LA MATÈRIA I ELS MATERIALS (6è)

Els elements químics són substàncies pures que no es poden descompondré en una altra substància pura més senzilla mitjançant mètodes químics.

Es coneixen 118 elements químics diferents, dels quals 90 són naturals, i la resta generats artificialment. Cada element es representa per un símbol d’una o dues lletres. Els elements químics se solen classificar mitjançant la taula periòdica.

Un compost químic és una substància pura formada per dos o més elements químics i que pot descompondre’s en aquests per mètodes químics apropiats.

Els composts, igual que les mescles, estan constituïts per dos o més elements químics diferents, però es diferencien essencialment d’aquestes en els següents aspectes:

1. Els components de les mescles poden separar-se per medis físics (filtraciódecantaciódestil·lació,…), però els constituents dels composts, no.
  2. Les mescles tenen les propietats dels seus components, però els composts posseeixen les seves propietats específiques corresponents.
  3. Les mescles poden existir en qualsevol proporció mentre que els composts es formen a partir dels elements químics en proporció invariable
  4. La formació o descomposició d’un compost químic va sempre unida a un despreniment o absorció de calor, mentre que per a una mescla l’efecte calorífic és nul o en tot cas, molt petit.

taulaperiodica

SETMANA DE LA CIÈNCIA 2017

cartellinicialEstem preparant la Setmana de la ciència 2017.  El fil conductor de l’edició d’enguany és el turisme sostenible, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, promogut per Nacions Unides, que aspira a sensibilitzar els responsables de prendre decisions i el públic en general de la contribució del turisme sostenible al desenvolupament.

Com a cada edició, hi haurà una xerrada per als alumnes de sisè, introducció al treball de camp per a cinquè i la fira de Ciència per a tota la comunitat educativa, i que enguany tindrà una sorpresa musical a la sessió dedicada a les famílies.

Quan tinguem el programa, us al farem arribar, però… reserveu  el dia 14 que és la data de la FIRA.

QUIN “GUIX” ESTÀ FET DE GUIX? 5è curs

El primer tema que treballem a 5è és el de ROQUES I MINERALS. Avui hem el mestre ens ha portat dos tipus de guixos i havíem d’esbrinar quin dels dos estava fet realment de guix i quin no.

Els hem posat en una càpsula de petri i hem tirat a sobre dels guixos unes gotetes d’un àcid. Hem observat que un feia bombolletes i l’altre no. Això ens ha fet pensar que un d’ells estava format de calç i no de guix, perquè un altre dia vam aprendre que les roques que tenen calç, reaccionen amb els àcids i per això a les cuines es fa sevir granit en lloc de marbre.

Per tant doncs, malgrat en diem “guix” al que fem servir a la classe, realment no està fet d’aquesta roca.

roques1roques2roques3roques4roques5

INICIEM EL CURS 2017-2018

BENVINGUTS!

Comencem un nou curs amb moltes ganes i nous projectes per motivar l’esperit científic i  fer arribar la ciència a tothom.

El nostre projecte d’AULA DE CIÈNCIES forma part del projecte de l’escola des de fa ja anys, està totalment consolidat i n’és un tret identificatiu del centre.

Bon curs a tothom!

Anna, Teresa, Albert i Josep

PARTICIPEM A L’ESCOLA D’ESTIU A SAIFORES

Durant la primera setmana de Juliol, el Josep, l’Anna, la Teresa i l’Albert hem participat a la 39a escola d’estiu del Penedès ensenyant un taller de ciències a altres mestres de les comarques properes. Ha estat una molt bona experiència per nosaltres i hem ensenyat el que fem durant les sessions de ciències a l’escola. Si cliqueu a la fotografia trobareu algunes fotografies dels diferents moments del taller.

FIRA DE CIÈNCIES – PORTEM LA CIÈNCIA AL CARRER 2017

Aquí teniu als protagonistes de l’escola Pau Casals que van venir a mostrar diferents experiències a la Plaça Nova. Moltes gràcies a la Tània, Mar i Ainhoa de sisè i el Biel, Adrià, Nahuel, Txell i Joel de quart. Si cliqueu les imatges podreu veure el recull de fotos que anirem ampliant.

Aquí podeu veure la notícia de Tv El Vendrell:

Resultat d'imatges de radio i televisio el vendrell