Cavaller, princesa o drac? Qui vols ser?

0

A classe vam estar parlant de com podíem transformar-nos en cavallers, en princeses o en un drac ferotge fins i tot.

Cadascú tenia les seves preferències, però la qüestió era com fer-ho. Ens disfressàvem?

Ens maquillàvem?

I de sobte va sorgir la idea, faríem unes reproduccions a tamany real i la cara seria la nostra.

Dit i fet, mans  a l’obra.

Quan ja els vam tenir acabats va venir la part més divertida.
Tothom volia posar-hi el cap i les mans i fer-se la foto.
Mireu, mireu…

Sant Jordi a Educació Infantil

0

Els petits del cole ens ho vam passar molt bé fent de cavallers i princeses. Vam fer barrets, cascs, escuts, flors…
Què divertit!!

Sant Jordi

0

El dia 23 d’abril vam celebrar a l’escola la diada de Sant Jordi, i també la cloenda del projecte interdisciplinari: L’Edat Mitjana. Aquest dia vam fer un taller de barrets i cascs medievals, un recital de poemes, una exhibició d’esgrima i una petita desfilada. Ahhh, i les senyoretes ens van regalar uns llibres molt bonics.

El dia 29 d’abril, tot i que ja havien passat uns dies, vam anar a la residència d’avis perquè també volien celebrar amb nosaltres la diada i els nens i nenes de l’escola els van recitar uns poemes i els van fer una representació de la llegenda de Sant Jordi.

Taller d’escriptura gòtica

0

Dins del Projecte Interdisciplinari de l’Edat Mitjana i en la Diada de Sant Jordi, l’alumnat de 4t i Cicle Superior van fer un taller d’escriptura gòtica a l’alumnat de cicle inicial i tercer.
Primer el mestre Josep ens va fer una ploma per escriure.

I després, mans a l’obra!
Millor dit… Mans a la ploma!!

Tenim un problema!

0

Resoldre un problema no és tan fàcil com pot semblar.

Hem volgut que els nens i nenes fossin els protagonistes de tot el procés,  del començament fins al final.

Vam presentar una situació inicial: comprar i vendre en una paradeta.

Primer tots vam dur algun element de casa que es pogués “vendre”, després vam fer dos grups.

Com havíem d’organitzar-ho? Què necessitàvem? Com fer-ho?

Aquestes són les preguntes que vam haver d’anar responent.

Primer vam haver d’organitzar la paradeta: objectes a vendre, el seu preu, preparar els diners pel canvi…

Després vam comprar i vendre:

- El grup que feia de comprador: seleccionar els objectes, calcular el seu preu, comprar, pagar, comptar el canvi…

- El grup que feia de venedor: agafar els objectes seleccionats, posar-los a la bossa, calcular el valor total, donar canvi…

Al final va venir el moment de reflexió i d’abstracció: primer per grups i després tots junts vam anotar els passos realitzats i vam consensuar l’esquema de tot el procés.

Ens ho hem passat molt bé!!

 

Roses i llibres mil!

0

La setmana de Sant Jordi està plena d’activitats.
L’alumnat d’educació infantil i primer van fer unes roses molt boniques, aquí teniu com les vam fer.

DSCN4094

 

També vam fer roses i punts de llibre amb el David i l’Alícia, els monitors del menjador.

Ens van quedar molt bonics.

e932d7e78b489462d008e31145b0cddb21ad63f8a500310d7cb6224d7fdbe086

La llegenda de Sant Jordi

0

Per la diada de Sant Jordi l’alumnat de primer hem preparat el conte de “Sant Jordi i el drac a la vila de Vilanova”.

Vam escriure els diàlegs, els vam assajar i al final els vam  gravar.

Ha estar una experiència molt enriquidora.

Desitgem que us agradi.

 

La nostra paradeta de Sant Jordi

0

Per Sant Jordi vam preparar una “paradeta de llibres” molt especial.
Cada nen i nena de primària va dur un conte/llibre i el va dipositar a la nostra paradeta. Després, cadascun d’ells en va agafar un altre i se’l va endur a casa.
Ens ho vam passar molt bé remenant els contes i fent la tria!!

El projecte dels OCELLS a Educació Infantil

0

El nostre projecte va començar una tarda en una conversa a classe.

Tots exposàvem el tema que més ens interessava.  Després de discutir-ho entre tots vam arribar a la conclusió que volíem treballar: ELS OCELLS.

Ja teníem projecte!!

Els nens/nenes van estar molt engrescats i els pares i mares també!!

Vam rebre la visita del pare del Josep de P3 que ens va portar una gallina periquita. La vam observar, agafar i fins i tot perseguir per l’aula… :)

També ens va portar una mostra de diferents tipus d’ous. Uns més grans i d’altres més petits. Nosaltres havíem de saber de quina au eren.

Per últim va explicar que a casa tenien una gallina màgica … que feia ous de … I, sorpresa!!! hi havia un ou de xocolata per a cada nen/nena.

Un altre dia va venir el tiet del Pol de P4 amb els seus canaris. Va explicar moltes curiositats dels diferents objectes que hi havia a la gàbia, els va explicar com vivien  en parelles, el que  menjaven i com ho feien. També els va ensenyar diferents tipus d’ous.

Per últim també va portar una sorpresa que havia preparat la padrina del Pol: Eren les plomes de la cua del paó!!

Què boniques!!

 

L’Arlet ens va portar els seus ocellets. Vam observar les seves parts, els colors, els sons que feien …

La Carla també va voler portar el seu ocellet que era diferent al de l’Arlet i vam poder observar moltes característiques de les que anàvem treballant.

Amb la Júlia vam poder veure un niu de veritat. El vam tocar, descobrir de quins materials estava fet, …

I també vam fer una caseta de cartró on els ocells poden viure.

Quines manualitats!!!

Tots els nens i nenes vam participar en el projecte portant imatges,  animals de peluix, revistes, llibres…

 

I, quan ja pensàvem que el projecte ja acabava… doncs, resulta que la gallina periquita del Josep havia tingut pollets i  ens els va voler portar!!!

MOLTES GRÀCIES A TOTS PER FER POSSIBLE UN PROJECTE TAN INTERESSANT I RIC !!!!

 

L’àbac

0

Com feien les operacions els comptables a l’Edat Mitjana?
Quina  va ser la primera calculadora de la història?
Ens hem endinsat en el món de la numeració i les operacions dins del projecte interdisciplinari de l’Edat Mitjana i del projecte TRENZAS.

Primer vam decidir que volíem fer un àbac i vam pensar com podíem fer-lo.
Va ser molt senzill. Amb una capsa de sabates, goma elàstica i boles de colors aviat el vam tenir fet.

Després vam començar a fer operacions amb els nostres àbacs: sumes, restes, portant i sense portar.

Què divertit!!

Go to Top