònic?

Per a:

Adreça de correu del destinatari a qui es vol enviar el correu.

De:

Adreça de correu de l’emissor, qui envia el missatge.

Assumpte:

Descripció curta del contingut del missatge.

Cos del missatge:

És el contingut del missatge amb format o sense.

Sempre ha de constar de:

  • Salutació
  • Contingut del missatge
  • Comiat

Documents adjunts:

El correu electrònic permet adjuntar al missatge imatges, documents, vídeos o àudio.

Carpetes de missatges:

Els correus es troben ordenats en safates, igual com ho estarien en una oficina.

Safata d’entrada: On van a parar els correus que reps.

Enviats: On es guarda una copia dels missatges que has enviat.

Esborranys: On hi ha els missatges que has escrit però encara no has enviat.

Paperera: On llencem els missatges eliminats.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQeucdO98pneWij-Dhkwpfoo5J9MGLXtLi3jfLZiVvWFX8qc06UxV9WQ7z9To3pkKu7edHos8977u1g/pub

Publicat dins de 19-20 | Deixa un comentari

DIVERMATH 19-20 Preparació, creació i enviament d’un plànol de la classe

DIVERMATH 19-20 Preparació, creació i enviament d’un plànol de la classe

La propera tasca de Divermath consisteix en construir el plànol de la classe el més real possible i afegir un error impossible que hauran de descobrir les altres escoles.

 

Necessitareu les següents dades:

  • Parets. Alçada, llargada i superfície total de la classe.

planner5d0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Finestres (Ventanas). Amplada, alçada i distància al terra.
  • Portes (Puertas). Amplada i alçada.

planner5d1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Armaris (Almacenaje). Amplada, fons i alçada.
  • Taules (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Cadires (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Pica (Cuarto de baño). Amplada, fons i alçada.
  • Pissarra digital (Video y TV). Amplada, fons i alçada.
  • Ordinadors (Ordenadores). Amplada, fons i alçada.

planner5d

En aquesta graella haureu de posar l’enllaç al vostre plànol.

https://docs.google.com/document/d/1PXT7SRDP67asE1eEFOj_Z8QPuIIgqjgPA9W4ZBScJs8/edit?usp=sharing

Per tal de construir el plànol farem servir el programa Planner5d

https://planner5d.com/es/

 

Aquest article ha estat publicat en 18-19. Afegeix a les adreces d’interès l’enllaç permanent. Edita
Publicat dins de 19-20 | Deixa un comentari

Creació de gràfiques en línia

L’aplicació en línia “Generador de gráficos” ens permet crear gràfiques en línia sense tenir instal·lat cap programa en el nostre ordinador.

graficosPer tal de crear la vostra gràfica heu de seguir aquests cinc passos:

  • Dissenyeu el gràfic. En aquest pas trieu el tipus de gràfic. Trieu, per exemple, un tipus de gràfic de barres o de línies. En elegir-lo també podeu personalitzar-lo amb una quantitat de configuracions diferents.
  • Afegiu informació. En aquest pas afegiu la informació al gràfic. Primer trieu quants ítems i / o grups voleu mostrar. Si voleu fer una gràfica que inclou 8 dades heu de triar 8 ítems, si la gràfica només inclou 5 dades heu de triar 5 ítems.
  • Etiquetes i fonts. En aquest pas podeu determinar la tipografia en estil i grandària.
  • Mostreu el gràfic. Si ja heu introduït tota la informació i la vostra configuració, ara podeu fer clic a “Vista prèvia del gràfic” per veure la vostra gràfica i comprovar que sigui correcte. Sempre podeu tornar enrere i modificar la informació o les configuracions.
  • Desar i compartir En aquest pas podeu enviar el vostre gràfic per correu electrònic o bé podeu guardar-lo com a imatge al vostre ordinador. Heu de triar el format PNG o JPG.

http://www.generadordegraficos.com/graph

Exemples de diferents tipus de gràfiques

Aquest article ha estat publicat en 18-19. Afegeix a les adreces d’interès l’enllaç permanent. Edita
Publicat dins de 19-20 | 2 comentaris

DIVERMATH 19-20. PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PROBLEMA

Hem d’inventar un problema usant eines visuals per donar  pistes i fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total.
  • Nombre de nens.
  • Nombre de nenes.

Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

SESSIÓ 1

PRIMER

Pensar i escriure el nostre problema matemàtic en un document de LibreOffice que haureu de desar a la vostra carpeta personal de documents. A tenir en compte:

  • Que el problema sigui original.
  • Que no sigui ni gaire fàcil ni gaire difícil.
  • Que doni resposta a les tres preguntes.
  • És imprescindible que no hi hagi cap falta d’ortografia i que us expresseu de manera correcta.
  • Tingueu molt en compte els signes de puntuació i els accents.
  • Que tingui un màxim de 600 caràcters.

