TALLER DE MINERALS (19.04.18)

El passat dijous, 19 d’abril, els i les alumnes de 1r A (la classe de les bicicletes) vam rebre la visita de la Marta (mare de l’escola), la M. Àngels (doctora en minerals) i la Fadua (doctora en química).

Elles, expertes en la temàtica que hem escollit per al Projecte Interdisciplinar d’aquest trimestre, ens van oferir un taller per endinsar-nos una mica més en l’interessant món de les roques i els minerals.

Us volem agrair la visita i que ens hagueu ajudat amb el nostre projecte!

Podeu veure les fotografies al Drive de la classe de 1r A.

Fins aviat!

VISITEM L’ESCOLA DE MÚSICA

El passat dijous 15 de març els i les alumnes de Primer vam fer una visita a l’Escola Municipal de Música Julià Canals.

Vam poder assistir a una magnífica mostra de diferents instruments, tots tocats per alumnes de Primària de diferents escoles de Molins, inclosa evidentment la nostra.

Vam sentir les melodies del piano, la guitarra, el saxo, el clarinet, la flauta travessera, la flauta dolça, el violí i el violoncel i també l’acordió.

Va ser una activitat molt bonica i agradable en la qual vam poder comprovar totes les emocions que es transmeten a través de la música!

EL CORB MITJONET

El divendres dia 16 de març vam anar al Foment a veure la pel·lícula de “El corb mitjonet”.

És una pel·lícula que ens ensenya la importància de treballar en equip, de col·laborar entre les persones per aconseguir el que ens proposem. L’èxit compartit sempre és millor. L’important no és guanyar, sinó passar-ho bé amb els companys, amics i amigues.

També, ens ensenya a estar contents de ser tal com som i a lluitar per fer les coses que ens fan feliços a nosaltres mateixos i no als demés.

Tal i com canta en Mitjonet a la pel·lícula…

“Jo sóc tal com sóc i m’agrada. Cadascú ha de ser com vol ser.”

SORTIDA AL PARC DE COLLSEROLA

El dimecres dia 21 de febrer els nens i nenes de 1r i 2n vam anar d’excursió al Parc de Collserola.

Allà vam conèixer als nostres monitors, que ens van explicar i mostrar un vídeo de tota la flora i fauna que podíem trobar al Parc de Collserola i que aniríem observant durant la visita.

Al principi de l’activitat ens va ploure i vam haver de tornar al museu, però al cap d’una estona va parar i vam sortir a fer un passeig pel parc.

I quina sorpresa! Ens vam trobar amb unes pistes de petjades, imatges de parts del cos i missatges que ens havien deixat uns animals. Nosaltres vam haver d’endevinar, a través d’aquestes pistes, quin animal era! Finalment, vam descobrir que eren: un porc senglar, un toixó i un picot.

Després del passeig i d’endevinar tots els animals, vam anar a dinar a un pícnic que hi havia al costat del parc i vam jugar una estona fins que va ser l’hora de tornar a l’escola.

Ens va agradar molt la visita i vam descobrir nous animals i plantes del nostre entorn!

SETMANA MEDIAMBIENTAL 2018

Des del dilluns 12 de febrer hem estat celebrant a l’escola la Setmana Mediambiental.

Ens hem convertit en experts de l’energia, l’estalvi i l’eficiència energètica, també hem fet de jardiners repoblant el preciós bosc de la nostra escola.

Hem pogut fer un munt d’activitats i jocs que, mentre ho passàvem pipa, ens han permès aprendre a ser ciutadans més responsables i conscienciar-nos sobre com podem estalviar energia i aprofitar millor els recursos que tenim.

A més, els de Cicle Inicial tenimuna mica de premi i allargarem la Setmana Mediambiental fins aquest dimecres 21, ja que visitarem el Centre d’Informació de Collserols per fer un taller on coneixerem millor la flora i la fauna del parc natural que tenim tant a prop.

