– Recordeu !

El Bloc segueix viu, al vostre servei, tot i no registrar ja novetats des del curs passat, doncs aquestes es treballen a partir d’altres plataformes. 

Tot i això ja sabeu que, si necessiteu determinades infos, el bloc està ben farcit d’elles i plenament consultable i operatiu.

Gràcies !

– Un nou inici… una grandiosa oportunitat !!!

Vivim temps diferents, temps de canvi, temps d’adaptació a una nova realitat, temps que ens han de conduir, sense cap dubte, a continuar insistint en noves maneres de treballar. 

Obrim les nostres ments a un nou procés d’ensenyament i d’aprenentatge, conservant el millor del que havia fins ara i sent capaços d’adoptar nous estils.

No tinguem por de la nova normalitat, ben al contrari, doncs suposa una oportunitat única per treballar amb nous models, implementant estructures acadèmiques diverses i donant un pas més per descobrir les possibilitats pròpies de cada alumne/a, que ha de ser la nostra gran motivació, que tot el nostre alumnat pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats, úniques, exclusives i individuals.

En aquest curs que avui tot just comença li donarem al Blog una utilitat una mica diferent. Serà un espai per llegir, curiosejar, consultar i ampliar informació, que després vosaltres decidireu com i quan utilitzeu… i si la utilitzeu. El Blog està carregat de moltíssima  documentació més que interessant, que resta a la vostra disposició, però entre nosaltres i pel que respecta a les diferents matèries serà a través del Moodle que tindrem una relació molt més directa, 

Bon curs 20-21 a tothom… i ens trobem pel Moodle !!!

– Dia mundial del Medi Ambient

DIA DEL MEDI AMBIENT – 5 DE JUNY! | Escola Ciutat Cooperativa

L’educació ambiental educa per un món més sostenible, i també més saludable. Els destins de l’ésser humà i el de la resta d’espècies estan vinculats. La crisi del coronavirus ha fet palesa la nostra fragilitat i ha reforçat el discurs de l’educació ambiental sobre la preservació dels ecosistemes i la biodiversitat, eina bàsica de mitigació de la transmissió de virus entre espècies.

L’educació ambiental ha de fer avinent a la població el fràgil equilibri de la nostra relació amb el medi. I li ha de fer arribar també un segon missatge, de caire més pragmàtic, sobre els canvis necessaris i sobre la forma en què hem d’assolir-los.

Ara, que estem superant una important crisi, fem evident que les crisis són sempre un trencament, una oportunitat per reflexionar sobre els errors i treballar per una realitat on tothom tingui cabuda, inclòs el planeta, que és el proveïdor de recursos per a la vida.

L’educació ambiental ha de promoure una visió de canvi global, de superació del sistema vigent i de planificació del futur des de la intel·ligència i l’ètica.

– Molts ànims !!!

Hola a tots i a totes,

 

Simplement des del Blog us vull transmetre l’agraïment i el reconeixement per com esteu treballant la gran majoria de tots i de totes vosaltres a l’hora de fer les tasques que us proposo. Estic rebent feines, activitats, muntatges en vídeo, escrits… molt correctes, en alguns casos francament espectaculars i amb un nivell de competència molt destacat, moltes moltes gràcies per la vostra responsabilitat i pel vostre compromís !

Sé que ja us ho dic en els correus però també ho vull posar de manifest de manera molt més general, majoritàriament us mereixeu un gran reconeixement.

 

Una forta abraçada i molts ànims !

– Castellano 2ESO, importante

Tenemos el libro Luna, la Rosa de Cristal pendiente de poder realizar una prueba. Esta será la semana del 11 al 15 de mayo, por lo tanto id avanzando y completando su lectura. No os preocupéis, será una prueba muy básica sobre unos aspectos del libro que yo mismo os proporcionaré. Más de reflexionar e interpretar que otra cosa. Os irá muy bien, seguro.