SEGON

Comprovar que el problema s’entén correctament. Feu servir l’aplicació en línia Nuance’s Text-to-Speech (TTS).

Enganxeu el text del vostre problema i seleccioneu les veus Jordi, Montserrat o Empar per escoltar-lo i fer les correccions que faci falta.

https://www.nuance.com/omni-channel-customer-engagement/voice-and-ivr/text-to-speech.html


SESSIÓ 2

TERCER

Crear el nostre avatar que expliqui el nostre problema per tal que l’escoltin les altres escoles.

http://www.voki.com/

Cliqueu a

 

Personalitzeu el vostre avatar utilitzant les diferents opcions. Exploreu-les perquè n’hi ha moltes:

  • Character. Trieu entre els diferents personatges
  • Accessories. Trieu entre els diferents accessoris
  • background. Seleccieu un fons per al vostre avatar animat
  • Color. Podeu canvia el color dels llavis i el cabell
  • Voice. Enganxeu el text del vostre problema

No seleccioneu les opcions que tenen una estrella al damunt. Són de pagament i no les podem fer servir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quan tingueu acabat el vostre avatar deseu i compartiu la vostra feina:

Cliqueu al botó Save

Poseu nom al vostre avatar i torneu a clicar al botó Save

Cliqueu damunt No, Thanks a la següent pantalla

Enganxeu l’enllaç en el document

https://docs.google.com/document/d/1fFCtYiCCsvQXi0ayjek–Vxs-WVDscJ62CTk7Uh1xbI/edit?usp=sharing

Publicat dins de 19-20 | Deixa un comentari

Visita al barri Gòtic de Barcelona

Properament farem una sortida a Barcelona per fer una visita al barri Gòtic de Barcelona.

Visitarem un total d’onze punts destacats.

Tasques a fer

Primer

Abans de fer la visita, cada grup heu de cercar informació sobre els punts que us han estat assignats.

6è A

https://drive.google.com/drive/folders/1rdEfSLSXZnkDZJUGEslNcUCUUcfmnxD3?usp=sharing

6è B

https://drive.google.com/drive/folders/177dl3t3e7hBy1lhdmltc2QCBnuSekQe5?usp=sharing

Segon

El dia de la visita cada grup haureu d’explicar als companys/es de la classe la informació més important que heu descobert sobre els punts que us han estat assignats.

També haureu de respondre a unes preguntes del dossier que us hem preparat i prendre algunes fotografies.

VISITA EL BARRI GÒTIC DE BARCELONA19-20

Tercer

Un cop feta la visita geolocalitzarem (situarem en un mapa) els diferents punts que hem visitat. Utilitzarem l’aplicació en línia de Google Maps.

Quart

Coavaluació. Cada grup avaluarà la feina de georeferenciació dels altres grups  fent servir aquesta rúbrica d’avaluació.

Autoavaluació. Cada membre del grup avaluarà la seva aportació a l’explicació fent servir aquesta rúbrica d’avaluació.

rubrica-avaluaciov2

Com geolocalitzar els punts al mapa fent servir l’eina Google Maps

Cliqueu damunt l’enllaç per accedir al mapa que hem creat per a la vostra classe.

Veureu que ja estan posicionats els onze punts del recorregut amb un símbol de color vermell. location_iconCliqueu damunt del punt i us apareixerà aquesta finestra.

finestra-mymaps

Per a cada punt haureu d’afegir la següent informació:

Informació sobre el lloc (botó del llapis)

Descripció o explicació escrita curta amb la informació que hem preparat prèviament. Màxim 5 ratlles.

Recordeu que ha de ser una informació contrastada (que sigui certa) i rellevant (que sigui important). Vigileu amb les faltes d’ortografia.

Imatges del lloc (botó de la càmera)

Seleccioneu una o més fotografies que vau prendre el dia de la sortida.

