APADRINAMENT LECTOR

Aquest curs els alumnes de 5è fan de padrins als alumnes de P4, i els alumnes de 6è fan de padrins als alumnes de P5.

A la 1a trobada ens vam retrobar padrins i fillols tot fent-nos una abraçada i explicant-nos amb un dibuix com ens havia anat l’estiu. Ens anirem retrobant una vegada al mes per llegir contes conjuntament i gaudir d’aquesta activitat tan engrescadora.

FOTOGRAFIES 5È-P4

FOTOGRAFIES 6È-P5

LA SORTIDA DE LA FIRA

El passat dimecres dia 25 d’octubre els alumnes de Cicle Superior vam poder gaudir durant una estona al matí de les atraccions de la nostra fira.

Vam pujar als “toritos” i després als tradicionals cotxes de xocs. Què bé ens ho vam passar tots junts!!!

Ens vam divertir molt,  i teníem el cuquet dins la panxa perquè començava la nostra fira, aquell moment era l’inici de quatre dies on xalariem d’allò més.

Mireu les fotografies aquí:

CINQUÈ

SISÈ

LA CASTANYADA

El 31 d’octubre vam celebrar la castanyada a l’escola. Anàvem tots i totes vestits de castanyers i castanyeres.

Durant el matí vam fer per grups intercicles per fer tallers de llengua (Juguem amb les paraules: rodolins, refranys i dites de la tardor, “Dibujamos con palabras”: produïr cal.ligrames), de matemàtiques (Divertimates: enigmes i sudokus) i d’anglès (Creepy words: mots encreuats). Després vam anar al pati on tota l’escola vam menjar castanyes acabades de torrar, boníssimes!

Per acabar el matí els companys de l’ESO ens van preparar una gimcana on hi havien proves molt divertides.

A la tarda vam fer uns tallers més lúdics; “Els dits de la bruixa”(panellets sense coure), Cric-crac,cric-crac ( pintem fulles de tardor), Quina cara faig? (ens maquillem) i Endevina què fa fort ( Tocar, olorar i tastar aliments tot endevinant que podria ser).

Quina castanyada més entretinguda!!!

FOTOS

LES ENTREVISTES DE LA FIRA

Els alumnes de Cicle Superior en el marc del nostre Projecte de la Fira vam fer diverses activitats. Entre aquestes activitats vam treballar l’entrevista previament a l’aula i després vam poder gaudir dels nostres especials entrevistats a l’escola.

Vam convidar als nostres entrevistats mitjançant una carta que vam fer entre tots a l’escola, i després els hi vam portar personalment perquè vinguessin un dia.

Vam convidar a l’alcalde on ens va parlar sobre l’organització de la fira, també vam anar a entrevistar a la residència d’avis a dos senyores ( la Nuri Piñol i la Montse Rey) que ens van parlar sobre la història; vam convidar també a un firaire ( els senyors de la xurreria) i a uns altres firaires, els  de les atraccions (cotxes de xoc petits i grans) que ens van explicar com era el seu treball, quins pobles visitaven durant l’any, si els agradava la seva feina, etc.

Vam enregistrar totes les entrevistes mitjançant vídeo per poder tornar-les a veure i fer el buidatge corresponent.

Aquí podeu veure les fotografies.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

Nou curs, nova façana i molta il·lusió… a Cicle Mitjà!

Els nens i nenes de Cicle Mitjà vam tenir una gran sorpresa el primer dia d’escola. Un grafit ( de l’italià graffiti) ens va donar la benvinguda!

Encara no sabem qui l’ha pintat i estem molt intrigats. Així que els de quart ens hem posat a investigar-ho. També hem demanat ajuda als de tercer. Si ho descobrim, ja us en direm alguna cosa més!

Mentrestant, hem sortit tots i totes a fer-nos les fotos de grup davant d’aquesta façana tan xula. Mireu que bé que hem quedat!

Fins aviat!

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 1 comentari

COM LLEGIM A CASA?

Aquest cap de setmana als nens i nenes de segon ens toca llegir!!

A classe llegim contes, revistes i còmics. Llegim individualment o en parella. Ho fem a la catifa, sobre els coixins o a les cadires (per les taules de classe o del passadís)…

20171002_090112 20171002_085936 20171002_085945

I a casa? Ens expliqueu com ho feu? Escriviu un comentari explicant-nos què heu llegit durant aquest cap de setmana, amb qui heu llegit, i on us heu posat a llegir-ho.

Si voleu podeu portar-nos fotos i les penjarem al racó de lectura.

LLEGIR ENS FA MÉS LLIURES!!! BON CAP DE SETMANA!

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 18 comentaris

ELS DE 2n TRIEM UN NOM PER LA CLASSE

AJUDEU-NOS A TRIAR EL NOM DE LA NOSTRA CLASSE FAMÍLIES!!!

