Primer trimestre a P5

A part del joc simbòlic, a P5, durant aquest primer trimestre, també hem fet moltes altres activitats. A les hores de descoberta de l’entorn hem treballat la tardor, ens hem iniciat en el projecte dels planetes i, com a novetat, hem començat el projecte del cargol. Un dia, una companya de l’aula ens va portar un cargol i vam decidir fer-li un terrari per tenir-lo a l’aula. Molts altres nens i nenes es van animar i en van portar més. Els hem tingut a la classe i els hem cuidat molt. Per aquesta raó hem decidit treballar el cargol i conèixer-lo una mica més.
A les hores de racons també hem treballat molt! Hem anat combinant racons de llengua, matemàtiques, plàstica, joc, contes…
Us deixem amb un recull d’algunes d’aquestes activitats.

Moments de joc simbòlic a P5

Durant aquest primer trimestre, els alumnes de P5 hem passat molt bones estones fent joc simbòlic al racó del supermercat, la casa i els metges. Aquestes estones són fantàstiques per a reproduir accions de la vida quotidiana (fer el dinar o el sopar, comprar, netejar plats…), tenir converses molt interessants, potenciar la cohesió de grup i aprendre molt mentre juguem. Perquè a part de tot el treball d’expressió oral i de joc, també treballem les matemàtiques quan anem a comprar al supermercat, quan comptem quants plats hem de posar a la taula…
Us deixem amb un recull d’alguns d’aquests grans moments!

P4 ACTIVITATS

Els nens i nenes de la classe dels Sols, durant aquest primer trimestre, hem jugat i après moltes coses.
Hem treballat el tema “Tornem a l’escola”, “Projecte del sol i l’univers” i el “Nadal”.
A Llenguatge hem memoritzat poemes com “Quan ve la tardor”, “El sol canta…” i el poema de Nadal “Tinc quatre anys”, hem fet lectura de noms i ens hem iniciat en l’escriptura amb la confecció d’un llibret, de murals i algunes fitxes personals; a Coneixement del medi hem experimentat i hem observat els canvis d’estacions i com tenen relació amb el sol, també, hem conegut tradicions de tardor i nadalenques,…; Hem exercitat la motricitat fina i gruixuda; ens hem expressat amb activitats artístiques, hem fet jocs matemàtics,… No ens hem avorrit gens!!!

ELS TIONS JA HAN ARRIBAT A L’ESCOLA!

Aquest matí, després del pati , el temps ens ha permès anar a buscar el Tió. Així doncs, els més petits de l’escola (parvulari i cicle inicial), hem anat cap al parc dels bombers disposats a trobar-los. Estaven molt amagats però ho hem aconseguit! Ens hem fet una foto per tenir-ne un bon record. I després, entre tots els hem portat a l’escola perquè feien cara de fred.
Ara ja els tenim abrigats amb una manta i amb la seva barretina. Només ens queda cuidar-los molt i donar-los menjar perquè ens caguin molts regals.

TALLERS: Experimentació i manipulació

Els i les alumnes d’Educació Infantil vam començar el mes d’octubre, juntament amb altres tallers, el d’experimentació i manipulació.

Primerament, vam fer un treball sobre el SO tot escoltant diferents sons a l’ordinador, experimentant que el nostre cos també fa sons, escoltant el nostre cor amb un estetoscopi real, adonant-nos que hi ha son que ens agraden i sons que no, que el so pot moure la pasta de sopa si piquem fort amb una cullera, que els instruments fan diferents sons… Ah! I ens vam imaginar el so i el vam dibuixar. Van sortir dibuixos molt diferents i molt interessants.

Aquesta setmana hem iniciat un nou tema: LES RAMPES I ELS TUBS. Hem començat fent una experimentació lliure: hem construït rampes amb cartrons, hem comprovat que hi ha objectes que baixen més ràpids i d’altres més lents… i ens hem adonat que els cartrons se’ns dobleguen i no ens van gaire bé per a fer les rampes. Com ho podrem solucionar? Entre tots buscarem la solució…

De moment, us deixem amb un recull de fotografies d’algunes de les activitats que hem fet fins ara.
Esperem que us agradin!