INICIEM EL CURS 2017-2018

BENVINGUTS!

Comencem un nou curs amb moltes ganes i nous projectes per motivar l’esperit científic i  fer arribar la ciència a tothom.

El nostre projecte d’AULA DE CIÈNCIES forma part del projecte de l’escola des de fa ja anys, està totalment consolidat i n’és un tret identificatiu del centre.

Bon curs a tothom!

Anna, Teresa, Albert i Josep

PARTICIPEM A L’ESCOLA D’ESTIU A SAIFORES

Durant la primera setmana de Juliol, el Josep, l’Anna, la Teresa i l’Albert hem participat a la 39a escola d’estiu del Penedès ensenyant un taller de ciències a altres mestres de les comarques properes. Ha estat una molt bona experiència per nosaltres i hem ensenyat el que fem durant les sessions de ciències a l’escola. Si cliqueu a la fotografia trobareu algunes fotografies dels diferents moments del taller.

FIRA DE CIÈNCIES – PORTEM LA CIÈNCIA AL CARRER 2017

Aquí teniu als protagonistes de l’escola Pau Casals que van venir a mostrar diferents experiències a la Plaça Nova. Moltes gràcies a la Tània, Mar i Ainhoa de sisè i el Biel, Adrià, Nahuel, Txell i Joel de quart. Si cliqueu les imatges podreu veure el recull de fotos que anirem ampliant.

Aquí podeu veure la notícia de Tv El Vendrell:

Resultat d'imatges de radio i televisio el vendrell

PORTEM LA CIÈNCIA AL CARER

cienciaalcarrerEl proper dissabte 13 de maig es farà a la Plaça Nova del Vendrell la 1ª Fira de Ciència del Baix Penedès i que rep el nom de PORTEM LA CIÈNCIA AL CARRER.

És una inicitativa del Serveis Educatius del Baix Penedès i aprofitant l’experiència del nostre centre pel que fa a organització de fires de ciència que des de fa tres cursos fem per la Setmana de la Ciència.

L’Escola hi participa amb tres tallers:un de robòtica i dos de l’aula de ciències ( animals vius i El submarí).

A part de les parades dels centres, hi trobareu divulgadors científics i un Planetari a la Plaça de les Garrofes.

Cliqueu damunt el cartell i podreu accedir a tota la informació i el programa.

ROBÒTICA AMB BLUEBOTS A L’AULA DE CIÈNCIES

TREBALLEM EL PROJECTE DE LA COMARCA A 4T

Els alumnes de 4t hem realitzat itineraris per la comarca per recordar els diferents municipis que formen la comarca del Baix Penedès, després de realitzar la sortida i el projecte.

TREBALLEM ELS JOCS MEDITERRANIS DE TARRAGONA 2018 A 3R

Els alumnes de 3r hem realitzat rutes per les diferents seus i esports que es realitzaran durant els Jocs Mediterranis de Tarragona 2018 ja que la nostra escola és centre promotor.

PROCÉS FÍSIC O PROCÉS QUÍMIC? (5è)

I per acabar el trimestre els nens i nenes de cinquè hem fet una activitat per entendre la diferència entre un procés físic i un procés químic. Aquí treniu la conclusió a la que hem arribat:

Un procés o canvi és físic si implica una transformació sense que hi

hagi transformació de la matèria.

Canvi físic    →    matèria invariable

L’electricitat, el magnetisme, els canvis d’estat, dissolucions… són fenòmens físics.

Un procés o canvi és químic quan implica una transformació amb

transformació de la matèria i amb unes propietats diferents.

Canvi químic    →      matèria transformada

Per arribar-hi, hem fet un experiment barrejant  diferents coses;

a) Aigua i farina          b) Aigua i bicarbonat

c) Vinagre i farina       d) Vinagre i bicarbonat

Observant cada barreja, hem vist que a la -d-   han sortit unes bombolletes, és a dir, un gas. Però nosaltres no teníem gas al principi, només havíem posat un líquid i un sòlid. Per tant, s’ha via produit un canvi i havia aparegut una cosa que no teníem.

Hem anat dient possibles canvis químics i ens en han sortit molts. Per exemple fabricar sabó que alguna àvia feia a casa amb aigua, oli i una cosa que no sabíem  (i el mestre ens ha dit que era Sosa però que nosaltres no podíem tocar perquè era molt irritant); fabricar plàstic a partir del petroli; quan agafem oxigen i mengem i després surt diòxid de carboni del nostre cos.

fisicquimc1

fisicquimic2

MATÈRIA I MATERIALS (6è)

materia3Hem acabat un tema força llarg sobre la matèria i els matertials. És un tema del llibre de Coneixement del Medi i l’hem fet tot a l’aula de ciències de manera molt experimental. De cadascun d’aquests apartats n’hem fet algun experiment per tal d’arribar entre tots a poder explicar-ho:

• La composició de la matèria.
  • Concepte d’àtom.
  • Les propietats de la matèria.
  • Propietats comunes de la matèria: massa i volum
  • Concepte de material.
  • Materials naturals i materials artificials.
  • Propietats característiques dels materials: densitat, flotabilitat i conductivitat.materia2
  • Els estats de la matèria.
  • Els canvis d’estat de la matèria en variar la temperatura.
  • Substàncies pures i mescles.
  • Mescla heterogènia i mescla homogènia o solució.
  • Procediments que serveixen per a separar mescles: filtració, decantació, evaporació i destil·lació.
  • Transformacions físiques i químiques de la matèria.
  • Càlcul de la densitat d’un sòlid  d’unes pautes donades

materia1
materia5materia4