VISIONEM VISTES LUMIÈRE

A l’escola, la primera mitja hora de classe, la dediquem a la lectura, llegim llibres, revistes infantils, còmics, textos dels alumnes…. i alguns dies també mirem i comentem entre tots “Vistes Lumière” i extrets de pel·lícules que també són lectures, però visuals.

Les primeres Vistes dels germans Lumière que hem vist són:

Ens va agradar molt “L’enganxall d’un camió”, en aquesta vista es veu molta profunditat de camp i està gravat en un angle, una alçada i escala que ha fet que el minut quedi perfecte, es veuen passar els deu cavalls i es van veient els enganxalls entre cavall i cavall i després el del camió. És una vista amb molt de moviment, i al principi tens la incògnita de què passarà al final.

“L’arribada del tren a l’estació de Ciotat”, la vam trobar molt ben feta per l’angle, que semblava que el tren et vingués al cim, després es veu a la perfecció com els passatgers entren, hi havia força profunditat de camp.

“La sortida d’una nau al port” va quedar molt bé perquè han enganxat just el moment de sortida del vaixell, no hi havia gens de profunditat de camp fins que el vaixell va sortir de l’enquadrament.

“Les dones netejant la roba al riu” va ser divertit, i molt ben pensat perquè es veia el reflex de les dones netejant la roba. Es veien quatre pisos, el del reflex del riu, les dones, uns homes xerrant, i a sobre la carretera, no hi havia gens de profunditat de camp.

Tots són minuts en què passen moltes coses, hi ha molt moviment. A veure si aconseguirem que siguin així els nostres Minuts Lumière.