Info

Benvinguts al bloc de recursos !

En aquest espai trobareu tot un seguit de recursos que esperem siguin d’utilitat a la vostra pràctica educativa.

Us demanen que tingueu en compte les condicions d’ús que han quedat expressades a la icona de Creative Commons.

Creative Commons

També ens agradaria compartir amb vosaltres diferents recursos educatius d’Internet, que hem recopilat al llarg dels anys. Creiem que tenen especial interès, tant per a l’alumnat com per al professorat d’educació infantil i primària.

Us apuntem una adreça, on podreu trobar molts recursos educatius:

http://www.xtec.cat/~ealcaraz

recursos web

25 comentaris a “Info

  1. Hola Emilia!!!
    M’ha agradat molt trobar el teu bloc, fas coses molt xules i interessants!
    Enhorabona!
    Ah! i BON NADAL!!!!

    Ana

  2. Ana,

    Quina il•lusió tenir notícies teves!

    Com enyoro les bones estones al grup de formació telemàtic del JClic…

    Agraeixo molt el teu comentari. La teva opinió és molt important per a mi.

    Gaudeix de les ben merescudes vacances i… Bon Nadal!

    Una forta abraçada, Emilia. 😛

  3. Hola, som del bloc “Bosc de Fantasies”, ens agradaria saber si t’interessaria posar un enllaç del nostre espai de recursos infantils a la teva pàgina. A canvi faríem una ressenya teva en les nostres xarxes socials. Una salutació.

    http://www.bosquedefantasias.com

  4. Jesús,

    I tant ! He visitat el vostre blog i he descobert interessants recursos per treballar el castellà amb els nostres alumnes. Sempre és un plaer divulgar els continguts de qualitat que es troben per la xarxa, raó de ser del meu blog.

    El proper dia 5 d’agost, trobareu una entrada recomanant el vostre treball. Si més endavant voleu mencionar Recursos web en les vostres xarxes socials i em passeu l’enllaç, us puc afegir a la secció Ens veuen a…

    Una salutació, Emilia : P

  5. Hola Emilia, he utilitzat la teva activitat dels mots encreuats per portar endavant un projecte TIC amb un alumne, a l’apartat de les referències bibliogràfiques necessito citar la font. Pots indicar-me l’any de creació d’aquesta activitat. Gràcies!!!

  6. Hola Sandra,

    Acabo de veure el comentari que vas fer al meu blog, ja fa uns dies. Ho sento… Fa temps que no m’arriben correctament els missatges i per això no t’he contestat. Acostumo a fer-ho de seguida.

    Pel que fa referència a la teva pregunta:

    En primer lloc, donar-te les gràcies per utilitzar aquest recurs. Espero que t’hagi anat bé i que li hagi agradat al teu alumne.

    En quant a l’any de creació, és el 2.011. A totes les activitats, el trobaràs clicant el logo de Recursos web, que apareix a la portada de cada activitat: la R.

    Disculpa els inconvenients que t’hagi pogut ocasionar aquest fet.

    Moltes gràcies, Emilia. 😛

  7. Magda,

    Moltes gràcies a vosaltres, per incloure aquesta selecció al Symbaloo i treballar les meves activitats a la vostra escola. D’aquesta manera, queden recollides i són de més fàcil accés, alhora que afavoreixen l’autonomia dels nens i nenes.

    Amb el teu permís, en uns dies faré una entrada al blog comentant el vostre recurs, així d’altres centres també el podran aprofitar.

    Una abraçada, Emilia 😛

  8. Buenas noches,
    Me encantan los tableros de vocabulario pero quería saber si los tiene en castellano es para trabajar con una niña que tiene dixlexia.
    Muchas gracias

  9. Buenas noches, Mónica

    En el menú MATERIALS del blog, apartado Vocabulari, encontrarás la carpeta con las láminas de vocabulario en castellano. Si te hace falta alguna de las publicadas en catalán y no la encuentras en la lista, me lo dices y te la traduzco.

    Espero que ayuden a tu alumna a superar sus dificultades y muchas gracias, por utilizarlas.

    Un abrazo, Emilia 😛

  10. Hola Emilia

    Soc una logopeda del CREDA Lleida i em dirigeixo a vostè per agrair d’una banda l’immens treball que vostè fa amb tot el recull de vocabulari i d’una altra banda les possibilitats que això obre davant el treball a l’aula i /o en les sessions de treball individual amb nens amb Deficiència Auditiva i amb nens amb Trastorns de Llenguatge com és el nostre cas.

    Aquest any hem descobert tot el vocabulari del Nadal amb uns dibuixos molt clars i que als nens els han agradat molt.

    Hem pogut fer algunes activitats a partir del vocabulari i els dibuixos proposats en el recull…obre un gran ventall de possibilitats, lotos, picar paraules…tot ajuda a generalitzar el vocabulari….Moltes gràcies… continuarem treballant-hi i cercant més possibilitats.

  11. Bona tarda, Divina

    He de dir-li que les seves paraules m’han emocionat.

    Mai, no he tingut l’ocasió de treballar amb alumnes amb deficiència auditiva. Saber que els materials que has creat no només són útils per als teus alumnes, sinó que altres nens i nenes, amb diferents discapacitats, també en poden gaudir, per a mi és molt important.

    També em fa il·lusió saber que les fitxes de vocabulari obren un ventall de possibilitats tant ampli, com descriu al seu comentari.

    Parla del vocabulari de Nadal…. Suposo que ja sap que he publicat làmines de vocabulari amb més temes: animals, fruites, joguines,… Li apunto l’enllaç on podrà descarregar-les, si també són del seu interès.

    Moltíssimes gràcies, per les seves paraules.

    Una abraçada, Emilia. 😛

  12. Bon dia, Emilia

    Voldria demanar-te si puc utilitzar el teu material i fer-ne fotocòpies. De fet, si em passes el teu correu t’explicaré quina és la meva intenció.

    Moltes gràcies, i felicitats pel teu material.

    Pilar

  13. Bon dia, Pilar

    Encantada que hagis trobat interessants els meus materials. I tant que pots fer-ne fotocòpies, per això hi són.

    En poso en contacte, via email i ja em comentes.

    Moltes gràcies, i una forta abraçada. Emilia 😛

  14. Hola Emilia,

    Sóc una mestra d’audició llenguatge que faig servir regularment els teus programes amb els alumnes que comencen la lectoescriptura (alguna vegada ja t’ho havia comentat).

    Amb el temps hem anat trobant alguns “fallos tècnics” , te’ls indico:

    http://llapiscolor.wikispaces.com/file/view/frases.swf/461435486/frases.swf
    A LA FRASE “LA POMA AL POT” NO DEIXA POSAR EL PUNT FINAL I PER TANT NO ES POT AVANÇAR.

    https://llapiscolor.wikispaces.com/file/view/pictofrasespolpaula1.swf
    L’OPCIÓ HAURIA DE SER EL PAPA O LA MAMA

    https://llapiscolor.wikispaces.com/file/view/preguntesresposta1.swf
    NO ES POT ESCRIURE “PILOTA”

    Però sobretot vull agrair la teva generositat en compartir aquests materials tan ben fets a nivell didàctic, a nivell d’estructura i a nivell estètic.

    Moltíssimes gràcies !!!

  15. Bona tarda, M. Dolors

    I tant que et recordo!

    Com sempre, estic molt contenta que trobeu interessants les activitats que vaig preparant i que les feu servir. També t’agraeixo que m’hagis informat de les possibles errades que heu trobat, a l’hora de jugar amb els vostres alumnes. Això ajuda a millorar-les.

    Comentaré un a un els problemes que has trobat, a veure si parlem del mateix “error”:

    A LA FRASE “LA POMA AL POT” NO DEIXA POSAR EL PUNT FINAL I PER TANT NO ES POT AVANÇAR: Suposo que et refereixes a l’activitat número 2 del joc. A mi em deixa posar el punt sense cap problema. Has de tenir en compte que per tal que l’activitat es resolgui sense cap problema ha d’estar correctament escrita, amb totes les lletres i amb els espais corresponents. Has de tenir present que si s’afegeix un espai de més, no es poden col·locar totes les lletres i el punt. Sovint em trobo que els meus alumnes posen un espai a l’inici de la frase o bé separen alguna paraula amb dos espais i això fa que no es pugui completar la frase. Si veus que és així, comprova que l’alumne no hi ha afegit més espais del compte i… Problema solucionat!

    L’OPCIÓ HAURIA DE SER EL PAPA O LA MAMA: Suposo que et refereixes a la frase LA PAULA I LA MAMA i més endavant trobaràs EL PAPA I LA PAULA. Al mig ha d’haver una “I”, està bé així. L’activitat consisteix en triar la imatge que es correspon amb la frase, per tal de veure si l’alumne ha l’ha entès bé. En finalitzar, ha de prémer el botó de comprovar i li sortirà una estrella en moviment que li indicarà que ha triat la imatge correcta.

