FEM CAGAR EL TIÓ A CI

Aquest matí quan hem obert el calendari d’advent, Ohhh! sorpresa una notícia:

22 DE DESEMBRE – NOTÍCIA
Quina il·lusió,
avui farem cagar el tió!
Ara que s’ha atipat
i si hem fet bondat,
una cançó cantareu
mentre el tió piqueu
i potser…….
alguna sorpresa trobareu…..

Assagem tots la cançó perquè ens cagui millor:
“TIÓ , TIÓ,
CAGA TORRÓ.
D’AQUELL TAN BO.
SI NO EN TENS PROU,
CAGA UN OU.
SI NO EN TENS MÉS,
CAGA DINERS”

Després del pati hem anat a fer cagar el TIÓ i ens ha cagat moltes coses, no només pels nens i nenes de primer i segon sinó per a tots els nens i nenes de primària i llavors hem anat a portar els regalls a les classes de 3r, 4t, 5è i 6è. Ui, que contents que hem estat tots plegats!!!

Projecte de l’oli

Els nens i nenes de la classe de 2n hem salat olives.

Un d’aquests dies que estàvem fent el projecte de l’oli, en Martí  va venir a l’escola amb un pot i tots els ingredients per a salar unes olives. De seguida vam improvisar l’activitat tot seguint pas a pas la recepta que ell mateix ha portat.

Després ho hem escrit en el llibret del projecte i finalment, una mica cada un, hem anat escrivint al Power Point els passos que hem fet, posant text a  les fotografies.

Ha estat una experiència molt interessant. Ara tots estem pendents de quan estaran apunt les olives per a menjar-les.

EXCURSIÓ A EMPORDÀLIA

El passat dimarts 5 de desembre els alumnes de Cicle Inicial vam anar d’excursió a la cooperativa d’Empordàlia de Pau. Allà ens van explicar el procés d’elaboració de l’oli d’oliva i ho vam poder veure! Des del moment que porten les olives acabades de recollir fins que està en els dipòsits. Vam fer un tastet d’oli d’oliva amb pa i ens va encantar!!! Qui va voler va poder repetir i aquesta vegada pa amb oli i sucre i/o un tall de xocolata per esmorzar!!!
Després de la visita a la cooperativa, vam anar a un parc de Figueres per dinar tots plegats i jugar una bona estona!
Ens ho vam passar d’allò més bé i el temps ens va acompanyar!

1R- MESUREM I ENS MESUREM!

Aquest trimestre, entre d’altres activitats, hem fet algunes relacionades amb la mesura. Hem estat investigant com podem mesurar els diferents objectes, mobiliaris i espais de la nostra aula (amb regles, amb cintes mètriques de diferents llargades i amb els reglets…).
També aprofitant que a medi hem treballat el nostre cos del seu creixement, ens hem mesurat per esbrinar quina és la nostra alçada actual.
Ha estat un treball per grups els quals han hagut d’anotar les mesures preses en una pissarra blanca i posteriorment comentar-ho amb la resta del grup.
Ha estat molt divertit!!!! Els hi ha encantat!

TASTET D’OLIVES

Continuant amb el projecte de l’oli d’oliva els alumnes de cicle inicial el passat divendres 24 de novembre vam fer un tastet de diferents tipus d’olives (negres, verdes, amb pinyol, farcides,..). Vam fer una primera observació i un posterior tastet el qual vam enregistrar anotant les característiques principals d’aquestes i una estadística on s’hi reflectia les olives que més i/o menys van agradar…..