SESSIÓ 3

Activitats

En aquesta sessió, us proposem:

    Capturar la pantalla: A molts manuals sobre ordinadors i a moltes pàgines d’Internet veureu imatges de com és un programa, tal com es veu al monitor. Aquestes imatges es fan aprofitant una possibilitat molt interessant de l’ordinador que es diu captura de pantalla.
Aplicacions de la captura de pantalla:
  • Il•lustrar el funcionament de programes de l’ordinador.
  • Copiar el llistat dels continguts d’una carpeta o d’un disquet capturant la pantalla que ens mostri l’explorador de Windows.
  • Crear tutorials per il•lustrar les explicacions als nostres alumnes.
    • Presentacions amb Picturetrail: Aquest lloc web ens permet crear de forma senzilla presentacions multimèdia online i inserir-les amb el teu bloc o pàgina web. Té una gran quantitat d’efectes completament personalitzables amb formes i estils originals i divertits.Un altre lloc web que permet crear presentacions és Slide. L’avantatge d’utilitzar aquest servei amb respecte a Picturetrail és que amb Slide podem afegir música de fons i no té límit de fotos a pujar. Ara bé, la galeria de presentacions de Picturetrail és més gran i més variada que la de Slide.

    A continuació, us mostrem un exemple de presentació amb Picturetrail:

    Podeu descarregar-vos els tutorials per poder fer aquestes activitats, des de la pàgina MATERIALS.

    Perifèrics

    En la sessió d’avui, estudiarem l’escàner, un perifèric molt útil que ens permet digitalitzar dibuixos, fotografies i textos que tinguem en paper. També ens permet escanejar objectes amb volum. Té un funcionament semblant a les fotocopiadores, però convertint les imatges en bits per després poder-les imprimir directament, afegir a documents de text o retocar amb els programes de dibuix.

    L’escàner funciona a partir d’un sensor de llum que es mou a través de la safata de vidre, sobre la qual es col•loca el model a escanejar. Reprodueix el contingut de la safata a la pantalla de l’ordinador, des d’on es pot desar la imatge en diferents formats gràfics.

    Quants més punts de llum pot llegir un escàner, de més resolució és la imatge i més qualitat té. La resolució d’una imatge es calcula en píxels per polzada (ppp).

    No sempre escanejar a la resolució més alta és la millor manera d’obtenir les imatges. Cal deixar ben clar que quan més alta és la resolució d’escaneig més gran és el fitxer de la imatge. Depenent de la finalitat que vulgueu donar a la imatge, cal decidir a quina resolució es vol escanejar.

    Si voleu fer servir les imatges per a presentacions multimèdia (PowerPoint, pàgina web, desar en CD-ROM…), les podeu escanejar a resolucions ben baixes, de 75 a 150 ppp.

    Si voleu la imatge per imprimir, heu de conèixer la resolució de la impressora i no escanejar per sobre d’aquesta resolució, ja que no s’aconsegueix millorar la impressió.

    Molts escàners tenen l’opció d’adequar la millor resolució a la imatge que s’està escanejant. Fins i tot adverteixen de l’ús d’una resolució massa gran que no millora la qualitat de la imatge.

    El tutorial “Utilització de l’escàner” el podeu baixar des de la pàgina MATERIALS.

    Recursos

    1) Pixenate és una aplicació web que ens permet editar fotos en línea de manera gratuïta. Pixenate compta amb diverses eines perquè puguem editar fotos, retallar fotos, canviar la seva mida, girar-les, millorar la qualitat de la foto, eliminar els ulls vermells, entre d’altres.

    Cliqueu a sobre la imatge per accedir a l’article:

    Pixenate

    2) PiZap és una aplicació online gratuïta ens permet editar les nostres imatges i on, sense necessitat de registre, podem pujar-les nostres i hi introduir tot tipus d’elements, que podem trobar a la seva llibreria.