    NO ES POT ESCRIURE “PILOTA”: Suposo que et refereixes a l’activitat “TÉ UN OSSET I UNA PILOTA.” Crec que tens el mateix problema amb els espais que ja he explicat abans, perquè jo he comprovat la resolució de la frase amb els tres tipus de lletra i no he tingut cap problema. A la segona pantalla del joc, trobaràs un botó amb les solucions, per si tens algun problema en la resolució de les frases.
    Espero haver encertat amb el que em demanaves, si no és així t’agrairia que en tornessis a enviar un missatge, per tal de poder solucionar el problema.
    Moltes gràcies, pel teu interès i la teva ajuda.

    Una forta abraçada, Emilia 😛

  16. Hola Emilia,

    La veritat és que he pogut escriure tant el de “La poma al pot”, com el de la “pilota”.

    El cert és que fa temps que em passava i ho havia mirat moltes vegades abans de dir-t’ho, però avui ho hem pogut escriure… També és veritat que m’acaben de posar un ordinador nou (no sé …)

    El que et dic del “LA PAPA I LA PAULA”, és al nivell-3, exercici 18

    El treball de la “P” a Google Play FANTÀSTIC !!!!!!!!!!!!!!!!

    Moltíssimes gràcies !!

    Una abraçada !!

    Mª Dolors

  17. Bona tarda, M. Dolors

    Sí que és estrany el que expliques… Misteris de la informàtica ! Ja passa, ja… 😛

    He mirat l’activitat que em comentes, la de LA PAULA I EL PAPA… Sí que està bé, la imatge és veritat que deixa una mica de dubte, però la intenció de la pregunta és el que l’alumne digui qui hi veu a la foto.

    M’alegro que t’agradi l’activitat Llegeix P de Google Play és la primera que hi penjo i espero penjar alguna més de les que més utilitzo.

    Gràcies, per tot.

    Una abraçada, Emilia 😛

  18. Hola Emilia,
    Torno a ser jo … No és LA PAULA I EL PAPA sinó LA PAPA I LA PAULA

    Et volia fer una consulta, crec que t’havia explicat que en el mètode de lectoescriptura de la meva escola quan introduïm una síl·laba o les vocals , primer introduïm tot un seguit de vocabulari de paraules que comencen per aquell so per fer feina de discriminació auditiva… Volia demanar-te si puc introduir paraules com POL, PAULA, PAM , PEP que no surten als ARASSAC i que a més estan personalitzats amb els noms a les samarretes. La cosa és, en el exercicis en paper, quan surti una imatge del teu Pol o Paula, com faig constar que són imatges teves?.
    No sé si m’explico prou ?

    Moltes gràcies !!

  19. Hola M. Dolors,

    Ara sí que ho he vist. Tens raó es tracta d’una errada hauria del dir EL PAPA I LA PAULA. En quan arribi a casa ho canvio. Moltes gràcies, per dir-m’ho.

    En quan a l’altre tema que m’expliques. no se si acabo d’entendre el que dius… A ARASAAC és veritat que les imatges de POL i PAULA no existeixen. Vaig agafar la foto del nen i la nena que hi ha al portal i hi vaig afegir la paraula POL i PAULA a la samarreta de cada imatge. La veritat és no considero que aquestes imatges siguin meves, són imatges d’ARASAAC modificades. Si les heu de referenciar, en tot cas, haureu de dir que són de Sergio Palao de ARASAAC.

    No sé si és això el que volies dir.

    Moltes gràcies, per tot. Una abraçada. Emilia. 😛

  20. Hola Emília,

    Sí que em refereixo a això, perfecte doncs.

    Moltes gràcies per la teva paciència !!!

    Una abraçada !!!

    Mª Dolors

  21. Bona tarda, M. Dolors

    Perfecte, doncs. Quan hagis fe fer alguna altra consulta, rectificació, suggeriment, aclariment…. Ja ho saps!

    Una abraçada, Emilia 😛

  22. Bona tarda

    Moltíssimes gracies pels materials. Em preguntava si les fitxes de vocabulari en català també estan disponibles amb lletres majúscules. Vivim al estranger i aquí no aprenen la lletra lligada. Moltes gràcies per la teva resposta,

    Marina

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *