PROJECTE VOLCA’T! Plantem aubes i construïm hotel d’insectes

El grup de Natura Freixe de Flix, en col·laboració amb l’institut escola 3 d’abril de Móra la Nova, l’escola Jeroni de Moragas i l’Ajuntament de Móra la Nova hem recuperat una bassa temporal de gran interès biològic a la vora del riu Ebre.

L’alumnat de 3r de primària de l’escola, com que estem fent el projecte d’éssers vius, hem colaborat realitzat accions com la plantada d’aubes, la neteja de brossa i la construcció d’un hotel d’insectes. El passat dijous van venir a enregistrar-ho les càmeres de canal 21 per al programa Connecti.cat. Mireu, mireu!

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Deixa un comentari

Tic tac, tic tac, quina hora és?

Feu clic a sobre la imatge per practicar les hores!

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 1 comentari

1RRRR P3R1T2S!!!

El pirata Sensellengua ens va deixar un missatge alfanumèric molt complicat a la porta de classe, després de calmar-nos (va ser una súper sorpresa) i de molt pensar, vam ser capaços de desxifrar-lo tot sols!

Al missatge ens va demanar que cadascú pensés un nom pirata d’acord a les seves característiques, tant físiques com referents a la seva forma de ser. Ens vam posar a la feina i aquest és el resultat:

AQUÍ VAN ELS NOSTRES NOMS PIRATA!

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 22 comentaris

Multipliquem

Quantes rodes fan falta per canviar les rodes de 5 cotxes?

Igual que podem fer una suma repetida, per resoldre el problema, també podem multiplicar. Si sabem que un cotxe té 4 rodes…

4+4+4+4+4= 20 rodes               o           4×5=20 rodes

La multiplicació serveix per a fer aquestes sumes d’una forma molt més ràpida. Però per a això necessitem memoritzar les taules de multiplicar.

A 3r ja fa dies que ens ajudem a aprendre-les: fent series, jugant, per parelles, fent bossetes, fen graelles, manipulant,… ara podem acabar de reforçar-les d’una manera molt divertida.

Jugant amb els videojocs que us proposem, repassareu les taules de multiplicar. Si us demana “activar adobe flash” feu clic sobre la peça de lego i torneu a fer clic sobre “Permitir”. També podeu deixar un comentari explicant com us ha anat.

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 2 comentaris

El pare de l’Andrea ens visita com a expert!

Avui el pare de l’Andrea ens ha explicat moltíssimes coses! El cicle de l’aigua, el tractament que se li fa abans d’arribar-nos a casa, la importància de reduir el consum d’aigua, què li passa a l’aigua bruta quan surt de casa nostra, com es fan els núvols… uuufff!! Quin munt de coses importants!

Ens ha fet una xerrada de súper expert i ens ha fet aprendre molt! Moltes gràcies!!!!

(Recordeu! deixeu el vostre comentari explicant què heu après!)

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 17 comentaris

Nou número de la revista Los Masos

Jocs matemàtics per a les vacances

Ei! Sabem que esteu de vacances però si teniu una estona i voleu repassar el que hem fet durant el 1r trimestre de 3r, podeu clicar els enllaços i jugar als jocs que hi trobareu. Bona sort i bones vacances!

Risultati immagini

POLÍGONS (identificació de figures planes en la vida quotidiana)

POLÍGONS 1 (podeu provar de fer totes les activitats)

MÀQUINA DE CALCULAR

(Si no us funciona algun joc, no us preocupeu, ja tindreu oportunitat de jugar a classe)

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | 2 comentaris

REPASSEM ALLÒ QUE ESTEM APRENENT!

Els Pirates Voladors Robatresors (nens i nenes de segon) som els Vigilants de les 3 erres!

Per repassar tot el que estem aprenent, proposem a les famílies que JUGUEM PLEGATS a aquests jocs:
EL JOC DEL RECICLATGE

ELS PETITS REVOLUCIONARIS

Moltes gràcies i a passar-ho bé!

Publicat dins de Cicle Inicial, General | 2 comentaris

APADRINAMENT LECTOR

Aquest curs els alumnes de 5è fan de padrins als alumnes de P4, i els alumnes de 6è fan de padrins als alumnes de P5.

A la 1a trobada ens vam retrobar padrins i fillols tot fent-nos una abraçada i explicant-nos amb un dibuix com ens havia anat l’estiu. Ens anirem retrobant una vegada al mes per llegir contes conjuntament i gaudir d’aquesta activitat tan engrescadora.

FOTOGRAFIES 5È-P4

FOTOGRAFIES 6È-P5

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

LA SORTIDA DE LA FIRA

El passat dimecres dia 25 d’octubre els alumnes de Cicle Superior vam poder gaudir durant una estona al matí de les atraccions de la nostra fira.

Vam pujar als “toritos” i després als tradicionals cotxes de xocs. Què bé ens ho vam passar tots junts!!!

Ens vam divertir molt,  i teníem el cuquet dins la panxa perquè començava la nostra fira, aquell moment era l’inici de quatre dies on xalariem d’allò més.

Mireu les fotografies aquí:

CINQUÈ

SISÈ