Mapa del recorregut de 6è A

https://drive.google.com/open?id=1pFBU7G3i_B0a2Rz6s7uWZj8V6YlZI7a6&usp=sharing

Mapa del recorregut de 6è B

https://drive.google.com/open?id=1FBw0u0JmyLq1EO52PZcsR38tbuwK2GiD&usp=sharing

Publicat dins de 19-20 | Deixa un comentari

Activitats Hot Potatoes

hot-potatoes
Les sis eines de què disposa Hot Potatoes són les següents:

  • JQuizz, que serveix per a elaborar packs de qüestions de quatre tipus (veritable/fals, de resposta curta, de resposta múltiple, etc.)
  • JCloze, per a realitzar exercicis en els quals hem d’omplir uns forats que estan en blanc
  • JCross, per a fer mots encreuats
  • JMatch, per a realitzar exercicis d’unió o aparellament, entre una pregunta i la seva resposta
  • JMix, per a construir frases a partir de paraules desordenades
  • The Masher, per a combinar les activitats realitzades amb les eines anteriors, posant en un sol accés totes les activitats d’una determinada temàtica

Exemples d’activitats creades amb Hot Potatoes

http://centros3.pntic.mec.es/cp.antonio.de.ulloa/webactivhotpot/raiz/

http://acacia.pntic.mec.es/~jzanfano/hotpotatoes1.htm

http://www.aula21.net/segunda/josecorral/index.htm

Us podeu descarregar el programa Hot Potatoes des d’aquest enllaç:
https://hotpot.uvic.ca/setup_hotpot_6305.exe

graella-coavaluacio-hot-potatoes

Publicat dins de 19-20 | Deixa un comentari

DIVERMATH 18-19. Creació d’un joc

DIVERMATH 18-19. Creació d’un joc

El joc que crearem per als nostres companys/es del projecte Divermath és un joc de Mölkky.

https://molkkyspain.wordpress.com/%c2%bfque-es-el-molkky/

https://molkkyspain.wordpress.com/reglas-del-juego/

http://menteshexagonadas.com/2016/05/27/guia-paso-a-paso-construccion-de-molkky/

http://rekojejoker.blogspot.com/2014/02/molkky-casero-por-5.html

 

 

 

Per crear el document explicatiu del funcionament del joc Mölkky farem servir el programa per crear infografies Picktochart.


Aquest document ha d’incloure aquesta informació:
Títol del joc
Origen del joc
Material
En què consisteix el joc
Regles del joc. Les més importants
Imatges

Publicat dins de 18-19 | Deixa un comentari

DIVERMATH 18-19 Preparació, creació i enviament d’un plànol de la classe

DIVERMATH 18-19 Preparació, creació i enviament d’un plànol de la classe

La propera tasca de Divermath consisteix en construir el plànol de la classe el més real possible i afegir un error impossible que hauran de descobrir les altres escoles.

 

Necessitareu les següents dades:

  • Parets. Alçada, llargada i superfície total de la classe.

planner5d0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Finestres (Ventanas). Amplada, alçada i distància al terra.
  • Portes (Puertas). Amplada i alçada.

planner5d1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Armaris (Almacenaje). Amplada, fons i alçada.
  • Taules (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Cadires (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Pica (Cuarto de baño). Amplada, fons i alçada.
  • Pissarra digital (Video y TV). Amplada, fons i alçada.
  • Ordinadors (Ordenadores). Amplada, fons i alçada.

planner5d

En aquesta graella haureu de posar l’enllaç al vostre plànol.

https://docs.google.com/document/d/1PKvYT6TV47iLVWgnR5qcOpBeVDOcVzGM1KLLcqrQtgw/edit?usp=sharing

Per tal de construir el plànol farem servir el programa Planner5d

https://planner5d.com/es/

 

Publicat dins de 18-19 | Deixa un comentari

Creació de gràfics en línia

L’aplicació en línia “Generador de gráficos” ens permet crear gràfiques en línia sense tenir instal·lat cap programa en el nostre ordinador.

graficosPer tal de crear la vostra gràfica heu de seguir aquests cinc passos:

  • Dissenyeu el gràfic. En aquest pas trieu el tipus de gràfic. Trieu, per exemple, un tipus de gràfic de barres o de línies. En elegir-lo també podeu personalitzar-lo amb una quantitat de configuracions diferents.
  • Afegiu informació. En aquest pas afegiu la informació al gràfic. Primer trieu quants ítems i / o grups voleu mostrar. Si voleu fer una gràfica que inclou 8 dades heu de triar 8 ítems, si la gràfica només inclou 5 dades heu de triar 5 ítems.
  • Etiquetes i fonts. En aquest pas podeu determinar la tipografia en estil i grandària.
  • Mostreu el gràfic. Si ja heu introduït tota la informació i la vostra configuració, ara podeu fer clic a “Vista prèvia del gràfic” per veure la vostra gràfica i comprovar que sigui correcte. Sempre podeu tornar enrere i modificar la informació o les configuracions.
  • Desar i compartir En aquest pas podeu enviar el vostre gràfic per correu electrònic o bé podeu guardar-lo com a imatge al vostre ordinador. Heu de triar el format PNG o JPG.

