El vint-i-tres d’abril

Avui, 23 d’abril, Diada de Sant Jordi, hem viscut un matí ben especial i tradicional a la nostra escola: la Fira d’intercanvi de llibres i contes. Tota l’escola hi ha passat, des dels més petits als més grans. I ens ha permès, gràcies a la col.laboració de tots vosaltres, compartir i intercanviar llibres i contes a dojo.

Creiem que tothom ha quedat content amb el conte triat i desitjem podem mantenir aquesta tradició molts i molts anys.

Us oferim una petita mostra de fotos del que ha estat aquest intercanvi amb els nens i nenes de primer de primària.

Flors de primavera

Avui, 10 d’abril de 2018 hem gaudit d’una activitat ben primaveral: Flors de primavera.

S’ha tractat d’un taller en el que ens han explicat les parts de la flor, tipus de flors, la mel, els animalons que més  visiten les plantes i les floretes i un munt d’ informacions interessants que han fet passar el matí volant.

Quina bona olor fan les plantes aromàtiques!!!!

I, sorpresa: hem pogut fer una preciosa bosseta d’herbes per dur-la a casa.

Aquesta petita mostra de fotos us podrà ajudar a fer-vos  una idea de la nostra activitat d’avui. Desitgem que gaudiu mirant-nos!!!

Qui viu als nostres rius?

Avui hem pogut gaudir d’una activitat que, per motius varis, ens va quedar ajornada el trimestre passat. L’activitat, vinculada als temes de medi dels mesos de febrer i març, es diu: Qui viu als nostres rius?

Estava organitzada per Mina Pública d’Aigües de Terrassa.

Esperem i desitgem que els vostres i filles us l’expliquin amb detalls ja que ha estat molt interessant tot el que ens han narrat aquest matí.

Cliqueu sobre el riu per a visualitzar algunes fotos de la sessió.

Escacs amb Cicle Superior

Durant el segon trimestre, i seguint la dinàmica de l’any passat, ens hem anat trobant, a l’hora del pati, amb les nostres parelles d’escacs de cinquè i sisè, per a compartir partides i més partides.

Han estat unes estones molt riques i divertides en les que, a més d’aprendre a jugar millor, ens hem anat fent amics i amigues dels nois i noies grans de l’escola.

Dilluns, 12 de març, ens trobarem amb tots ells al menjador de l’escola per a fer “La festassa de cloenda”: esmorzarem plegats i ballarem recordant les partides compartides!!!!

Aquí us deixem fotos d’algunes de les parelles escaqueres!!!!

Museu de la Música de Barcelona

VINE A TROBAR EL TEU INSTRUMENT AMIC:

L’activitat ofereix un recorregut pels espais del Museu que parteix d’un joc participatiu on els diferents equips en què s´haurà dividit el grup aula, busquen, identifiquen i reconeixen el so dels instruments proposats ajudats per les imatges dels instruments protagonistes. La visita acaba a la Sala d’interactius, on poden experimentar directament amb instruments i maquetes sonores.

Els nens i nenes de primer ho hem passat molt bé en aquesta sortida de cicle. Quan hem acabat la visita, hem anat a dinar a un parc preciós de Sant Quirze del Vallès i allà hem pogut jugar amb els nostres amics i amigues.

Les fotos de la nostra visita al Museu de la Música de Barcelona les podeu trobar fent click a la següent icona del Museu:

Pictoescriptura

Com sabeu, a l’escola hem engegat un projecte d’innovació pedagògica vinculat a la PictoEscriptura o escriptura creativa.

Avui, 19 de febrer, , hem començat la primera sessió, de la mà d’en  Lluis (il·lustrador) i la Roser, delegada de Voxprima i, amb ells, hem iniciat la nostra aventura literària.

Ens podeu anar seguint a través de la plataforma Voxprima, mitjançant  la contrasenya del vostre fill/a, que figura a la seva agenda personal. Les activitats les anirem fent totes a l’aula.

Pohopol i altres contes

El dia 16 de febrer va venir la Teresa Martí a explicar-nos dos contes d’animals.La Teresa ja ens coneixia de parvulari i ens va trobar molt grans i molt guapos i guapes.  Clar; és veritat: HEM CRESCUT MOLTÍSSIM!!!!

A la biblioteca de primària vam passar una estona ben entretinguda sentint les aventures de la hiena, del licaó i de tots els seus companys d’aventures. Vam estar atents i callats i ens va fer molta il.lusió retrobar-nos amb aquesta contacontes terrassenca tan estimada. Gràcies Teresa, per regalar-nos la màgia dels teus contes!!

La bombolla de sabó

La bombolla de sabó, de l’Elena Bigas

“Un dia, un grup de nenes i nens i la seva mestra decideixen fer una bombolla de sabó gegant al pati de l’escola. Bufen i bufen per fer bombolles amb les palletes i el resultat és una bombolla gegantina plena de nens i nenes que, de sobte, s’enlaira. Però, gràcies a la intervenció d’una gavina argentada que els vigila de prop, els infants aconsegueixen aterrar, després d’haver viscut una aventura fantàstica i inoblidable.”

Cada dia, a l’estona de lectura, llegim un llibre col·lectiu. Aquesta setmana hem acabat de llegir aquesta història i ens hem animat a fer el mateix que els protagonistes de l ‘aventura. . Per sort, no ens ha passat el mateix que a ells i hem tingut, tota l’estona, els peus ben ferms a terra.

Cliqueu sobre el llibre i ens veureu en acció.