DESCOBRINT EL SISTEMA RESPIRATORI #EXPERIMENTS EN CONFINAMENT#

Els alumnes de 5è  segueixen amb l’aula de ciències en confinament, aquesta vegada descobrint amb la pròpia experiència sobre  el funcionament del sistema respiratori.

Ells han triat entre fer una maqueta del funcionament dels pulmons o bé un espiròmetre cassolà per entendre la capacitat pulmonar.

Els primers mitjançant l’elaboració d’una maqueta amb materials de fàcil obtenció   per casa (ampolla, globus, plastelina, canyetes i guant) han  il•lustrat amb una maqueta com el moviment d’un múscul (el diafragma) provoca l’entrada i sortida de l’aire als pulmons. Com que els pulmons no tenen moviment per sí sols si el diafragma no es mou, encara que tinguem les fosses nasals obertes, l’aire no entra als pulmons perquè aquests ja estan ocupats. Per això no cal tapar-nos el nas per anar sota aigua: mentre no inspirem no entrarà l’aigua.

Uns altres alumnes han preferit experimentar construint un espiròmetre amb una ampolla, una canyeta o tub llarg i un cubell. L’espiròmetre és un instrument mèdic per mesurar els volums i capacitats del pulmó, el seu es molt cassolà però ho simula molt bé.  Aquí en teniu una mostra de com de científics segueixen els nostres alumnes de 5è. Felicitats noies i nois!