MATEMÀTIQUES: Setmana del 20 al 26 d’Abril

Bones!

A partir d’ara és molt important que abans de treballar les matemàtiques feu 5 minuts de càlcul mental i resolució de problemes orals! Així treballarem l’agilitat mental! Ànims:

1r dia: CÀLCUL:  4+3,  5+2,  7+3,   8+1,  6+4,

PROBLEMES ORALS: – Una pantera i cap pantera, quantes panteres fan?

-En un test tenim 2 rosers i en un altre tenim 3, quants                                            rosers hi ha entre els dos testos?

2n dia CÀLCUL: 7-2,   9-5,   6-3,    8-1,   4-2,

PROBLEMES ORALS: -Dilluns vaig guanyar 5 superzings i dimecres en vaig                                              perdre 4. Quantes n’he guanyat entre els dos dies?

– En Miquel té 3 pilotes i en regala dues a en Carles.                                                Quantes pilotes li queden?

3r dia  CÀLCUL: 10+2, 15+1, 12+2, 17+3, 11+3

PROBLEMES ORALS: – Si en teniu 2 nous i en doneu 1. Quantes us en                                                     quedaran?

– Quant és la meitat de 2 retoladors?

Aquesta setmana l’activitat es diu GELATS MATEMÀTICS, l’objectiu és ordenar els nombres afegint les boles de gelat. Ja ho haveu treballat a l’espai matemàtic, així que us deixo les plantilles per imprimir o per dibuixar en un full, si les elaboreu vosaltres serà més divertit!

Aquí teniu les plantilles: Gelats matemàtics ordenar nombres

Mireu que concentrats!

Mireia

MEDI: Setmana del 20 al 26 d’Abril

Bones!

Continuem amb el Projecte de Medi i avui anem a conèixer una miqueta LES PLANTES.

Us he deixat un power point on ho explica molt bé tot!

Les plantes

Podeu completar aquest esquema, per repassar tot el que heu après de les plantes.

En aquest Word que us passo teniu:

  • Un esquema buit que podeu completar, mirant el power point o si se’n recordeu de memòria, encara millor.
  • L’esquema complet, per si teniu dubtes.

L’esquema seria més fàcil per vosaltres si ho feu agafant 4 fulls blancs i els uniu (amb celo) per fer un full més gran. Jo ho he fet en un full normal, però la vostra lletra és més gran i necessitareu més espai.

Esquema LES PLANTES

Mireia

VALORS: Setmana del 20 al 26 d’Abril

Avui treballarem el conte: “ASÍ ES MI CORAZÓN”

BRUÑO - Así es mi corazón (Tapa dura)

«Mi corazón es como una casita. Dentro pasan muchas cosas ¡y están todas revueltas! Hay risas ruidosas y días con lluvia, enfados grandotes y ganas de saltar a la pata coja. Hoy voy a abrir la puerta de mi corazón para invitarte a pasar».

Así es mi corazón

Un cop heu vist el conte us pregunto:

  • Per què els sentiments tenen distintes formes i colors?
  •  Al principi surt un cor amb molts colors, a mesura que anem avançant en el conte el cor té menys colors, per què creus que hi passa?
  • Et costa expressar els teus sentiments a la família, amics,etc?

L’activitat és fer un LLIBRE DE LES NOSTRES EMOCIONS, la tapa seria un dibuix d’un cor amb molts colors com heu vist al principi del conte després fer 5 més on han de dibuixar situacions que per a ell/a li donen alegria, un altre full tristesa, un altre de calma, també d’enuig o enfado i finalment situacions de por.

Qui vulgui o pugui pot fer el LLIBRE o simplement UN DIBUIX  del sentiment que esculli.

Una abraçada!!!

VALORS: Setmana del 13 al 19 d’Abril

Bones!

Us formulo una pregunta: “De quin color és un petó? penseu de quin color seria i per què. Comenteu-ho amb la família i després mireu aquest conte:

Conte: “De quin color és un petó?”

Un cop heu vist el conte, heu de fer un MURAL DE PETONS on haveu de dibuixar una boca i pintar-la del color que vulgueu i escriviu a sota una explicació del per què penseu que el petó hauria de ser d’aquell color. Podeu fer totes les boques que vulgueu amb colors diferents, sempre escrivint a sota el motiu. És una activitat bonica per fer-la amb família, on podeu col·laborar dibuixant petons.

Aquí us deixo exemples:

Programa RETO. Actividades para trabajar la educación emocional ...

Per a mi els petons són de tots els colors ja que et fan sentir tot el que tu vulguis!

Uns petons multicolors!

PLÀSTICA: Setmana del 13 al 19 d’Abril

Hola a tothom!

A plàstica anem descobrir com és una joguina vista des de diferents punts de vista.

QUÈ HE DE FER? Escollir un cotxet, una nina, un vaixell…la joguina que t’agradi per dibuixar-la des de 6 punts de vista diferents.

QUÈ NECESSITO? Plastilina, Cotxet o joguina petita, Tapa de plàstic transparent, Retolador permanent, full blanc per dibuixar, llapis i goma.

COM HO POTS FER?

★ Col·loca la joguina escollida sobre la tapa de plàstic transparent i fixa-la amb plastilina. És important que la joguina no es mogui.