http://www.generadordegraficos.com/graph

Exemples de diferents tipus de gràfiques

Publicat dins de 18-19 | Deixa un comentari

DIVERMATH 18-19. PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PROBLEMA

Hem d’inventar un problema usant eines visuals per donar  pistes i fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total
  • Nombre de nens
  • Nombre de nenes

ATENCIÓ:

  • 6è A ha de fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Ronçana que tenen 9 i 10 anys
  • 6è B ha der fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Rocabruna que són de 5è i 6è
  • Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

PRIMER

Pensar i escriure el nostre problema matemàtic en un document de LibreOffice que haureu de desar a la vostra carpeta personal de documents. A tenir en compte:

  • Que el problema sigui original
  • Que no sigui ni gaire fàcil ni gaire difícil
  • És imprescindible que no hi hagi cap falta d’ortografia i que us expresseu de manera correcta
  • Tingueu molt en compte els signes de puntuació i els accents

SEGON

Comproveu que el problema s’entén correctament. Feu servir l’aplicació en línia vozMe.

http://vozme.com/index.php?lang=es


TERCER

Crear el nostre avatar que expliqui el nostre problema per tal que l’escoltin les altres escoles.

http://www.voki.com/

Cliqueu a

 

 

Personalitzeu el vostre avatar utilitzant les diferents opcions: character, accessories, background, color i voice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quan tingueu acabat el vostre avatar deseu i compartiu la vostra feina:

Cliqueu al botó Save

Poseu nom al vostre avatar i torneu a clicar al botó save

Cliqueu damunt No, Thanks a la següent pantalla

Enganxeu l’enllaç en el document

https://docs.google.com/document/d/1tQXd5hw7XlJ_ayldl7_r1l4YbPj22V8Kdh3dBF9FuqE/edit?usp=sharing

Publicat dins de 18-19 | Deixa un comentari

Visita al barri Gòtic de Barcelona

Properament farem una sortida a Barcelona per fer una visita al barri Gòtic de Barcelona.

Visitarem un total d’onze punts destacats.

Tasques a fer

Primer

Abans de fer la visita, cada grup heu de cercar informació sobre els punts que us han estat assignats.

6è A

https://drive.google.com/drive/folders/1V2-WmflMCxhAmhP5Vm_eeM905lBuJQ9a?usp=sharing

6è B

https://drive.google.com/drive/folders/13AZm9BtzDMUO4vjCflq4fPLpTZQhTLUg?usp=sharing

Segon

El dia de la visita cada grup haureu d’explicar als companys/es de la classe la informació més important que heu descobert sobre els punts que us han estat assignats.

Tercer

Un cop feta la visita geolocalitzarem (situarem en un mapa) els diferents punts que hem visitat. Utilitzarem l’aplicació en línia de Google Maps.

Quart

Coavaluació. Cada grup avaluarà la feina de georeferenciació dels altres grups  fent servir aquesta rúbrica d’avaluació.

Autoavaluació. Cada membre del grup avaluarà la seva aportació a l’explicació fent servir aquesta rúbrica d’avaluació.

http://blocs.xtec.cat/agustibartrasise/files/2018/10/rubrica-avaluaciov2.docx

Com geolocalitzar els punts al mapa fent servir l’eina Google Maps

Cliqueu damunt l’enllaç per accedir al mapa que hem creat per a la vostra classe.

Veureu que ja estan posicionats els onze punts del recorregut amb un símbol de color vermell. location_iconCliqueu damunt del punt i us apareixerà aquesta finestra.

finestra-mymaps

Per a cada punt haureu d’afegir la següent informació:

Informació sobre el lloc (botó del llapis)

Descripció o explicació escrita curta amb la informació que hem preparat prèviament. Màxim 5 ratlles.

Recordeu que ha de ser una informació contrastada (que sigui certa) i rellevant (que sigui important). Vigileu amb les faltes d’ortografia.

Imatges del lloc (botó de la càmera)

Seleccioneu una o més fotografies que vau prendre el dia de la sortida.

Mapa del recorregut de 6è A

https://drive.google.com/open?id=1RYOn5pw99w6478jDfb6EdOz6k6C6D6z-&usp=sharing

Mapa del recorregut de 6è B

https://drive.google.com/open?id=1HYp677PkvuChno_ZImuFeTa1PWNaDSTN&usp=sharing

 

 

Publicat dins de 18-19 | Deixa un comentari

El correu electrònic

Correu electrònic:

Sistema de missatgeria que permet la transmissió de missatges entre usuaris, sense necessitat que estiguin connectats al mateix temps.

