e-portfolios

Ja fa temps que l’educació ha pres un altre aire. En la societat que ens ha tocat viure no hi ha coneixement que ens pugui solucionar la vida per sempre. Estem en canvi continu … Hem de pensar que pocs continguts dels que ens varen ensenyar a l’escola ens serveixen avui. I això passarà amb l’alumnat que tenim a l’aula.

Per sort ja fa temps que es va veure clar que calia ensenyar competències més que no pas continguts. I la consigna és clara, la nostra acció formativa com a ensenyants ha d’anar en aquesta línia.

Un element clau per aconseguir-ho és l’avaluació. Per sort algú va escriure:

‘L’avaluació és un element essencial per aprendre, ja que l’alumnat que constata el seu progrés i sap regular-se està més preparat per avançar en els aprenentatges i per seguir aprenent.’

Una eina molt important que tenim a l’avast és l’ús dels e-portfolios. Me n’adono que el nostre país va molt enrere en l’ús d’aquesta eina, està molt poc generalitzada. I com deiem abans, la societat avança molt depressa i el sentit dels e-portfolios canvia dia a dia amb les tecnologies que van entrant.

Fa temps que el meu alumnat treballa amb e-portfolios. És molt important que serveixin per recollir la feina feta i per reflexionar sobre  com s’ha fet la feina. L’autovaluació i la coavaluació és clau per identificar els punts forts, i també per focalitzar l’acció sobre els aspectes a millorar.

A continuació hi deixo un link interessant i una imatge per a guiar les fases a seguir per implementar-lo a l’aula. Ànims!!!