MY TOWN, FLIX

My favourite place is the swimming pools. There are three swimming pools in Flix. Next to the swimming pools there’s a restaurant. I love the swimming pools.

Diana L. 2CMA

diana-swimming-pools

My favourite place is the castle. The castle is big and has got three towers. It’s on the mountain and opposite the river.

Joan C. 2CMB

joan-c-castle
My favourite place in Flix is the park. The park is opposite the gym and near the library. We can play in the park.

Ian P. 2CMA

ian-park

Flix has got a cinema. It’s near the Fish square. There is a shop in front of the cinema. We can watch movies in the cinema. The Town hall is near the cinema and the Church square is in front of the Town Hall, it’s very big.

Davínia LL. 2CMA.

davani-cinema

Flix has got two hotels. One is the “Vilar Riu de Baix”. It’s next to the river and near the castle. It’s a new hotel.

Moshssin. 2CMB.

moshim-hotel

My favourite place is the castle. The castle is big and we can see the bridge and the factory from the castle.

Marionna A. 2CMA

marionna-castle


MY PAINTING

francesc1
Hello, I’m Francesc. This is my painting. I’m wearing a white shirt, black trousers and orange shoes. I’m walking my dog.

maria

Hello, I’m Maria. This is my painting. I’m wearing a pink shirt, brown boots and black trousers. I love singing.

itziar

Hello, I’m Itziar. This is my painting. I’m wearing a blue dress, blue shoes and a purple bow.

chaima

Hello, I’m Chadia. This is my painting. I’m wearing purple dress.
I’m wearing pink sandals and red sunglasses

Els tantogrames de 1CM

L’alumnat de 1CM hem descobert els tantogrames a  classe d’expressió escrita. Nosaltres hem fet tantogrames amb les lletres de l’abecedari. Ha estat molt divertit jugar amb les paraules tot i que algunes ens han costat una mica. 

La A anima als amics.

La B balla bastant bé.                                   Carme Cervelló Garcia

                                              

La C conta contes curiosos.

La D dorm diàriament de dia.                      Núria Daura Pujol

 

La E és especialment enèrgica.

La F fa fils forts.                                          Aicha Elkouk, Doja

 

La G guanya gossos grocs. 

La H ha humanitzat Hèctor.                         Mariona Forcades Larrosa

 

La I intenta indicar il·lusions.

La J ja juga.                                                   Marta Gimena Hernández

 

La L llueix la lluna lila.

La M mastega melons madurs.                   Cristina Guiu Carrasco

 

La O obliga obrir obsequis.

La N necessita nata natural.                        Miriam Laradji Amaya

 

La P  porta palmeres pintades.

La Q, quins quatre quilos!                       Jana Llop Aresté

               

La R roba rodes rodones.

La S sala salmó salat.                           Mohamed Moussati

 

La T té tres tristos tigres.

La U uneix un ull ullerós.                            Molly Murphy

 

La V veu vint vaques voladores .

La X xateja xats xalats.                                Maria Pomares Garcia

 

La Z zumzeja zebres.

La A agrada als amics atletes.                     Gerard Ranís Pérez

 

La B baixa ballant bocabadada.

La C caça cargols cansats.                           Anna Rodes Merino

 

La D dóna deu dofins daurats. 

La E eleva estrelles especials.                    Jordi Sonet Guiu

 

La F fabrica farina fregida.

La G gasta gomes grandioses.                    Itziar Suñer Garcia

 

La A arrenca arrels adormides.

La B busca botons brillants.                        Núria Aguilà Sangrà       

 

La C canta cançons contentes.

La D dóna daus daurats.                               Georgina Armora Hierro    

 

 

La E enamora enemics estables.

La F fica figues famoses.                            Marina Azor Gómez

 

La G guanya gasosa grossa.

La H hissa helicòpters hermosos.              Pere Bricat Rius

 

La I imagina imatges infantils.

La J juga jocs joves.                                    Maddison Leigh Bush  

 

La L llegeix llibres liles.

La M menja maçanes molles.                     Dragos Damaschin

                                                                                                      

La N neteja nou naus.

L’O ordena operacions.                               Btissame El Hamdouni

 

La R remena ratolins rosegadors.

La S salta sobre serps.                                 Isaac González Ayet

 

La T torna Tarragona trista.

La U udola una ungla ufana.                         Remei Martínez Forcades

 

La V veu vaixells veloços.

L’A atrapa aranyes amagades.                     Chadia Moussati

 

La B busca bolets bonics.

La C calla camions carregats.                     Francesc X. Torres Martínez

 

La  D dorm dalt dels dragons.

La E espia enemics espantats.                    Nerea Treig Pérez

 

La F  fumiga formigues forasteres.

La G gasta galetes gelades.             Ariadna Trujillo Fernández

 

1CMA – 1CMB

1cmb

A 1CS y a la asignatura de Lengua Castellana hemos trabajado la descripción de personajes.

Mi mejor amiga: Queren.

nueva-imagenEs una niña que tiene diez años y no es muy alta. Tiene el cabello ondulado y de color negro. Su cara es redonda y no tiene pecas, la nariz la tiene redonda y un poco alargada y lleva gafas.
Ella va a quinto curso, va a la misma clase que yo. No se sienta a mi lado pero hablamos mucho.
La mayoría de las veces lleva pantalones y casi nunca lleva vestido. Va vestida con colores oscuros.
Es muy simpática, desde que la conozco no nos hemos peleado nunca, es muy buena.
Le gusta comer de todo pero no le gusta en absoluto la patata cocida.