Adreça de correu:

Conjunt de paraules o signes que identifiquen l’emissor o el receptor d’un missatge de correu electrònic.

Una adreça de correu fa referència a una bústia on arriben missatges electrònics.

Aquesta bústia es troba en un servidor d’internet, al que haurem de connectar-nos per consultar si hem rebut correu.

Què pot portar una adreça de correu:

  • Sempre ha de tenir una, i només una, arroba (@)
  • Pot tenir lletres (majúscules i minúscules), números, guions, i punts

Què no pot portar:

  • Espais en blanc (no hi pot haver separació entre cap dels caràcters)
  • Altres signes de puntuació que no siguin un punt (coma, punt i coma, dos punts, cometes, parèntesis, admiració, interrogació, etc)
  • Caràcters no anglosaxons (ç, ñ, etc.)
  • Accents ni dièresis.
  • Símbols no alfabètics: monetaris, matemàtics… ( €, $, +, /, %, #, etc.)

Quins elements formen un correu electrònic?

Per a:

Adreça de correu del destinatari a qui es vol enviar el correu.

De:

Adreça de correu de l’emissor, qui envia el missatge.

Assumpte:

Descripció curta del contingut del missatge.

Cos del missatge:

És el contingut del missatge amb format o sense.

Sempre ha de constar de:

  • Salutació
  • Contingut del missatge
  • Comiat

Documents adjunts:

El correu electrònic permet adjuntar al missatge imatges, documents, vídeos o àudio.

Carpetes de missatges:

Els correus es troben ordenats en safates, igual com ho estarien en una oficina.

Safata d’entrada: On van a parar els correus que reps.

Enviats: On es guarda una copia dels missatges que has enviat.

Esborranys: On hi ha els missatges que has escrit però encara no has enviat.

Paperera: On llencem els missatges eliminats.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQeucdO98pneWij-Dhkwpfoo5J9MGLXtLi3jfLZiVvWFX8qc06UxV9WQ7z9To3pkKu7edHos8977u1g/pub

Save

Publicat dins de 18-19 | Deixa un comentari

Activitats Hot Potatoes

hot-potatoes
Les sis eines de què disposa Hot Potatoes són les següents:

  • JQuizz, que serveix per a elaborar packs de qüestions de quatre tipus (veritable/fals, de resposta curta, de resposta múltiple, etc.)
  • JCloze, per a realitzar exercicis en els quals hem d’omplir uns forats que estan en blanc
  • JCross, per a fer mots encreuats
  • JMatch, per a realitzar exercicis d’unió o aparellament, entre una pregunta i la seva
  • JMix, per a construir frases a partir de paraules desordenades
  • resposta
  • The Masher, per a combinar les activitats realitzades amb les eines anteriors, posant en un sol accés totes les activitats d’una determinada temàtica

Exemples d’activitats creades amb Hot Potatoes

http://centros3.pntic.mec.es/cp.antonio.de.ulloa/webactivhotpot/raiz/

http://acacia.pntic.mec.es/~jzanfano/hotpotatoes1.htm

http://www.aula21.net/segunda/josecorral/index.htm

Us podeu descarregar el programa Hot Potatoes des d’aquest enllaç:
https://hotpot.uvic.ca/setup_hotpot_6305.exe

graella-coavaluacio-hot-potatoes

Publicat dins de 18-19 | 1 comentari

Edició d’imatges amb Pixlr

Pixlr Express és un editor d’imatges en línia des del que es poden editar, retocar, decorar, transformar i aplicar filtres a imatges i crear collages de fotografies.

La tasca d’avui consisteix en:

  • Seleccionar unes quantes fotografies d’activitats que hem dut a terme a l’escola al llarg d’aquest curs
  • Desar-les a la vostra carpeta personal
  • Editar-les amb l’aplicació Pixlr Express
  • Crear un collage amb les fotografies que hem seleccionat i editat
  • Desar el vostre collage dins la carpeta Collage Pixlr

 

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18 – PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT JOC

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT JOC

Hem d’inventar un joc relacionat amb les matemàtiques per als alumnes de sisè A i sisè B de l’escola BusquetS i Punset.

Aquest joc ha d’incloure les instruccions i el material necessari.

Hem de pensar també de quina manera farem arribar aquest joc als alumnes d’aquesta escola. Pot ser per via telemàtica o per correu ordinari.

Aquí podeu veure exemples de jocs creats pels participants a Divermath durant cursos pasats.

https://sites.google.com/site/divermath1516/home

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18 PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PLÀNOL

PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PLÀNOL
Hem de construir el plànol de la classe i afegir un error impossible que s’haurà de descobrir.

