L’hort i el galliner a l’escola

Ja tenim muntada l’estructura del galliner i els bancals que faltaven per poder conrear!!

Mireu que bonic que ha quedat! Ara només falta posar-hi les gallines!

Publicat dins de ACTIVITATS, CURS 2017-2018 | Deixa un comentari

ATURADA – 3 d’octubre

Estimades famílies,

demà hi haurà ATURADA GENERAL, per tant no podem garantir que l’escola estigui oberta.

Moltes gràcies per la vostra comprensió.

L’equip de mestres de l’escola Gaspar de Queralt

VAGA – 3 octubre

Benvolgudes famílies,

Davant dels esdeveniments succeïts ahir a Catalunya, on únicament es demanava el dret a vot, la llibertat que es precisava es va veure amenaçada per una actuació desproporcionada en una societat completament pacífica, que l’únic que volia era defensar un dret tan bàsic com és el dret de la llibertat d’expressió i opinió.

Aquest fet es veu agreujat perquè molts centres educatius es van convertir en locals maltractats per la violència. Centres on cada dia es treballa per ensenyar els valors de la democràcia, la llibertat, els drets humans i la pau, avui han obert les aules amb vidres, taules i cadires trencades.

Des de l’escola sempre hem treballat que la violència no és la solució als conflictes i, en coherència amb les actuacions produïdes ahir, ens adherim a la VAGA GENERAL convocada per demà. L’alumnat, la societat, Espanya, Europa i el món sencer han de ser testimonis que la força i la violència no poden guanyar mai. Volem ensenyar que la resposta pacífica a les agressions no és només un dret sinó un deure.

En conseqüència, demà dimarts 3 d’octubre, l’escola fa VAGA i NO hi haurà classe. L’escola està obligada a prestar serveis mínim, això vol dir que únicament hi haurà dues mestres. Conseqüentment us demanem que respecteu la decisió de VAGA de l’escola i feu que aquesta resti buida d’alumnes ja que amb només dues mestres ens serà impossible garantir l’atenció que els vostres fills/es es mereixen.

D’altra banda, us demanem que estigueu al cas del bloc de l’escola i del correu electrònic ja que si hi ha algun canvi des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya seguirem les seves instruccions i us informarem a través d’aquests canals.

El claustre de mestres de l’escola Gaspar de Queralt.

Amer, 2 d’octubre de 2017

MANIFEST

Manifest.docx by Gaspar de Queralt on Scribd

Reunió d’inici de curs

El dimarts 5 de setembre, vam fer la reunió d’inici de curs. Si voleu tenir tota la informació que es va donar, la trobareu a la pestanya DOCUMENTS  de la web de l’escola i en aquest enllaç: Reunió Pares ’17-’18
Us recordem també, que les reunions amb les vostres tutores es faran a finals de mes de setembre. Us recordem els dies:

Educació infantil (P3 i P4):  dilluns 2 d’octubre (17:00h)

Etapa 5-8 ( P5, 1r i 2n): dimecres 27 de setembre (17:00h)

Cicle mitjà (3r i 4t): dimarts dia 26 de setembre (17:00h)

Cicle superior (5è i 6è): dijous dia 28 de setembre (17:00h)

Publicat dins de CURS 2017-2018, NOTÍCIES | Deixa un comentari

Banyada de Neules amb xocolata

Ahir a la tarda, desprès del taller de neules per part d’en Salvador, tota l’escola va poder banyar una neula amb xocolata.
Tenien una pinta fantàstica!!!!
La tarda del dijous podrem menjar-les a la Cloenda del Projecte Interdisciplinari
Seran boníssimes!!!!!!!!

Premis dibuixos Cofraria dels Dolors Amer

Aquest matí, ens han visitat de la Cofraria dels Dolors i ens han donat els premis dels guanyadors del concurs de dibuixos d’enguany.
Els afortunats han sigut:
1r: Oriol Sidera
2n: Clàudia Monserrat
3r: Sergi Rich
4t: Làia Encesa
5è: Aina Prenafeta
6è: Pol Candalija

També ens han obsequiat amb llibres per les aules!!
Un fort agraïment a la Cofraria pel detall i esperem que l’any vinent puguem tornar a col·laborar.
Us deixem unes quantes fotos de l’acte:

Publicat dins de ACTIVITATS | Deixa un comentari

TALLER DE NEULES – (Galetes Trias)

Avui dimecres, hem tingut l’oportunitat de veure en Salvador fent Neules. En Salvador va ser treballador de la fàbrica de Galetes Trias de Santa Coloma de Farners i feia neules amb la màquina que han portat avui a l’escola. Ens ha explicat un munt de coses sobre les neules. També ens ha dit que quan ell treballava, podia arribar a fer unes 3000 neules al dia mentre que actualment, la modernització de la manera de realitzar-les, se’n poden fer 3000 en una hora.
Des de l’escola, volem agrair a en Tunet ja que sense la seva ajuda no hagués estat possible, a en Salvador per fer-nos tantes i tantes neules i per explicar-nos tantes coses i a l’empresa Galetes Trias de Santa Coloma per haver deixat que la màquina sortís de les seves instal·lacions i la poguéssim disfrutar tota l’escola!!!
Moltes gràcies a tots!!! Us estem molt agraïts!!!!