SESSIÓ 4

En aquesta sessió, us proposem:

La impressora PDF Creator: serveix per crear els vostres PDF des de qualsevol programa, incloent-hi el Microsoft Office. Aquest programa s’instal•la com una impressora virtual en Windows, i tots els documents que hi creem seran convertits a PDF.

Per utilitzar-la, aneu a l’opció “imprimir” del programa, que esteu uitlitzant i seleccioneu la impressora “PDF Creator”, en segons tindreu el vostre fitxer PDF.

Utilitats:

• Estalviar tinta i paper.
    • Desar un imprès des d’un ordinador que no té impressora, per imprimir-lo més tard.

pdf

Scribd és una eina col•laborativa que ens permet penjar i mostrar documents per compartir.

Podem allotjar documents en diferents formats: word, excel, pdf, ppt,..

Clica a sobre la imatge, per poder accedir a diferents documents sobre els Jocs.

Scribd

Inserir activitats JClic al Bloc: Al nostre bloc podem inserir activitats Jclic. Ho podem fer de dues maneres: com a enllaç o bé incrustant-les directament.

Clicant a la paraula CODI, podreu accedir a l’article que us facilitarà la inserció del codi al vostre bloc.

Podeu descarregar-vos els tutorials per poder fer aquestes activitats, des de la pàgina MATERIALS.

Perifèrics

En la sessió d’avui, estudiarem el canó de projecció, un perifèric amb múltiples aplicacions didàctiques.

En la següent presentació, elaborada pels Coordinadors Territorials de l’Àrea TIC del Departament d’Educació, en podreu descobrir algunes:

Al Centre disposeu del canó de projecció que està penjat al sostre de la biblioteca i també un de portàtil, que el podeu traslladar d’una ubicació a una altra.

A continuació, us apuntem unes adreces per poder utilitzar el canó amb els vostres alumnes:

Utilització del canó Utilització del canó

A l’apartat MANUALS trobareu la informació sobre el funcionament de tots dos.

Recursos

En aquesta sessió, us volem oferir una sèrie de recursos, que pensem us seran útils en les classes de llengua.

1) A recursos web, us oferim la possibilitat d’imprimir unes fitxes de vocabulari bàsic en català, que han estat pensades per ser utilitzades pels alumnes nouvinguts, però que poden fer servir la resta de l’alumnat tant d’Educació Infantil, com de Primària.

Cliqueu a sobre la imatge per accedir al web. Un cop hi heu accedit, heu de clicar a la secció VOCABULARI.:

Aquí us deixem, com a mostra, el vocabulari bàsic sobre els Dolços, pastissos i gelats:

3) Us presentem una eina molt adient per crear fulls de cal•ligrafia, que faran millorar el traç dels vostres alumnes. Podeu introduir vosaltres la frase o bé deixar que ho facin els alumnes.

Cliqueu a sobre la imatge següent, per llegir l’article i accedir a la pàgina web:

Generador de cal.ligrafia i operacions

4) Grafisme: Per tal de poder fer correctament les grafies de lletres i números, us proposem aquesta utilitat flash:

grafisme

5) Paintfacil: Aquest web ens permet descarregar plantilles de grafisme, que utilitzarem després amb el programa Paint, que incorporen tots els PC’s.

A continuació, us hem posat aquest vídeo que ens dóna una idea de les possibilitats d’aquesta aplicació:

Clica a sobre la imatge, per accedir-hi al lloc web:

Pintafacil

Enllaços

Us proposem, a continuació, un recull d’enllaços de les àrees de LLENGÜES, pensats tant per l’alumnat d’Educació Infantil com pel de Primària.

INFANTIL I CICLE INICIAL

11121314151617181920

CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR

11121314151617181920

Deures

• Col•loca una activitat JClic al teu bloc, que estigui relacionada amb el seu contingut.
  • Col•loca un Scrib al teu bloc. Prèviament hauràs d’haver cercat tres imatges a Internet, creat un document Word i enganxat una imatge a cada pàgina.

sorpresa

regal