En aquesta graella haureu de posar l’enllaç al vostre plànol.

https://docs.google.com/document/d/1O6uJS8zG6gDSD1SbeVscWOfd603tJO8ahydetUqHoQc/edit?usp=sharing

 

Per tal de construir el plànol farem servir el programa Planner5d

https://planner5d.com/es/

Necessitareu les següents dades:

  • Parets. Alçada, llargada i superfície total de la classe.

planner5d0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Finestres (Ventanas). Amplada, alçada i distància al terra.
  • Portes (Puertas). Amplada i alçada.

planner5d1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Armaris (Almacenaje). Amplada, fons i alçada.
  • Taules (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Cadires (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Pica (Cuarto de baño). Amplada, fons i alçada.
  • Pissarra digital (Video y TV). Amplada, fons i alçada.
  • Ordinadors (Ordenadores). Amplada, fons i alçada.

planner5d

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Creació d’un mapa conceptual

Creació d’un mapa conceptual

Què és un mapa conceptual?

Un mapa conceptual és una eina d’aprenentatge basada en la representació gràfica d’un determinat tema a traves d’un esquema dels conceptes més importants que el componen.

Aquests conceptes són escrits dins de figures geomètriques que es connecten entre sí a través de línies o paraules d’enllaç.

Un mapa conceptual ens pot servir per organitzar les idees principals d’un tema, ajudar-nos a comprendre’l i estudiar-lo.

Exemple d’un mapa conceptual

Bubbl.us

Utilitzarem l’eina en línia bubbl.us per crear els nostres mapes conceptuals. Aquesta eina té una versió gratuïta i una altra de pagament. Nosaltres farem servir la gratuïta.

Per començar a treballar heu de clicar damunt el botó “Start brainstorming”.

https://bubbl.us/

Hem de fer doble clic damunt la pantalla per crear els nostres nodes.

Tenim algunes opcions:

  • Canviar el color del node
  • Canviar el tipus de lletra (negreta, cursiva, alinear el text, mida)
  • Inserir enllaços, fletxes i imatges

És molt important la barra superior dreta de la pantalla.

Quan hem acabat la feina cal descarregar el nostre mapa conceptual en format d’imatge JPG o PNG clicant a “Save as”:

  • Save as JPG image
  • Save as PNG image

Hem de desar la imatge en la nostra carpeta personal i després inserir-la en un document de text (Libreoffice o document de text de Google)

Com és un mapa mental de qualitat?

  • Interelaciona les idees més importants
  • No conté frases llargues
  • Ens ajuda a comprendre un tema
  • És personal
  • No conté faltes d’ortografia

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Creació de gràfics en línia

http://www.generadordegraficos.com/graph

graficos

Has de seguir aquests cinc passos:

  • Dissenya el gràfic. En aquest pas tries el tipus de gràfic. Tria, per exemple, un tipus de gràfic de barres o de línies. A l’elegir-lo també pots personalitzar el teu gràfic amb una quantitat de configuracions diferents.
  • Afegeix informació. En aquest pas afegeixes la informació al gràfic. Primer tria quants ítems i / o grups vols mostrar.
  • Etiquetes i fonts. En aquest pas pots determinar la tipografia en estil i grandària.
  • Mostra el gràfic. Si ja has introduït tota la informació i la teva configuració, ara pots fer clic a “Vista prèvia del gràfic” per veure la teva gràfica i comprovar que sigui correcte. Sempre pots tornar enrere i modificar la informació o les configuracions.
  • Desar i compartir En aquest pas pots enviar el teu gràfic per correu electrònic o bé pots guardar-lo com a imatge al teu ordinador. Has de triar el format PNG o JPG.
Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

DIVERMATH. PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PROBLEMA

Hem d’inventar un problema usant eines visuals per donar  pistes i fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total
  • Nombre de nens
  • Nombre de nenes

ATENCIÓ:

  • 6è A ha de fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Germanes Bertomeu que són de 1r
  • 6è B ha der fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Rocabruna que són de 6è
  • Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

PRIMER

Pensar i escriure el nostre problema matemàtic. A tenir en compte:

  • Que el problema sigui original
  • Que no sigui ni gaire fàcil ni gaire difícil
  • És imprescindible que no hi hagi cap falta d’ortografia i que us expresseu de manera correcta

SEGON

Crear el nostre Voki que expliqui el nostre problema.

http://www.voki.com/

 

https://docs.google.com/document/d/13mfPgz0LZKW8qz6x37P4MPpDt1Xl0dOT8tGqlmHJv38/edit?usp=sharing

 

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18. Problema. Tasca 2

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT PROBLEMA 2
Hem d’inventar un problema usant eines visuals per fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total
  • Nombre de nens
  • Nombre de nenes

Farem servir l’editor de vídeo Windows Movie Maker que està instal·lat als ordinadors.

