Pla de consum de fruites i verdures

Novament s’enceta el pla de consum de fruites i verdures, i en aquesta setmana , el dimarts dia 29, dimecres 30, dijous dia 1 i divendres dia 2 de desembre tornarem a donar fruita per esmorzar.

Aquesta vegada la fruita que ens portaran serà: Poma vermella, Clemenules (mandarines), Raïm i Pera Blanquilla.

Diada de Santa Cecília a l’escola

Avui amb motiu de la diada de Santa Cecília, patrona de la música, hem volgut celebrar el fet, primer amb una petita dedicatòria de l’Eloi, mestre de l’escola i tot seguit amb unes lectures dedicades a la música que han llegit un nen o nena de cada curs. Finalment hem escoltat dues cançons interpretades per la nostra petita coral , el grup de tercer de cicle mitjà.

CM i CS anem al Gran Teatre del Liceu

Ahir els cicles mitjà i superior vam podem gaudir d’una excel·lent obra de teatre al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. L’obra, el Superbarber de Sevilla, una adaptació del Tricicle de l’òpera clàssica, ens va encantar amb grans i divertits moments.
Després , Rambla avall, ja ens esperava una “golondrina” per fer un recorregut d’una hora guiada per l’interior del port de Barcelona, passant pels molls de càrrega i descàrrega de productes, i ben a prop dels grans creuers que hi havia en el moll llarg.
Vam gaudir d’un dia esplèndid i entretingut.

La Castanyada a l’escola

Avui, tota l’escola, alumnes d’Infantil i Primària, hem celebrat la Castanyada. Durant la setmana hem fet algunes activitats relacionades amb la tardor i la castanya en particular. Durant part del matí, després d’unes petites tasques a l’aula, hem sortit al bici-carril, a la recerca de senyals, fruits i plantes de tardor. Després d’una bona estona d’observar l’entorn, ens hem aturat a la zona de pícnic de l’estació per esmorzar i fer un petit descans. Mentrestant l’Oscar, gràcies a la col•laboració de l’Ajuntament, ens ha torrat les castanyes, i a la tarda n’hem fet una bona menjada. Estaven molt bones i hem passat una bona estona ajudats pel bon dia que ha fet!

Publicat dins de ACTIVITATS | Deixa un comentari

Dia internacional de les biblioteques

Per celebrar el Dia Internacional de les Biblioteques, ha visitat l’escola la Marta Madeo que és bibliotecària.
Ha explicat un conte adequat a cada cicle i tots els nens i nenes de l’escola han pogut gaudir dels llibres que ens ha portat. A Educació Infantil hem viscut al món d’una girafa amb: “En blau i en Bertie”, de Kristyna Litten, a Cicle Inicial “El meu rinoceront també menja creps” d’Anna Kemp i Sara Ogilvie, a Cicle Mitjà “El gegant dels ocells” de Ghislaine Biondi i Rebecca Dautremer i a Cicle Superior “El vell Tomàs i la petit fada” de Dominique Demers i Stéphane Poulin.
Moltes gràcies Marta!

PRESENTACIÓ ANTONIO MARTÍN

Aquest dissabte vam tenir l’oportunitat de tenir entre nosaltres a Antonio Martín, mestre canari que amb la seva metodologia està canviant els algoritmes o procediments per resoldre operacions matematiques. Forma part d’un grup de treball anomenat OAOA (Otros Algoritmos en las Operaciones Aritméticas). Amb el títol de “L’EDUCACIÓ MATEMÀTICA AL S. XXI.REFLEXIONEM! va exposar i comentar amb videos, les seves experiències com a mestre, durant el matí a l’IES la Garrotxa i  la tarda al Casal d’Amer, aquesta adreçada a pares i mares de l’escola.
En primer lugar , muchas gracias Toni por haver estado el sábado con nosotros y havernos hecho un hueco en tu abrumadora agenda. Sabemos que no es fácil para ti, porqué combinas una jornada laboral entera con muchas conferencias por todo el territorio español y tambien fuera de él. Por esta razón te estamos enormemente agradecidas y también por havernos dado la oportunidad de conocer este movimiento, formar parte de él y ayudarnos, asesorarnos… a hacer realidad este proyecto en nuestra escuela.

Agrair també, des del bloc, a les diferents entitats que ens han ajudat a organitzar l’acte: agrair a l’Ajuntament d’Amer, al CRP de la Selva I i la Garrotxa per la gestió i difusió, a l’IES Garrotxa per l’espai, a l’escola Estanys de Sils, a l’AMPA de la nostra escola i al claustre per la seva ajuda i suport, i a tots els pares i mares que van assitir a la conferència.

Pagaments sortides

Hi ha hagut una petita modificació en el codi de barres per poder pagar a través del caixer de La Caixa. En l’anterior hi havia un petit error. Perdoneu les molesties.

A petició de molts pares i mares, hem creat un petit document que trobareu a la pestanya PAGAMENTS SORTIDES, on s’explica les diferents maneres que teniu per poder realitzar els diferents pagaments de les sortides dels vostres fills.

Moltes gràcies!

Publicat dins de CURS 2016-2017, NOTÍCIES | Deixa un comentari

Hem alliberat un xoriguer

Durant el matí d’avui , hem rebut la visita dels agents rurals i amb ells també ha vingut un xoriguer. Ens han explicat que aquesta au s’ha recuperat en un centre, i ara ja podia tornar a ser lliure. També ens han explicat com és, com s’alimenta, com és el mascle i la femella, com vola i com manté el seu vol estàtic,…. i després l’hem alliberat amb l’esperança que es quedi prop de nosaltres, en algun d’aquests boscos o rierols.
Gràcies agents!