Cada nen/a té una peça de construccions amb el seu nom, quan hem de triar alguna cosa o fer una votació fem servir la peça, la primera votació d’aquest curs de P3 ha sigut triar el nom de la classe. En aquest cas, els infants tenen com a referència l’animal de joguina i al costat han d’anar posant d’un en un el seu vot. Tal i com reflexa la fotografia és una estadística molt visual, que la majoria de vegades sense necessitat de comptar ja veuen quina és la torre més alta, que és la que té més peces; tot seguit comptem i comprovem quin és el número més gran i llavors sabem, en aquest cas quin és el nom de la classe.
Els següents cursos d’E.I, també treballen l’estadística i es va graduant per dificultats, en comptes de la joguina ja es posa el nom en lletra de pal o lligada del que han de votar: la feineta que més ha agradat de la setmana, una cançó per un festival, qui té 4 o 2 rodes a la bici (veure fotografies), etc. Amb qualsevol fet es pot fer estadística i representar amb una gràfica, no cal que sigui només votacions.
Cada dia també fem l’estadística del temps tot fent la representació gràfica amb una graella: a P3, ho mirem setmanal; a P4 mensual; i a P5 anual (veure fotografies).