PASSOS A SEGUIR:

Primer. Pensar i escriure el nostre problema matemàtic.

Segon. Crear el nostre vídeo que ha d’incloure:

  1. El text del problema – Crear títulos o créditos
  2. Les transicions i els efectes de vídeo – Ver efectos de vídeo  i Ver transiciones de vídeo
  3. 3 La música de fons – Importar audio o música ( que prèviament hem hagut de descarregar al nostre ordinador)

Tercer. Desar el projecte si no l’hem acabat – Guardar proyecto. El podeu desar a la vostra carpeta.

Quart. Crear la nostra pel·lícula – Guardar archivo de película. L’heu de desar a la carpeta de la vostra classe PROBLEMA 2 DIVERMATH amb el vostre nom.

Podeu descarregar-vos música amb llicència gratuïta per a la vostra pel·lícula des de la web de Jamendo:

https://www.jamendo.com/start

Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18. Enigma

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT ENIGMA

Hem de crear un enigma en el que hem de donar pistes perquè una altra escola descobreixi:

  • De quin curs som
  • Quina és la nostra edat
  • Quin any vam néixer

Exemples d’enigmes preparats per altres escoles:

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Visita al Barri Gòtic de Barcelona

Després de fer la visita al Barri Gòtic de Barcelona geolocalitzarem (situarem en un mapa) els diferents punts que vàrem visitar. Utilitzarem l’aplicació en línia de Google Maps.

Cliqueu damunt l’enllaç per accedir als mapes que hem creat per a la vostra classe.

Veureu que ja estan posicionats els onze punts del recorregut amb un símbol de color vermell. location_iconCliqueu damunt del punt i us apareixerà aquesta finestra.

finestra-mymaps

Per a cada punt haureu d’afegir la següent informació:

Descripció del lloc (botó del llapis)

Descripció o explicació escrita curta amb la informació que hem recollit prèviament. Màxim 5 ratlles.

Recordeu que ha de ser una informació contrastada (que sigui certa) i rellevant (que sigui important). Vigileu amb les faltes d’ortografia.

Imatges del lloc (botó de la càmera)

Seleccioneu una o més fotografies que vau prendre el dia de la sortida.

Enregistrament de la descripció del lloc

Heu d’enregistrar amb el programa Audacity la descripció o explicació que heu escrit anteriorment. Heu de tenir en compte el to de veu, l’entonació i la vocalització. Practiqueu algunes vegades abans de fer l’enregistrament.

Aquest enregistrament l’haureu de pujar prèviament a l’aplicació Ivoox i després afegir l’enllaç que ens proporciona a sota de la descripció del lloc.

IVOXXPer fer aquesta activitat primer haureu de preparar tot el material necessari i desar-lo en una carpeta. Us heu d’identificar amb el vostre usuari de Google Classroom.

  • Redactar la descripció
  • Seleccionar les fotografies
  • Fer l’enregistrament

Un cop tingueu tot el material preparat ja podeu entrar a l’aplicació en línia de Google Maps.

Mapa del recorregut de 6è A

Grup 1

https://drive.google.com/open?id=1tslSUW4m-8w1V5sKLK6GQeuAs1Y&usp=sharing

Grup 2

https://drive.google.com/open?id=1x7eXtdd2lr4AYKuUGfBAWg5QhMQ&usp=sharing

Grup 3

https://drive.google.com/open?id=1ENKsdAwnZMgYHhQpkUl6mLCoqHo&usp=sharing

Grup 4

https://drive.google.com/open?id=12hRYarXHTO_hfx0sXra58OhvTVI&usp=sharing

Grup 5

https://drive.google.com/open?id=12Wnm8DxMJT_dJ1lA5XBc8eIHju4&usp=sharing

Grup 6

https://drive.google.com/open?id=1aeKo95JTsmzxzn3-ygoEmoVXNVw&usp=sharing

 