★ Marca amb retolador permanent els punts des d’on observaràs la joguina.

★ Has de dibuixar la joguina des de cada costat i també des de dalt i des de sota.

Quan ho tinguis fet, tindràs un mapa de la teva joguina. Te n’adonaràs que el que veus de cada joguina és diferent depenent d’on te la miris.

Petons!

MEDI: Setmana del 13 al 19 d’Abril

Bones!

L’última activitat de medi que hem fet va ser conèixer l’univers i  l’experiment de l’univers dins d’un pot. Ja he vist algunes fotos i la veritat que ho haveu fet súper bé!

Ara continuant amb aquest Projecte de Medi que es diu “La natura” anem a aprendre a diferenciar ÉSSERS VIUS I INERTS, us envio un vídeo on un camaleó us ho explica molt clar. Mireu!

Éssers vius i inerts. El Camaleó 

Ara ve l’experiment: ESBRINEM SI SÓN ÉSSERS VIUS O INERTS

Podeu agafar dos gots de plàstic.

En un got  escriurem en retolador INERT i dins afegirem terra i pedres petites o qualsevol cosa petita que càpigui dintre i la regarem amb una miqueta d’aigua.

En un altre got escriurem VIU i afegirem terra i alguna llavor, com per exemple llenties, i també la regarem amb aigua.

Cada dia o cada dos dies anirem regant amb una miqueta d’aigua els dos gots, fins que passi una setmana. En un full seguirem aquests passos del mètode científic:

1.- Observació: Anirem observant cada dia i apuntant en un full el que veiem en cadascú dels pots. També podem fer fotos per veure l’evolució.

2.-Hipòtesis: Escriurem què creiem que passarà amb cadascú dels dos pots.

3. Resultats i conclusions: Quins resultats hem obtès i si les hipòtesis s’han complit.

Espero que gaudiu molt!

MATEMÀTIQUES: Setmana del 13 al 19 d’Abril

Hola! Aquesta setmana en matemàtiques anem a treballar EL CENTÍMETRE, tal i com al tema 6 del llibre de matemàtiques explica i haveu fet algunes activitats, per reforçar aquest contingut us deixo un vídeo tutorial on ho explica molt bé.

Matemàtiques: el centímetre

Un cop hem vist el vídeo, anem a la pràctica! Heu de dibuixar utilitzant el regle, mireu el dibuix, cada quadret és 1cm.

Us he contat el centímetres del primer dibuix perquè ho tingueu més fàcil (podeu completar els centímetres que m’han faltat).

L’altre dibuix ja el podeu fer sols! Estaria bé que al segon dibuix poseu els centímetres com jo ho he fet al primer dibuix. Ah! I si voleu, podeu pintar els dibuixos!

Podeu continuar treballant el llibre de matemàtiques, cadascú al seu ritme!

Salut!

LLENGUA: setmana del 13 al 19 d’Abril

Bones!

En aquest article us deixo 3 tipus d’activitats: Expressió oral, Expressió escrita i Comprensió Lectora.

1.- Expressió oral: Us he preparat en un Word l’estructura per fer un bon MINUT DE GLÒRIA. Aquesta activitat la podeu anar fent sempre que vulgueu.

MINUT DE GLÒRIA

2.- Expressió escrita: Prepararem un altre dictat sobre la JA, GE, GI, JO, JU.

Les paraules són: jaqueta, gelat, albergínia, rajola, ajudar, penjador, pijama, gerra.

Les dues frases: 1.- Estiueja a Girona tot el mes de Juliol.

2. El meu germà menja un gelat.

Podeu fer servir les plantilles del dictat que us vaig enviar. A més us envio el quadern de lectura de lletra lligada, on podeu practicar més dictats d’altres lletres.

La fitxa de lectura de les lletres JA,GE,GI,JO,JU és la 20:   

Quadern de lectura lletra lligada

3.- Comprensió lectora: Us deixo dos comprensions relacionades amb les definicions d’objectes.

C.Lectores definicions

3.1. LECTURA: Igual que fem a l’escola, us recomano que a casa també feu els 30      minuts de lectura diaris. Aquests 30 min de lectura poden incloure vàries activitats      que podeu anar combinant:

  • Lectura silenciosa d’un llibre, d’una revista que us agradi.
  • Lectura en parella (llegint una pàgina vosaltres i una altra, algú de casa)
  • Lectura per part de l’adult (el pare o la mare us llegeixen un conte o un capítol d’un llibre)

PER VIATJAR LLUNY NO HI HA MILLOR NAU QUE UN LLIBRE!

Bones vacances de Setmana Santa!

Hola a tots!

Sembla mentida però a partir de demà ja comencen les vacances fins al 13 d’Abril. Durant aquest temps no penjaré res al bloc, això si, aprofiteu les propostes que us he presentat al llarg de la setmana per poder treballar amb els nens i nenes.

Recordeu que cada dilluns a partir del 13 d’Abril us posaré 5 propostes diferents: llengües, matemàtiques, medi, plàstica i valors.

Aquí teniu: Manualitats de Pasqua

Cuideu-se molt!

Bones pasqües!

Mr. Wonderful on Twitter: "¡Feliz Pascua a todos! #mrwonderfulshop ...