Monthly Archives: març 2012

Activitats de lectura i escriptura a Olvan

Activitat d'animació a la lectura

A l’escola d’Olvan els alumnes de primària estem fent uns tallers lingüístics de dos tipus: un de lectura on aprenem a millorar l’entonació i fem treballs de comprensió, i un altre d’escriptors on aprenem diferents tècniques i acabem escrivint i il•lustrant cadascú el seu conte.
Una de les activitats relacionades amb el taller de lectura va ser la visita de la Jordina, dins del programa d’animació a la lectura de la Generalitat. Ens va explicar una versió una mica particular d’un conte sobre un eriçó que podíem trobar al Llibre “Contes de tots els colors” de l’editorial La Magrana. Vam mantenir l’atenció durant quasi una hora i participar animadament. És un bon exemple de la màgia que ens pot oferir la lectura.
Una activitat on desembocarà la feina del taller d’escriptors serà la presentació de cadascun dels llibres que hem escrit els alumnes, amb intenció de vendre’n una copia per Sant Jordi. Properament penjarem propaganda a diferents mitjans de comunicació i us convidem a assistir a l’acte el dissabte 21 d’abril.

Enquesta sobre el transport que utilitzen els alumnes per venir a l’Institut

Hem fet una enquesta a tot el centre sobre amb quin transport venien a l’institut i hem arribat a les següents conclusions:

A primer cicle una gran majoria ve en cotxe ja que és el primer i segon any que van a l insti ( son petits ) i els seus pares els porten més en cotxe que quan son més grans.
Alguns alumnes venen amb bici ja que a l’escola molts d’ells hi anaven.

A segon cicle la gent sol venir caminant ja que son més grans i els pares ja estan una mica farts de portar-los amb cotxe. Alguns venen amb moto perque ja es poden treure el carnet.
A BAT augmenta molt el transport escolar perque hi ha molts alumnes que venen desde berga. Alguns venen amb cotxe ja que ja són majors d’edat i el poden portar.Alguns d’ells segeixen venint amb moto.