Hem pensat tots aquests possibles noms:

• La classe dels pirates rodamons.
  • La classe dels pirates aventurers.
  • La classe dels pirates robatresors.
  • La classe dels pirates que viatgen per la Terra.
  • La classe dels pirates espacials.
  • La classe dels pirates amb avió.
  • La classe dels pirates que viatgen.
  • La classe dels pirates del Carib.
  • La classe dels pirates viatjants.
  • La classe dels pirates que viatgen volant.
  • La classe dels pirates voladors del món.
  • La classe dels millors pirates del món.
  • La classe dels pirates més voladors del món.
  • La classe dels pirates que viatgen per tot el món.
  • La classe dels pirates voladors.
  • La classe on els pirates viatgen volant.
  • La classe dels pirates que viatgen pels planetes.
  • La classe dels pirates que viatgen volant per l’espai.

Afegiu un comentari amb la vostra votació. Gràcies!

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 20 comentaris

Nou número de la revista Los Masos

Publicat dins de ESO, General | Deixa un comentari

DINAR DE CLOENDA AMB L’ALUMNAT DE SISÈ

L’alumnat de sisè es despedeix del seu pas per la primària i encara una nova etapa, l’ESO. Per celebrar-ho , i com ja es tradició al centre, ens hem aplegat per fer  un dinar tot junts , alumnat i professorat. Hem recordat petites anècdotes que ens han anat unint durant aquests anys. Desitgem el millor en aquesta nova etapa de l’ensenyament secundari a tot i a totes.

Us deixem les imatges per al record d’aquest dia. Cliqueu a la foto i les podreu veure.

LES MEGASUPERDIVERTIDES COLÒNIES DE CICLE INICIAL

El dijous 11 de maig Cicle Inicial vam anar a Flix, a la reserva natural de Sebes.

El primer que vam fer va ser conèixer als monitors, que es deien Josep i Cristina. Vam veure vídeos d’ocells que a la primavera ballaven per trobar una femella. Després vam esmorzar per carregar piles, per anar caminant fins als observatoris de les llacunes. Allí havíem d’estar en silenci perquè sinó s’espantarien i no vindrien els animals. Vam veure ànecs Coll verd, tortugues, un Bitó, els Cabussets i vam sentir la Puput.

Vam continuar caminant cap al Mas de les Cigonyes, però va començar a ploure i ens vam refugiar al Museu del camí de Sirga, on vam aprendre com els soguers feien les cordes i els calafats feien els llaüts. També vam veure un vídeo de com transportaven menjar, carbó i altres mercaderies pel riu Ebre. Riu amunt hi havia molta corrent i tots els tripulants havien de baixar del llaüt i estirar-lo amb cordes pel camí de Sirga.

A continuació vam seguir la caminada i pel camí vam trobar els cavalls de Camarga, que treballen molt menjant-se totes les canyes per tal que ocells i animals puguin anar a alimentar-se.  En arribar al Mas de les Cigonyes, vam dinar. Allí vam veure pollets de les cigonyes des del terra primer, i amb un telescopi més tard. També vam jugar molt.

En acabat vam tornar caminant per anar a buscar les maletes i pujar a l’autobús, que ens va portar fins a l’alberg. Primer ens van rebre per explicar-nos les normes i els horaris, que vam complir a la perfecció!  Ens van donar un berenar molt bo i vam poder jugar una estoneta lliurement. Tot seguit vam repartir-nos en grups a les habitacions, que eren molt xules i tenien lliteres i taquilles. Ens vam fer els llits i ens vam dutxar sols! Després ens vam posar ben guapos i guapes per la festa de gala. Vam sopar i després vam ballar fins que el cos va aguantar a la disco!

Divendres pel matí vam recollir-ho tot per posar les coses a la maleta i vam anar a esmorzar. Més tard van venir Marta i Cristina a explicar-nos com es pot llegir la naturalesa. Escoltant molt i sobretot, observant tot allò que ens trobem podem saber quins animals han marxat o han tornat, si s’estan aparellant, quants n’hi ha… Tot seguit vam sortir al voltant de l’alberg fins al riu per llegir la natura. Vam trobar rastres de petjades de guineu, vam trobar una closca d’ou de mallerenga blava, vam caçar i observar papallones, excrements de geneta i de cavall, plantes i insectes… i tot això orientant-nos amb l’ajuda d’un mapa!

Acabada l’activitat, vam jugar una estona més i vam dinar molt, ja que estava boníssim i fins i tot vam repetir!

Finalment, ens vam acomiadar de l’alberg tot jugant una estona més i descansant per l’herba. Quan va arribar l’autobús vam tornar cap a Móra la nova. En resum, van ser dos dies… SUPERMEGADIVERTITS!!!!!

Nit de galaEls nens i nenes de Cicle inicial.