Noelia Fuentes- 1CS

Mi mejor amigo.

nueva-imagen-1Mi mejor amigo es un niño con el pelo rubio, la cara la tiene alargada y los ojos de color verde marino. La nariz la tiene un poco alargada y algo puntiaguda. Sus dientes son muy blancos y sin aparatos, las mejillas las tiene sonrosadas igual que los labios. Sus orejas son un poco grandes en comparación con las mías.
Nil y yo vamos a la misma clase y con la misma maestra, además estamos cerca.
Generalmente Nil viste con camisetas de manga corta y pantalones largos. Hoy viste con un chandal.
Los colores preferidos de Nil son el rojo y el azul y su hobby es hacer kárate. Su equipo de fútbol preferido es el Barça que casualmente viste sus colores preferidos.
Nil es un chico tranquilo, casi nunca se busca problemas. Si se pelea es porque le han hecho o dicho algo.

Sebastián Helbich- 1CS

A CICLE INICIAL JUGUEM A JOCS POPULARS I TRADICIONALS

Els nens i nenes de Cicle inicial hem practicat diferents jocs populars i tradicionals durant el primer trimestre: la ratlleta, saltar a gomes, fer rodar la baralluga, la xancleta, el mocador, saltar a la corda, circuits de xapes, futbol-xapes, jocs de bales, hem fet patacons (és força difícil fer-los) i hem jugat amb ells a la porteta…

També hem jugat a bitlles per preparar-nos pel III Torneig de Bitlles de Cicle inicial de l’escola, en el qual s’hi juga a les hores del pati i per equips barrejant nens i nenes de 1r i 2n.

ARA JA SABEM QUE:

1 bitlla tombada= 1 punt

2 bitlles tombades= 2 punts

3 bitlles tombades= 3 punts

4 bitlles tombades= 4 punts

Llenya = 6 bitlles tombades= 6 punts

Bitlla= 5 bitlles tombades= 10 punts

Donat que parlem de bitlles, aprofitem l’avinentesa per informar que enguany, el Campionat Comarcal de Bitlles catalanes es realitzarà al nostre municipi!

ESPEREM LA PARTICIPACIÓ DE TOTS I TOTES!

EL CANT GREGORIÀ- CICLE SUPERIOR

EL CANT GREGORIÀ

De agulla 56 musica

Els alumnes de 2 CS estem treballant la música religiosa ja que l’espiritualitat i la música s’han relacionat molt entre elles i es podria dir que la composició musical és una recerca i experiència d’allò que és autèntic, bo i bell. Quan aquesta experiència té a veure amb la religió, l’anomenem música religiosa. Ara us explicarem una mica els orígens de l’escriptura musical dins el cant gregorià com a base:

A l’Edat Mitjana la música té una finalitat didàctica i es conserva als monestirs.
La música gregoriana és el cant unificat a tots els monestirs i es feia en texts en llatí i totalment vocal; les melodies eren d’àmbit reduït.
Inicialment s’escrivia:

De agulla 56 musica

• S. VIII i IX : eren signes que es col•locaven sobre cada síl•laba del text i eren una guia de la melodia.
• S. X : comença a utilitzar unes línies, primer una roja que assenyalava el so fa i posteriorment van afegir una línia per al do.
Utilitzaven una notació quadrada sense un valor exacte del temps
• S. XI: un frare anomenat Guido d’Arezzo va introduir dues novetats molt importants,
? El tetragrama que són 4 línies com a base del sistema d’escriptura
? Nom a les notes musicals al posar música a un Himne a Sant Joan Baptista i agafant la primera síl•laba com a nom , ja que tenien un so diferent que corresponia amb els sons de l’escala.
HIMNE A SANT JOAN
UT queant laxis
REsonare fibris
Mira gestorum
FAmuli tuorum
SOLve polluti
LAbii reatum
Sancte Ioannes

De agulla 56 musica

Amb el temps la primera síl•laba es va canviar per DO i es va afegir el SI de Sancte de l’últim vers.

Què fem durant la setmana?

Durant la setmana fem activitats de manera fixa que són sempre les mateixes: dormir, menjar, anar a l’escola; però disposem de temps per fer altres activitats variades. Volíem fer un estudi sobre com gastem aquestes estones de temps lliure.
El primer que vam fer va ser posar-nos d’acord sobre el nombre d’hores setmanals que tenim de temps lliure, vam arribar a la conclusió que tenim 45 hores lliures.
Seguidament vam buscar totes les activitats que fem i les vam agrupar en blocs : Jugar, activitats extraescolars, tasques escolars, mirar la televisió i activitats familiars. Volíem saber quantes hores setmanals dediquem a cada bloc. Cada alumne, de manera estimativa, va fer una enquesta sobre quantes hores setmanals dedica a cada bloc, la única condició era que el total d’hores havia de ser 45 i totes elles s’havien de repartir.
Feta la enquesta vam calcular les mitjanes. Vam considerar les dades com les corresponents a un alumne/a model que representa a tota la classe (veure gràfic, barra acumulativa 1).
A continuació vam canviar la vida del model, treballant en grup van arribar a una entesa sobre com ens agradaria gastar les 45 hores lliures setmanals. La mitjana dels diferents grups va donar la barra 2 del gràfic.
La barra 3 del gràfic correspon a un/a alumne/a qualsevol. Tots els alumnes van haver de dibuixar el seu gràfic amb el programa GeoGebra. Després cada alumne va fer una darrera modificació fent un altre gràfic sobre el que li agradaria fer, barra 4. Per acabar cada alumne/a de la classe va comparar el que fa amb la mitjana (barra 3 amb barra 1) i el que li agradaria fer amb el que fa (barra 4 amb barra 3).
Tot el treball, els gràfics i les conclusions les trobareu publicades al bloc de cicle superior dins la categoria “enquestes”.
http://blocs.xtec.cat/ceipflix56/category/enquestes/

grafic_acabat_color