    Cliqueu a sobre la imatge per accedir a l’article:

    piZap

    3) Picjoke és una eina online on aconseguir divertits fotomuntatges amb les nostres fotografies, té un gran assortiment de plantilles que podem utilitzar com a fons, les trobarem als enllaços del marge esquerre de la pàgina.

    Cliqueu a sobre la imatge per accedir a l’article:

    Picjoke

    Enllaços

    Us proposem, a continuació, un recull d’enllaços de les àrees ARTÍSTIQUES, pensats tant per l’alumnat d’Educació Infantil com pel de Primària.

    INFANTIL I CICLE INICIAL

    12345678910

    11121314151617181920

    CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR

    12345678910

    11121314151617181920

    Deures

    Ja sabem que amb l’escàner també es podem digitalitzar objectes que tinguin volum. Com a exemple, us deixo la imatge de l”agenda on guardo les adreces de correu electrònic dels meus coneguts.

    llibreta

    • Escaneja un objecte que hagis personalitzat amb el teu nom.
    • Escriu un petit article al teu bloc, explicant la utilitat de l’objecte i hi insereix la seva foto.
    • Deixa un comentari, en aquesta mateixa pàgina, indicant l’adreça de l’article i la teva opinió sobre la proposta de les sabates.

    A continuació, us volem apuntar una proposta didàctica sobre la utilització de l’escàner que trobem especialment simpàtica i original.

    A l’activitat van participar els alumnes de cinquè de l’Escola Enric Grau Fontseré de Flix el curs 2005 i que va ser presentada a “La Mostra”.

    Clica sobre la imatge per accedir a la proposta didàctica:

    sabates

    sorpresa

    regal

    16 thoughts on “SESSIÓ 3

    1. Montse Alay

      Crec que és un article molt interessant, encara que, amb el material del qual disoposem a l’escola, em resulta feixuc plantejar-me la proposta.

      Penso, que podria ser un bon recurs per a realitzar un projecte de final de cicle.

    2. José Antonio Valverde

      Hola a tots i a totes.

      Us deixo l’adreça del meu article de l’objecte escanejat. És la següent:
      http://blocs.xtec.cat/jvalver3/2009/12/10/objecte-escanejat/?preview=true&preview_id=36&preview_nonce=2708fa66e0

      Sobre les sabates, comentar que és una idea molt bona. És una activitat en la qual es treballen les TIC-TAC i també el dibuix, és a dir, l’educació artística. A més, penso que pels alumnes ha de ser una activitat molt motivadora.

      Salutacions. José Antonio

    3. Esther Jiménez

      Bona nit,

      Aquesta és l’adreça del meu objecte del bloc:

      http://blocs.xtec.cat/estherjina/2009/12/15/la-camara-de-fotos

      Referent a la mostra de la sabates, crec que es molt interessant com han dit els meus companys, ja que treballa molts àmbits i és una activitat que motiva molt als alumnes.

      M’ha fet molta gràcia, ja que jo vaig al costat del poble de Flix i és molt petitttttttttt!!!! I penso que, a vegades, no és només tenir recursos sinó ganes d’aprendre i ensenyar.

      Esther

    4. Jesús Martínez

      En relació a l’activitat de les sabates, crec que és una activitat molt interessant on es poden treballar molts aspectes, però penso que s’han de tenir els recursos adequats i sobretot s’ha de disposar de molt de temps per treballar-ho correctament. Penso que seria una bona idea per fer-ho a Tallers ja que convindrien bastants sessions.

      l’adreça del meu article es: http://blocs.xtec.cat/educaciofisicaalescola/2009/12/16/el-llapis-magicel-llapis-magic/

    5. Pilar Ferragut

      L’article de les sabates és molt bonic perquè apropa els nens i nenes al món de les noves tecnologies i en concret a l’àrea de l’educació artística, a través d’una activitat tant propera i divertida com la proposta de les sabates.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *