RETRAT D’OFICIS -P5-

Per fer el teatre cadascú va pensar que voldria ser de gran. En acabar l’obra vàrem visitar tots els oficis i vàrem fer un reportatge fotogràfic. D’aquí va sortir la selecció d’imatges utilitzades per fer els retrats dels oficis. Per fer els petits texts ens vam ajudar de les fotografies i les experiències viscudes.

Animacions de l’espai

Les últimes animacions que vam fer els nens i nenes de 1r pel teatre “Fantasia a la lluna” van ser la del coet dels astronautes quan arriba a la lluna i la del final del teatre quan marxen de la lluna.

L’animació del coet dels astronautes que viatja de la terra fins a la lluna ens va costar molt perquè el coet era massa gran i pesava molt.

Si no veus el video clica AQUÍ.

Al final del teatre tots els visitants tornen a marxar però era molt difícil tornar a gravar totes les naus com marxaven juntes. Vam pensar que podíem agafar les mateixes fotos que vam fer de la nau extraterrestre i posar-les a l’inrevés, així sembla que marxi en comptes d’arribar a la lluna:

Més animacions!

Seguint amb les animacions que van fer els nens i nenes de 1r per la seva obra de teatre “Fantasia a la Lluna” avui publiquem l’animació de la nau pirata.

Aquesta animació va ser més fàcil perquè vam fer el mateix que a la primera animació però amb la nau pirata. Vam pensar que quedaría bé que es veiés també la terra, que és una bola del món terraqui.

EL LLORO XAFARDER – P5 –

EL LLORO XAFARDER

CADA DIA MATINA.

SAP SECRETS DEL CARRER:

ELS TASTA, ELS ENDEVINA.

XERRAIRE, TOT HO DIU,

CRIDANT, EN UN TO ASPRIU.

ES REPENSA. ES DESDIU.

PLANTAREM UNA BANDERA
ALS VAIXELLS DE L’ANTIGOR
QUE DESCANSEN DE FA SEGLES
SOTA UNA OMBRA DE VERDOR.

LA BANDERA SERÀ GROGA
AMB DITADES DE VERMELL
I, ATIADA PEL BON DIA,
LLEVARÀ TOT EL ROVELL.

BALLAREM DAMUNT L’ESCATA
DEL LLOBARRO O DEL CORBALL
AMB UNA OSTRA A CADA ORELLA
I UNA PIPA DE CORALL.

PER L’EMBRUIX D’AQUESTES DANSES
TORNARÀ A VENIR LA MAR
I AMB LES ONES ARRISSADES
ENS FARÀ DE VIVA LLAR.

COM CORSARIS D’UNA REINA
LLUITAREM AMB ELS TAURONS
I AMB ELS NÚVOLS INSURRECTES
I AMB LES LLÀGRIMES DEL FONS.

I, COFATS AMB BARRETINA
DE COLOR DE PLUJA I VENT,
TOCAREM FINS LA FOLLIA
EL TIMBAL DEL FIRMAMENT.

MIQUEL DESCLOT

Animacions pel teatre

Per l’obra de teatre “Fantasia a la Lluna” necessitàvem fer efectes especials on les naus espacials dels extraterrestres, dels pirates de l’espai i del coet dels astronautes arribessin a la Lluna. Varem decidir fer una animació fent fotos i posant-les molt ràpides.

Aquesta és la primera, on la nau extraterrestre arriba a la Lluna i fa un allunatge. A la propera entrada us explicarem com ho varem fer:

Colors de tardor

A partir d’una sortida a l’entorn de l’escola, cada nen va fer vàries fotografies de colors de la tardor. Un cop van escollir una foto, van fer una llista de les idees que la fotografia, les formes i els colors els en feien pensar.  Amb la llista van elaborar un text poètic sobre la seva imatge de la tardor. Van gravar la veu recitant el seu text i aquest n’és el resultat: