Us he preparat dos documents. En el primer teniu un resum de la teoria i en el segon he afegit uns exercicis.
En aquest document del googledocs torbareu un resum de la teoria.
Us he preparat dos documents. En el primer teniu un resum de la teoria i en el segon he afegit uns exercicis.
En aquest document del googledocs torbareu un resum de la teoria.
Tot i que la llengua col·loquial utilitza habitualment l’article neutre lo, aquesta forma la llengua literària la rebutja. Pompeu Fabra ho justifica per dos motius:
Joan Solà en parlar de l’article neutre distingeix tres casos: l’article amb funció abstractiva, l’article amb funció intensiva i les frases fetes. El català en aquests tres casos presenta solucions diferents.
Us he preparat un full amb uns exemples i exercicis.
En aquest document en word (perquè poguei treballar-hi a sobre) trobareu un resum de les principals irregularitats que presenten els verbs catalans i uns exercicis per ajudar a memoritzar-les.
És una mica complicat sintetizar un tema tan complex com els verbs seri i estar i al mateix temps el que s’expliqui servexi per aclarir-se una mica i donar pautes que ens permetin millorar el nostre català escrit. És un document pdf.
En el document adjunt de google docs trobareu els conceptes bàsics sobre l’oració i les seves classes i els complements del verb amb la corresponent substitució gramatical. També trobareu un quadre de les oracions subordinades,
L’oració i els complements del verb
Quadre de les oracions subordinades
Aquí teniu una explicacions teòriques i exercicis en diferents formats.
pronoms febles (teoria i exercicis) document de word
pronoms febles (teoria i exercicis) googledocs
Combinacions de pronoms febles (teoria) googledocs
Aquí teniu un resum de les idees més importants en relació a la preposició i la conjunció.