Recordeu que podeu veure les fotografies a les Carpetes del Drive de cada classe.

Fins aviat!

TROBADA SOBRE RODES

El dilluns 27 de novembre, tots els i les alumnes de 1r vam poder gaudir d’una tarda diferent a l’escola.
Ja havíem notat que els nostres noms de classe tenien molt en comú, i vam pensar que seria una bona idea trobar-nos tots, bicicletes i rodes per passar una estona agradable fent “rodar” les nostres bicicletes, patinets, patins en línia…

Tot va anar “rodat” i al Drive podeu veure algunes imatges de la trobada.

Moltes gràcies a totes les famílies per la vostra implicació, als alumnes de 6è que ens van preparar un circuit amb senyals de trànsit i també a la Isabel que ens va ajudar en l’organització i control de tots els vehicles.

VISITEM EL CRAM

El CRAM és el Centre de Recuperació d’Animals Marins, i està situat a El Prat de Llobregat. Si algun cop trobem un animal marí amb problemes hem d’avisar-los a ells o al 112.

Vam poder veure algunes de les tortugues que hi ha recuperant-se al CRAM. Ens van explicar les històries de cada una d’elles. Algunes tenien vergonya i no es van deixar veure. Ens van explicar que algunes d’elles ja no tornaran al mar, perquè els costaria molt sobreviure. Tot i que aquell dia no n’hi havia, vam veure gàbies per ocells que també són animals marins.

Vam veure un vídeo que ens feia reflexionar sobre com podem cuidar el mar i les platges. Vam fer una activitat anomenada “Un mar d’esperança”.

Després de dinar, vam anar a la platja a jugar amb els companys i les companyes a la sorra.

Podeu veure les fotografies al Drive de cada classe. Esperem que us agradin.

ANEM A LA PROTECTORA D’ANIMALS!

El dia 25 d’octubre els nens i nenes de 2n vam anar a la protectora d’animals EQUIDOS, a Sant Joan de Vilatorrada.

Vam veure diferents animals: la vaca Catalina, que sortia als anuncis de llet i Milka.

El Beicon, un porc vietnamita molt simpàtic que es volia menjar les restes dels nostres esmorzars.

Els cavalls i ponis Somni, Estel i Raig que es deixaven tocar i abraçar.

I el que més ens va agradar: els gossos. Vam conèixer a en Mus, en Trasto, la Bimba, la Xispa, la Crispeta, l’Adam, en Gus… Tots ells gossos que estan esperant una família que els estimi i els pugui adoptar. Ens van donar molt de carinyo i estaven contents de rebre la nostra visita.

Vam passar un dia fantàstic, rodejats de peluts que només volen estimar i ser estimats!

Us deixem la pàgina web per si esteu interessats a adoptar algun animal o veure les seves fotos: http://asociaciondefensaequidos.org/web/es/

TALLER AMB ELS MATOSSERS

Avui, dimarts 26 de setembre, hem visitat els Matossers a la seva seu de la Federació Obrera.

Hem conegut de més a prop la història dels castellers i especialment els de Molins de Rei, els MATOSSERS. Els de primer hem vist un conte narrat i als de segon ens han ensenyat un documental.

Hem pogut comprovar quins són els valors importants en una colla castellera: fer pinya treballant en equip, ser valents però prudents, fer silenci i escoltar el cap de colla i la música…

I el més important: JUNTS PODEM ACONSEGUIR MOLT MÉS… I FER-HO MÉS DIVERTIT!!!

En uns dies podreu veure les fotografies de l’activitat. Us avisarem!

Fins una altra!

BENVINGUTS AL NOU CURS!

Els tutors/es del Cicle Inicial us donem la benvinguda a aquest nou curs 2017-18!

Esperem que hagueu gaudit de l’estiu i que aquests primers dies hagin estat agradables.

Segur que compartirem un munt d’experiències, aventures i aprenentatges, que us anirem explicant a través d’aquest Bloc.