La rosa de cristal (Tapa blanda) · Libros · El Corte Inglés

– Resolució de dubtes

Recordeu que, si se us presenten dubtes de les feines que us he proposat, podeu posar-vos en contacte amb mi mitjançant el correu. Per allí resoldrem tot allò que calgui. I si convé algun altre sistema per agilitzar més la resolució de qualsevol qüestió doncs endavant.

– 1ESO, Socials, exercicis a la llibreta per aquests dies

Hola alumnat de 1ESO, els exercicis que us corresponen de Ciències Socials per treballar a la llibreta aquests dies, fins el divendres 24, són:

– Mitjançant l’apartat Síntesi del tema 6, situada concretament  a la pàgina 115, punts a i h de l’exercici 1 Consolida el que has après.

– Respondre a la qüestió Com es modifica un paisatge. 

Gràcies ! I recordeu que aquests  NO cal retornar-los !

– Accés a llibres Ciències Socials

Salutacions,

Mitjançant l’arxiu de sota, Links Ciències Socials, podreu accedir al llibre de Ciències Socials d’ESO aquell alumnat que no el tingueu a casa. Cliqueu a sobre i podreu accedir, una vegada dins l’arxiu cliqueu al link del curs que correspongui. VEUREU QUE EN ELS LLIBRES DIGITALS NO HI HA PÀGINES, tampoc en els de Castellà de 1 i 2 ESO, així que, si teniu alguna dificultat per trobar allò que us he proposat per les feines a la llibreta, us poseu en contacte amb mi i ho resolem en un moment. Espero que tot us funcioni bé.

Links Ciències Socials

– Tercer trimestre molt especial

Hola nois i noies,

Ja han passat les vacances de Setmana Santa i retornem a l’activitat escolar… però no com a tots i a totes ens agradaria. Ho fem des de casa, encara confinats per la pandèmia que estem passant, tot i que convençuts i convençudes que aquest episodi acabarà i podrem retornar a la normalitat, probablement una mica més savis i més conscients de moltes coses.

Com he titulat al principi se’ns presenta un tercer trimestre especial, molt especial, diferent – ja veurem quan ens podrem retrobar al cole -, però que hem de saber aprofitar per continuar treballant de maneres alternatives i per seguir construint una línia de formació ben ferma i que fomenti al màxim la vostra autonomia. Seguiu fent les vostres tasques amb il·lusió, que tot anirà súper bé… Positivitzem les qualificacions en aquest tercer trimestre, ocupem-nos de progressar i de ser responsables en les nostres feines, que ja serà un gran treball. Tothom tranquil, que si es van retornant les tasques proposades ningú sortirà en absolut perjudicat a nivell de qualificació acadèmica d’aquesta situació tan especial que estem vivint, ben al contrari, només sumaré o mantindré, mai restaré… però és molt important retornar tot allò que us proposi, per favor, això sí.

Hem de continuar adaptant-nos plenament a la nova situació, reinventant-nos, sense acomodar-nos, aprofitant tot allò de bo que en puguem treure, amb la seguretat que ens servirà d’una gran experiència vital que ens farà més complets i completes: a vosaltres com a estudiants, a mi com a docent i a tots i a totes com a persones.

Molts ànims benvolgut alumnat, sempre endavant… i si necessiteu qualsevol cosa sabeu on trobar-me.

Us envio una abraçada virtual plena de força, de reconeixement i d’agraïment per la vostra responsabilitat !

– Castellano 2 ESO, Crónicas Cortas

Espero que este enlace te sirva de ayuda para tener muy claro qué debes hacer en el ejercicio que te he propuesto. Seguro que así será.

Muy importante, dentro del cuadro que ves debajo y para acceder al lugar que nos interesa, con diferentes muestras de crónicas cortas escritas, debes clicar en ” sigue leyendo “, no cliques en ” ejemplos “.

Crónica Corta

 

– Socials 3 ESO… i Economia 4 ESO

Aquí teniu un vídeo amb una visió del tema que us pot ser d’utilitat, o no, per fer l’activitat a retornar que us he proposat. Com ja us he comentat a les instruccions que haureu rebut des del col·legi al vostre correu, consulteu i contrasteu tanta informació com considereu oportú – recordeu que sobre una mateixa qüestió hi ha opinions i alternatives ben diferents -.

– Castellano 1- 2 ESO, Cuentacuentos

RECETAS PARA MODIFICAR CUENTOS TRADICIONALES.

1.- Olvídate de un detalle.

2.- Adapta o elimina rasgos físicos o psicológicos, episodios …

3.- Modernízalo.

4.- Haz genérica una cosa particular o haz particular una cosa genérica.

5.- Altera el orden de los episodios.

6.- Agrega un episodio al final o al principio.

7.- Cambia el tiempo de la acción: primavera por otoño, pasado por presente.

8.- Incluye en un cuento elementos de otro.

9.- Repite un episodio.

10.- Multiplica los personajes.

11.- Modificaciones impuestas por alguno de los cambios anteriores.

12.- Si aparece un animal, cámbialo o haz que sean varios.

13.- Humaniza a personajes animales.

14.~ Animaliza a personajes humanos.

15.- Conviértete en el protagonista.

16.- Adapta el ambiente en el que se desarrolla.

Bien, si ya tienes escrita tu narración ahora debemos tratar de mejorarla. Este es un punto esencial en tu trabajo. Posiblemente si le dedicas suficiente tiempo y esfuerzo llegues a construir una magnífica narración. Piensa que JAMÁS un texto alcanza la bondad en su primera versión y que solo después del esfuerzo de mejora se alcanzan resultados positivos.  La siguiente lista de preguntas te ayudará a esa mejora. Lee cada una de ellas. Si la respuesta es NO debes volver a tu texto para realizar cambios. Valdrá la pena.

 

  • ¿Has pensado antes de escribir qué cuento quieres cambiar y cómo lo quieres cambiar? Tienes algún recuerdo emocionante o gracioso de algún objeto o personaje que te pueda servir para escribir?

  • ¿Has hecho un plan de la narración antes de empezar a escribir? ¿Lo has ido modificando cuando escribías?

  • ¿Has pensado lo que les parecería a los lectores tu narración?

  • ¿Está bien organizada la información que das? ¿Hay algún orden?

  • ¿Te gusta el final?

  • ¿Has corregido las faltas de ortografía?

  • ¿Está bien puntuado?

  • ¿Los márgenes e interlineado son correctos ?

  • ¿Tiene título?

Si todo lo cuestionado arriba ahora ya tiene por respuesta SÍ, trabajo bien hecho. Listo para enviarlo a mi correo.

 

– Castellano, 2ESO, Partes de una Carta formal

Vamos a ver un resumen con cada uno de los elementos y el orden en el que deben ir apareciendo plasmados sobre el papel. Espero te sea de utilidad para realizar tu carta personal.

1 – Membrete: Se trata de los datos del quién escribe, básicamente nombre, apellidos y dirección.

2 – Destinatario: La persona a la que va dirigida la carta.

3 – Lugar y fecha: Bajo el destinatario.

4 – Encabezamiento: Siempre mediante una fórmula de cortesía y de respeto.

5 – Introducción: Cuya finalidad es crear un clima más cordial y una preparación para la información que viene después.

6 – Cuerpo del mensaje:  Se trata del asunto central de la carta y los motivos por los que se escribe, ya sea un agradecimiento, una invitación, una solicitud…etc.

7 – Despedida: mediante expresiones cordiales.

8 – Firma.

¡ Adelante con tu carta !

– Alguna conclusió a extreure ?

