DINAR DE CLOENDA AMB L’ALUMNAT DE SISÈ

L’alumnat de sisè es despedeix del seu pas per la primària i encara una nova etapa, l’ESO. Per celebrar-ho , i com ja es tradició al centre, ens hem aplegat per fer  un dinar tot junts , alumnat i professorat. Hem recordat petites anècdotes que ens han anat unint durant aquests anys. Desitgem el millor en aquesta nova etapa de l’ensenyament secundari a tot i a totes.

Us deixem les imatges per al record d’aquest dia. Cliqueu a la foto i les podreu veure.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

LES MEGASUPERDIVERTIDES COLÒNIES DE CICLE INICIAL

El dijous 11 de maig Cicle Inicial vam anar a Flix, a la reserva natural de Sebes.

El primer que vam fer va ser conèixer als monitors, que es deien Josep i Cristina. Vam veure vídeos d’ocells que a la primavera ballaven per trobar una femella. Després vam esmorzar per carregar piles, per anar caminant fins als observatoris de les llacunes. Allí havíem d’estar en silenci perquè sinó s’espantarien i no vindrien els animals. Vam veure ànecs Coll verd, tortugues, un Bitó, els Cabussets i vam sentir la Puput.

Vam continuar caminant cap al Mas de les Cigonyes, però va començar a ploure i ens vam refugiar al Museu del camí de Sirga, on vam aprendre com els soguers feien les cordes i els calafats feien els llaüts. També vam veure un vídeo de com transportaven menjar, carbó i altres mercaderies pel riu Ebre. Riu amunt hi havia molta corrent i tots els tripulants havien de baixar del llaüt i estirar-lo amb cordes pel camí de Sirga.

A continuació vam seguir la caminada i pel camí vam trobar els cavalls de Camarga, que treballen molt menjant-se totes les canyes per tal que ocells i animals puguin anar a alimentar-se.  En arribar al Mas de les Cigonyes, vam dinar. Allí vam veure pollets de les cigonyes des del terra primer, i amb un telescopi més tard. També vam jugar molt.

En acabat vam tornar caminant per anar a buscar les maletes i pujar a l’autobús, que ens va portar fins a l’alberg. Primer ens van rebre per explicar-nos les normes i els horaris, que vam complir a la perfecció!  Ens van donar un berenar molt bo i vam poder jugar una estoneta lliurement. Tot seguit vam repartir-nos en grups a les habitacions, que eren molt xules i tenien lliteres i taquilles. Ens vam fer els llits i ens vam dutxar sols! Després ens vam posar ben guapos i guapes per la festa de gala. Vam sopar i després vam ballar fins que el cos va aguantar a la disco!

Divendres pel matí vam recollir-ho tot per posar les coses a la maleta i vam anar a esmorzar. Més tard van venir Marta i Cristina a explicar-nos com es pot llegir la naturalesa. Escoltant molt i sobretot, observant tot allò que ens trobem podem saber quins animals han marxat o han tornat, si s’estan aparellant, quants n’hi ha… Tot seguit vam sortir al voltant de l’alberg fins al riu per llegir la natura. Vam trobar rastres de petjades de guineu, vam trobar una closca d’ou de mallerenga blava, vam caçar i observar papallones, excrements de geneta i de cavall, plantes i insectes… i tot això orientant-nos amb l’ajuda d’un mapa!

Acabada l’activitat, vam jugar una estona més i vam dinar molt, ja que estava boníssim i fins i tot vam repetir!

Finalment, ens vam acomiadar de l’alberg tot jugant una estona més i descansant per l’herba. Quan va arribar l’autobús vam tornar cap a Móra la nova. En resum, van ser dos dies… SUPERMEGADIVERTITS!!!!!

Nit de galaEls nens i nenes de Cicle inicial.

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 2 comentaris

L’IE 3 D’ABRIL TORNA A CELEBRAR EL CONCURS DE POSTALS

Els nens i nenes de Móra la Nova van fer unes postals de Nadal super boniques que van agradar a tothom.

El dilluns dia 22 de desembre a l’escola IE 3 d’Abril de Móra la Nova van fer un concurs de postals de nadal. Van participar des de P3 fins 4t d’ESO .
Pel mati van anar al Casal Municipal van fer la cantada de nadales després van anunciar els noms dels guanyadors del concurs de postals. Estaven tots molt impacients per a veure qui guanyaria. Als guanyadors de cada classe els van donar un premi.

Aquí podeu veure algunes postals i la guanyadora de 3rA.

Autors/a Aleix i Bea.
Data 20-2-2017.

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 3 comentaris

UN DIA MOLT DOLCET A LA CLASSE DE 3r

Xerrada de la mel i les abelles

El 2 de Novembre del 2016 a l’IE 3 d’Abril a les classes de 3r va vindre una apicultora a explicar coses de la mel i les abelles. Era la tieta de l’Ona de 3rA.
Ens va donar un full amb fotos, un pot ple de nèctar i també un tros de bresca. El vam tasta i era molt bo. També vam aprendre que les abelles viuen molt poc i que quan entra una mosca al rusc les abelles la maten.

foto-7-abelles

La Mercè amb el seu vestit de apicultora esta obrin el rusc.

Autors: Ona Rojals i Enric Rovira.

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 1 comentari

Hola a tots i a totes!

Som les classes de 3r que enguany encara no ens hem presentat! No patiu: aquest curs estem aprenent a fer de periodistes i ben aviat tindreu notícies fresques redactades per nosaltres.

De moment us deixem una foto de grup que ens hem fet sota el cartell del projecte de l’IE 3 d’Abril d’enguany.

Fins aviat!

20170208_092944

unnamed

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 3 comentaris

Los Masos II

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LLEGIM I COMENTEM ELS BLOCS DE L’ESCOLA!

Tablets 2nL’alumnat de 2n estem treballant amb ordinadors i tablets! Treballem la comprensió lectora i l’expressió escrita llegint articles del bloc de l’escola i del bloc de la biblioteca. Hem descobert treballs de companys més grans, vist fotos de sortides i trobat recomanacions de contes molt guais!

Hem aprofitat per escriure uns quants comentaris i… ens ha encantat!

Ara que som uns super comentaristes (alguns ens hem animat a enviar molts comentaris des de casa amb l’ajuda dels pares) us animem a tots a deixar comentaris a tots els blocs!

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 6 comentaris

Anuncis

Durant aquest primer trimestre, els alumnes de 4t hem treballat, entre altres, la tipologia textual de l’ANUNCI publicitari. Hem treballat amb els ordinadors portàtils que tenim a l’escola i hem après a fet servir el programa informàtic Publisher.

Publicat dins de Cicle Mitjà | 13 comentaris

CUENTOS

Els alumnes de 4t de l’IE 3 d’Abril de Móra la Nova hem treballat el conte a l’àrea de Llengua Castellana . Ara us presentem el nostre Llibre de Contes. Esperem que us agradi.

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 11 comentaris

Concurs Pica lletres

El dijous 23 de novembre els alumnes de 3r d’ESO han participat en el Concurs Pica lletres del Canal Terres de l’Ebre. Aviat els podrem veure!