COMMEMORACIÓ DEL BOMBARDEIG

El Bombardeig de Granollers de 1938 fou l’atac aeri realitzat el 31 de maig de 1938 per avions de l’Aviació italogermànica durant la Guerra Civil Espanyola. A les nou i cinc minuts del matí i durant un minut, l’aviació feixista va bombardejar el centre de la ciutat vallesana. Llocs com la Porxada, la Fonda Europa, l’Hospital de Granollers o l’escola Lluís Castellà (l’actual Pereanton) van ser afectats pel bombardeig, que va sinistrar una vuitantena d’edificis de la ciutat. Tot i que les dades varien en funció dels estudis històrics realitzats, el nombre de morts es calcula que va ser de 224.

Trobareu més informació clicant damunt la imatge:

A l’Institut Carles Vallbona hem volgut commemorar aquesta data i hem llençat avions amb missatges de pau. Vegeu les imatges del nostre BOMBARDEIG POÈTIC:

DE VIATGE A ROMA

Roma és la capital d’Itàlia. De vegades li diuen la ciutat dels set turons. Roma té un clima mediterrani característic de la costa d’Itàlia. Roma es caracteritza per ser una ciutat antiga, molt rica en monuments, museus i vistes panoràmiques. A més és una de les ciutats més vistes del món amb uns 12 milions de visitants.

Aquesta ciutat a mi m’agrada pels seus monuments, per la seva antiguitat, pels seus llocs turístics i crec que és molt bonica.

DE VIATGE AL “CANYÓ DEL COLORADO”

El Gran Canyó és una vistosa i escarpada gola excavada pel riu Colorado al nord d’Arizona, Estats Units. El Canyó és considerat com una de les meravelles naturals del món i està protegit en la seva major part dins del Parc Nacional del Gran Canyó (un dels primers parcs naturals dels Estats Units).
El Gran Canyó és molt profund, en alguns llocs supera el quilòmetre i mig de profunditat, amb 446 quilòmetres de longitud talla l’altiplà del Colorado traient a la llum estrats paleozoics.
El Gran Canyó m’agrada perquè té unes muntanyes molt altes, i a mi m’agrada molt l’altura. A més a més, té unes vistes molt maques i m’agradaria molt anar-hi.

DE VIATGE A PARÍS

M’agrada la ciutat de París perquè és una ciutat molt maca, és la capital de França. El riu Sena passa per París. És una de les ciutats més grans d’Europa, amb una població de 13.067.000 habitants.

Un dels monuments més importants de París és la Tour Eiffel. Fins a la seva antena mesura 324 metres.

DE VIATGE A MIAMI

Estic de viatge a Miami, una ciutat molt maca: platges, sol, palmeres i… moltes noies guapes.
Miami és una ciutat de l’Estat de Florida, als Estats Units. És considerada una ciutat global molt important en el comerç, els mitjans de comunicació, entreteniment, arts i comerç internacional.