Aquests són dies de confinament, d’una experiència inesperada que, tal vegada, ens serveixi per parar, reflexionar i modificar alguns hàbits de vida, inclús, per què no, reestructurar la nostra escala de valors. 

Aquí teniu un parell de vídeos que plantegen alguns aspectes que potser podríem tenir en compte. Ningú tenim la veritat absoluta, no us penjo aquesta informació com a prototip d’allò vertader, però pensar i qüestionar-nos les coses sempre és positiu.

El fet que us presenti aquests dos documents només persegueix una idea, la de que, si ho creieu oportú, li dediqueu un espai a la reflexió profunda, en soletat o en companyia, és la vostra decisió.

No són vídeos per mirar-los, són vídeos per veure’ls, que no és ben bé el mateix. No es tracta d’agrair l’arribada del virus, no es tracta de celebrar que estigui passant aquesta pandèmia que tant de patiment està provocant… només es tracta d’intentar entendre i d’intentar aprendre.

Esperem estar a l’alçada de les circumstàncies… i que el virus se’n vagi per sempre, amb la tranquil·litat que la seva dramàtica estada entre nosaltres pugui haver servit per canviar de veritat les relacions establertes en el nostre planeta Terra.

– Ànims i endavant !

Benvolguts/des,

En primer lloc, desitjar que tothom estigui bé, que vosaltres estigueu bé i que la gent del vostre entorn també.

Sense ànims de fer-vos un discurs, sí que m’agradaria recordar-vos que la situació ens obliga a responsabilitzar-nos al màxim per tornar a la normalitat el més aviat possible. Així doncs, assumim que les mesures de confinament que estem rebent són necessàries per reduir la propagació del virus i així poder donar assitència sanitària a tothom, que és un dret que tota la ciutadania tenim garantit.

El que vull destacar és que tots i totes formem part de la societat en la que vivim i ens hem d’implicar. Ara per ara, la millor ajuda que podeu oferir és seguir les directrius de confinament, quedar-vos a casa, extremar les mesures higièniques, col·laborar moltíssim amb els vostres pares en tot allò que puguin necessitar de vosaltres, aprofitar el temps per llegir molt, anar fent la feina que us proposem, escoltar música, veure pel·lícules i documentals… En qualsevol cas, no estigueu ociosos i procureu tenir uns horaris determinats amb tasques a fer.

Tallo el rotllo. Espero que ens poguem veure aviat. Molts records i ànims! Des del confinament us envio un record i una abraçada a tots i a totes, una abraçada virtual ben forta.

Ah… perdoneu, però insisteixo, és molt important, no estem de vacances, aquesta és una situació excepcional però que no implica vacances… Hem d’anar fent, d’una manera poc convencional, però hem de seguir funcionant i aprenent. I segur que si ho aprofitem bé podem descobrir un munt de coses noves per aplicar en el futur.

Assumim la nostra responsabilitat com a ciutadanes i ciutadans i seguim endavant. A la realitat se li han d’obrir finestres, aquest moment que estem vivint ha de ser un punt de partida i no d’arribada. Res de negativitzar-nos, doncs no ajudaríem a resoldre absolutament res.

Salut… molta salut !

– Obrim els ulls !

Com tota gran crisi que implica al planeta el més important serà, tot i la dificultat de la situació, extreure’n unes conclusions en positiu que ens permetin treballar perquè el desprès sigui molt millor.

Sembla que no pugui sortir res de bo d’aquesta situació tan estranya que estem vivint, és ben cert que són moments de dubtes, potser ara estem amb el temor de com serà el futur, però la natura ja ens està parlant i comença a donar-nos respostes. Fem-li cas i que el contracte que signem amb ella una vegada aquesta pandèmia sigui superada, que ho serà, ens porti cap a un món més harmoniós i en veritable equilibri. De ben segur aprendrem la lliçó que estem rebent i sabrem de sobres actuar al respecte.