Mapa del recorregut de 6è B

Grup 1

https://drive.google.com/open?id=1gw4oYRK8DhJzR2aWR5ySPbtgucI&usp=sharing

Grup 2

https://drive.google.com/open?id=1vkBKpcZTXp4-t3IjXYO-kziZAX4&usp=sharing

Grup 3

https://drive.google.com/open?id=1RAC50R_bCzFdrsavn359ChkuGZ4&usp=sharing

Grup 4

https://drive.google.com/open?id=13iZiTB4sZF4_P-degAyOIG86SSQ&usp=sharing

Grup 5

https://drive.google.com/open?id=14wcDjp45mW-RLXqKVTaS1n1YDfc&usp=sharing

Grup 6

https://drive.google.com/open?id=1fdVfT2Yvk0rYjUImvpJwP4cr1KY&usp=sharing

 

Mapa del recorregut de 6è A

https://drive.google.com/open?id=1zUo7p6q8fTMbOiPaxxUMKfOkKng&usp=sharing

Mapa del recorregut de 6è B

https://drive.google.com/open?id=1KCRpno2rruPsH1KbB8i5voQz9kg&usp=sharing

Avaluació

rubrica-geolocalitzacio

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

El correu electrònic

Correu electrònic:

Sistema de missatgeria que permet la transmissió de missatges entre usuaris, sense necessitat que estiguin connectats al mateix temps.

Adreça de correu:

Conjunt de paraules o signes que identifiquen l’emissor o el receptor d’un missatge de correu electrònic.

Una adreça de correu fa referència a una bústia on arriben missatges electrònics.

Aquesta bústia es troba en un servidor d’internet, al que haurem de connectar-nos per consultar si hem rebut correu.

Què pot portar una adreça de correu:

  • Sempre ha de tenir una, i només unaarroba (@)
  • Pot tenir lletres (majúscules i minúscules), números, guions, i punts

Què no pot portar:

  • Espais en blanc (no hi pot haver separació entre cap dels caràcters)
  • Altres signes de puntuació que no siguin un punt (coma, punt i coma, dos punts, cometes, parèntesis, admiració, interrogació, etc)
  • Caràcters no anglosaxons (ç, ñ, etc.)
  • Accents ni dièresis.
  • Símbols no alfabètics: monetaris, matemàtics… ( €, $, +, /, %, #, etc.)

Quins elements formen un correu electrònic?

Per a:

Adreça de correu del destinatari a qui es vol enviar el correu.

De:

Adreça de correu de l’emissor, qui envia el missatge.

Assumpte:

Descripció curta del contingut del missatge.

Cos del missatge:

És el contingut del missatge amb format o sense.

Sempre ha de constar de:

  • Salutació
  • Contingut del missatge
  • Comiat

Documents adjunts:

El correu electrònic permet adjuntar al missatge imatges, documents, vídeos o àudio.

Carpetes de missatges:

Els correus es troben ordenats en safates, igual com ho estarien en una oficina.

 Safata d’entrada: On van a parar els correus que reps.

 Enviats: On es guarda una copia dels missatges que has enviat.

 Esborranys: On hi ha els missatges que has escrit però encara no has enviat.

 Paperera: On llencem els missatges eliminats.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQeucdO98pneWij-Dhkwpfoo5J9MGLXtLi3jfLZiVvWFX8qc06UxV9WQ7z9To3pkKu7edHos8977u1g/pub

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Activitats Hot Potatoes

hot-potatoes
Les sis eines de què disposa Hot Potatoes són les següents:

  • JQuiz, que serveix per a elaborar packs de qüestions de quatre tipus (veritable/fals, de resposta curta, de resposta múltiple, etc.)
  • JCross, per a fer mots encreuats
  • JCloze, per a realitzar exercicis en els quals hem d’omplir uns forats que estan en blanc
  • JMix, per a construir frases a partir de paraules desordenades
  • JMatch, per a realitzar exercicis d’unió o aparellament, entre una pregunta i la seva resposta
  • The Masher, per a combinar les activitats realitzades amb les eines anteriors, posant en un sol accés totes les activitats d’una determinada temàtica

Exemples d’activitats creades amb Hot Potatoes

http://centros3.pntic.mec.es/cp.antonio.de.ulloa/webactivhotpot/raiz/

http://acacia.pntic.mec.es/~jzanfano/hotpotatoes1.htm

http://www.aula21.net/segunda/josecorral/index.htm

Us podeu descarregar el programa Hot Potatoes des d’aquest enllaç:
https://hotpot.uvic.ca/setup_hotpot_6305.exe

graella-coavaluacio-hot-potatoes

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Enquesta d’inici de curs

Responeu a aquesta enquesta. En acabar no us oblideu de clicar al botó Envia.

https://docs.google.com/forms/d/1S13IURZKZ7RGyws3hZqq0cBWQfgs6wiVbJ8OU-GkqVk/viewform?edit_requested=true

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari