BIBLIORECOMANACIÓ DE PRIMER

Estimats lectors i lectores,

La primera bibliorecomanació de l’escola ens ve de la mà de primer de primària. Sabeu de quin color són els petons?

Aquest és un bonic conte que de ben segur us recordarà al monstre dels colors. La seva protagonista és la Mònica, Minimoni, a qui li agrada moltíssim  pintar. Un dia es pregunta “De quin color és un petó?”, i a partir d’aquí va “pensant en veu alta” de quin color podria ser.

La Júlia i l’Adaia de primer han explicat aquest conte al nens i nenes de P-5 amb l’ajut d’unes divertides titelles. Us animem a veure aquest vídeo.

Petonets de colors!

BIBLIORECOMANACIONS

Els alumnes de l’escola Miquel Martí i Pol ja han escollit per nivells quins són els llibres que volen que els representin a la biblioteca.

Cada mes es presentarà una bibliorecomanació.

Trobareu a l’entrada de la biblioteca un marc  en el que s’exposarà el llibre recomanat.

Aquest marc ha estat elaborat per la Sònia Garrigós, mare del Pol García (P4C).

Moltíssimes gràcies Sònia!

La comissió de Biblioteca.

LLIBRE ÀLBUM

Estimades famílies,

Per primer any a Barcelona es celebra la setmana de l’àlbum. En aquesta primera edició es vol apropar als educadors, pares, mares i nens a aquest tipus de literatura.

album2

Del 6 fins el 12 de novembre hi ha programades més de cent  activitats  en les que intervenen llibreters, biblioteques, administracions, autors  i il·lustradors.  Podrem gaudir de conta-contes, tallers, debats …. i, el dia 9 de novembre, de la Nit de l’àlbum, a Drassanes.

album_1

També s’ha organitzat el primer Fòrum Aula el 10 i 11 de novembre dirigit a educadors i educadores i al sector editorial per tractar aspectes com l’àlbum,  un format de lectura integrador i participatiu.

Si voleu més informació sobre el programa d’activitats feu clic aquí.

ACTIVITATS DE NOVEMBRE A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL

Si aquest mes de novembre, us ve de gust anar a gaudir d’un planetari en família o bé compartir amb el vostre nadó un conte, la biblioteca de Viladecans ens ofereix aquestes i d’altres activitats força interessants.

Només cal que li doneu una ullada a la programació d’aquest mes.

activitats_novembreactivitats_novembre_1

La comissió de biblioteca.

LA CASTANYADA

Avui a l’escola celembrem la Castanyada, festa popular de Catalunya.

Volem aprofitar el dia per compartir amb tots vosaltres un poema de Ia Isabel Barriel.

La Isabel Barriel va treballar com a mestra de primària a Barcelona, i tal com ella deia,

“Escrivia poemes pels meus alumnes, perquè observava que eren una eina excel·lent per comunicar idees i intercanviar sensacions amb ells; sovint fèiem el treball conjunt, i ens ho passàvem bé buscant rimes i versos amb ritme.”

No us podeu descuidar de visitar el seu bloc de poesia infantil:  Poesiaula. Allà trobareu poemes per a nens i nenes d’infantil i primària.

blogdretimatgecastanya

Poema de la Castanyada

i la princesa ufana avui festejada.

Oh, protagonista de la Castanyada,
oh, castanya ja madurada,
oh, fruit daurat de la tardor!

Estrella a la llar de foc,
contemporània de les carabasses,
els moniatos i els rovellons,
sàvia castanya que omples paperines,
disfresses iaies
i omples de fum l’ambient
tot anunciant un hivern ja incipient.

Isabel Barriel

ARRIBA EL FESTIVAL MANGA A BARCELONA !!!

• El XXIII Saló del Manga de Barcelona ja té dates. Serà del dijous 2 al diumenge 5 de novembre a la Fira de Barcelona a Montjuïc.
  • El certamen ocuparà  el Palau  1, les dues  plantes del Palau  2, el Palau  3.1, el Palau  4, el Palau 5 i  la plaça Univers  on  estarà ubicat  el gran escenari cobert.
  • Si voleu conèixer més detalladament les activitats que es portaran a terme al llarg d’aquest dies cliqueu  a sobre la imatge següent:

MANGA BCN

Comissió de Biblioteca

PYCABABA

Us volem ensenyar un bloc molt original que ha creat un dels nostres alumnes de 4t de primària de l’escola: PYCABABA.

Allà Karam Razzaq obre una finestra a les recomanacions, a compartir diferents punts de vista sobre diferents lectures, i analitza els diferents llibres que ha llegit.

Volem compartir amb tots i totes aquest espai i us animem a formar part d’ell.

PICABABA

Volem compartir amb tots i totes aquest espai i us animem a formar part d’ell.

Si voleu conèixer millor com aquest alumne va arribar a crear PYCABABA us convidem a veure l’entrevista que li hem fet.

La comissió de biblioteca.