Al llarg de la història ja ha hagut altres pandèmies… i aquí seguim. Hem de ser capaços de captar el missatge i, en la nostra condició d’humans, modificar la nostra escala de valors.

La natura és molt sàvia, seguim-li les passes !

– Alumnat ESO, premsa mundial

En aquests dies complicats és molt important estar ben informats i observar diferents punts de vista, recordeu que a classe sempre comentem que les històries són susceptibles de tenir diferents interpretacions, de vegades molt diferents.

Per això us proporciono aquesta pàgina web en la qual podeu trobar premsa de tot el món, així podreu informar-vos sobre la pandèmia que estem vivint, conèixer la seva evolució i esbrinar com és tractada informativament en diferents zones del planeta. Coneixeu tres idiomes i en alguns casos inclús un quart, per tant l’amplitud d’informació que podeu consultar és força important.

No és necessari que us obligueu a fer cap seguiment exhaustiu, només fer una petita ullada cada cert temps a la premsa més destacada i general dels països que més us puguin cridar l’atenció… i portar, si així ho considereu oportú, un petit recull escrit de les informacions que us vagin arribant i que més us impactin… I si són de parts del món ben diverses doncs tant millor. 

Us animo i convido a què ho feu i així, quan tornem al cole, disposarem de material súper interessant per posar en comú i poder analitzar amb rigor què ha passat i, també, per poder comprendre moltes coses.

En aquestes hores podem treballar les Ciències Socials, encara més si cap, de manera que ens ajudin a fomentar l’autonomia i l’autoaprenentatge, endavant doncs i sense por !!!.

Quan tot això del Coronavirus ja hagi acabat tornarem al cole i tindrem moltíssimes informacions que compartir sobre aquests dies, no les memoritzarem, no les examinarem… però de ben segur que ens faran créixer un munt com a persones en la nostra formació integral.

http://kiosko.net/

– Castellano 1 y 2 ESO, Gominolabs

Aquí tenéis está página que os puede ayudar estos días en la continuación del aprendizaje de la Lengua castellana. Se trata de una web que contiene multitud de actividades autoavaluativas que os permitirán haceros una idea exacta de vuestro progreso.
Podéis registrar en un espacio determinado todo el trabajo que vayáis realizando y cuando volvamos a vernos lo compartimos juntos.
Hacemos actividades diversas y nos divertimos aprendiendo, huyendo un poco de las rutinas de los libros. Procurad elegir actividades que estén a vuestro nivel y que os permitan trabajar adecuadamente… pero tampoco renunciéis a probaros en niveles un poco más dificultosos.
¡ Adelante !.

http://gominolabs.com/

– Gaudim dels museus i de molt més

Et proposo aquesta magnífica pàgina Google Arts and Culture, perquè aquests dies tan diferents que estem vivint els puguis aprofitar per visitar museus que, tal vegada, mai podries haver visitat, a més de per aprendre sobre temàtiques d’allò més diverses. És una manera força interessant de fer i construir experimentant l’autoaprenentatge. Mitjançant les propostes que aniràs rebent anirem veient què, com, quan…

http://artsandculture.google.com

– Per recopilar la història en 120 minuts

Us adjunto aquest molt interessant vídeo que tracta la història del planeta en dues hores. Molt ben construït a través del canal Història ens pot servir, en aquests dies de confinament a casa, per assolir una perspectiva molt global i genèrica dels fets més importants que han ocorregut des de l’inici de tot.

– Ens retrobarem ben aviat

Des d’avui estem entrant en una etapa inèdita en les nostres vides i que, de ben segur, portarà canvis importants en el tarannà de la condició humana… o així hauria de ser si veritablement som una espècie intel·ligent.

Estarem uns dies separats i sense veure’ns però, quan tot torni a la normalitat, ens retrobarem amb més força i il·lusió que mai.

Que així sigui.

Cuidem-nos molt, fem cas de les instruccions que rebem i… fins ben aviat.

Visca la vida !