VISITA A LA BIBLIOTECA D’AMER

En motiu de la diada de Sant Jordi, els nens i nenes d’Educació Infantil, hem visitat la sala de lectura d’Amer. La Carme ens ha explicat el funcionament de la biblioteca a partir d’uns jocs interactius xulíssims. Hem pogut mirar, lliurement, els contes que podem trobar a la biblioteca i, finalment, ens ha regalat dues lectures de dos contes genials!

Moltes gràcies Carme per haver-nos explicat tan bé què podem venir a fer a la sala de lectura d’Amer.

CONTINUEM APRENENT AMB LA XOCOLATA!

ENS INICIEM EN LES FRACCIONS

Mitjançant el joc hem començat a aprendre el conceptes de: un tot, una meitat, un quart, … Ho hem fet a partir de planxes de foami i posteriorment ho hem relacionat amb les tauletes de xocolata.

ENS INICIEM EN LES CAPACITATS

A través del joc ens hem iniciat en els diferents conceptes de capacitats, com: un litre, mig litre, etc. Ho hem fet a partir d’hipòtesis i posterior comprovació de quina capacitat tenen els diferents envasos de què disposàvem.

TREBALLEM LES DIFERENTS FORMES GEOMÈTRIQUES AMB PRODUCTES DE XOCOLATA

Hem treballat les diferents formes geomètriques de figures i productes de xocolata, com són: el prisma, la piràmide, el cercle, etc. En un primer moment, hem visualitzat diferents fotografies de pastissos, bombons, … Posteriorment, hem fet classificacions de diferents bombons i finalment els hem tastat!

ENS INICIEM EN LA MESURA

A través del joc ens hem iniciat en el concepte de la mesura: els grams. Hem pogut comprovar, amb la balança, el pes de diferents tipus de xocolata (sòlida i en pols), i hem fet hipòtesis, tot comparant-les. Posteriorment, hem anat apuntant els resultats.

TALLERS DEL PROJECTE INTERDISCIPLINARI

Al llarg d’aquesta setmana tan dolça que hem estat treballant el projecte de la xocolata, els nens i nenes d’infantil han fet tallers intracicles barrejant alumnes de P3, P4 i P5.
A partir de diferents tallers s’han treballat totes les àrees relacionant-les amb la xocolata.

TALLER DE COMPOSICIÓ “La caseta de xocolata”.
En aquest taller els alumnes han composat una caseta amb base de pa de motllo en formes geomètriques (quadrat i triangle) i seguint un model i la seva orientació espacial han posat els diferents elements de la caseta (porta, finestres,…) i tot seguit se l’han menjat!!!!

TALLER DE TAST DE XOCOLATA
En aquest taller els alumnes han pogut fer un tast dels diferents tipus de xocolata: blanca, negra i amb llet. Tot seguit han manifestat la seva preferència i a partir d’aquí s’ha elaborat una taula recollint l’estadística corresponent.

TALLER ESTATS DE LA XOCOLATA
Aquest taller ha consistit en observar els diferents estats en els quals es pot trobar la xocolata: en pols, líquida, sòlida,…els han manipulat, tastat,….i desprès han recollit una mostra com a resum de l’activitat realitzada.

TALLER DE PINTAR AMB XOCOLATA
En aquest taller els alumnes han pogut pintar amb xocolata utilitzant diferents tècniques: pinzells prims, gruixuts, amb la mateixa mà….Han pintat un ou de pasqua, han estampat la seva mà i han creat un dibuix lliure.

TALLER DE CONTES A EDUCACIÓ INFANTIL

Durant les tardes de dimarts i dimecres, els alumnes més petits de l’escola hem tingut el plaer de gaudir de la companyia de la Bàrbara, la mare de l’Ivet i en Roger, doncs ens ha vingut a explicar contes relacionats amb el món de la xocolata!!!

Per grups, hem anat passant per la biblioteca de l’escola on, amb molta atenció i il·lusió, hem escoltat la magnífica narració de dos contes que ens ha portat la Bàrbara i que, molt amablement, ens ha deixat a la biblioteca de l’aula perquè puguem fullejar durant aquests dies!!!

I sabeu què? Ens esperava una sorpresa dolça, dolça al final de tot…