DESCOBREIX EL MÓN DEL CÒMIC A CORNELLÀ

Molta gent s’inicia en la lectura llegint apassionants aventures dels còmics. Perquè abans que fossin pel·lícula, Spiderman, Superman o Batman van ser personatges de còmic i les seves aventures han agradat i agraden a públics de totes les edats. Ara teniu l’oportunitat d’endinsar-vos en aquest gènere tot visitant la 34a Mostra del Còmic de Cornellà.

La ciutat del Baix Llobregat s’omple d’historietes a través d’activitats, tallers, exposicions, xerrades i lectures a espais diversos. Consulta aquí tota la programació, que dura fins al 2 de desembre.

I tu, t’animes a escriure o llegir còmics? T’esperem a la biblioteca perquè coneguis històries d’aventures i superherois i superheroïnes llegint els còmics que tenim als nostres prestatges.

P-3 TREPITJA FORT AMB LA SEVA BIBLIORECOMANACIÓ.

Comença el curs amb un llibre amb il·lustracions meravelloses que ensensenya la importància de saber compartir.

El peix Irisat, gràcies a les seves escates de mil colors, és l’animal més bonic de l’oceà. Tot i això, es troba sol. Per què els altres peixos no volen jugar amb ell?

Si cliqueu a sobre de “conte animat” trobareu un vídeo sobre el conte i si ho feu a sobre d’activitats, podeu trobar algunes idees per treballar a partir del llibre “El peix Irisat”

Rosa caramel explica la història d’un grup d’elefants en que les femelles són roses. Un rosa preciós! I les famílies potencien que siguin així: les vesteixen de rosa perquè s’hi vagin acostumant i els hi fan menjar flors que fan que tinguin aquest color. A canvi, però, les elefantetes han d’estar tancades a un tros de prat i no poden menjar d’altres coses, tot veient com els seus germans, cosins i amics fan el que volen i mengen el que volen. La història, però canvia amb la Guillermina, una elefanteta que no es torna rosa i que, cansada, decideix trencar les normes.

Moltes són les escoles que han treballat aquest bonic conte i us deixem activitas per poder treballar aquesta preciosa història.

La bibliorecomanació dels petits de l’escola.

Si us ha agradat l’article, no deixeu de consultar el bloc de la biblioteca.  Els alumnes i les alumnes de sisè us anirem fent artícles amb les recomanacions de tots els nens i nenes  de l’escola

Edurne Moreno 6èB

Ana Nicolás 6èB

PREPARA’T PER A UN CAP DE SETMANA DE MANGA

Us agrada els còmics i la cultura japonesa? Doncs aquest pont teniu una cita al Saló del Manga de Barcelona, que celebra la seva XXIVa edició ple de novetats per a tots els públics. Cultura, esport, gastronomia, música, jocs… tot i té cabuda al saló més pintoresc de la capital catalana.

I per als més petits s’estrena el Manga Kids, un espai on es podrà aprendre tècniques de dibuix, guió i disseny, llegir mangas, jugar, fer el teu propi manga, entre d’altres divertides activitats per realitzar en família.

Ja ho sabeu, de l’1 al 4 de novembre a la Fira Barcelona Montjuïc, el XXIV Saló del Manga. No us ho perdeu!

ONE, TWO, THREE… LEARN ENGLISH!

Mica en mica anem ampliant els prestatges de la nostra biblioteca amb molts llibres, contes i Cd’s que ens recomanen tant els mestres com els alumnes i les famílies.

A partir d’ara, ja podeu gaudir de molts llibres en llengua anglesa que ens han proposat els mestres d’anglès.

Veniu a la biblioteca i feu una ullada !

Gaudireu d’una estona ben divertida i, a més, us familiaritzareu amb l’anglès (gramàtica, redacció), i ampliareu el vostre vocabulari.

RECONEIXEMENT A LA BONA FEINA

Un curs més, la nostra web de la biblioteca escolar ha estat reconeguda amb el segell de qualitat.  El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ens ha enviat el logotip digital de pertinença al Directori de blogs i web de biblioteques escolars!

Aquest distintiu indica que el nostre espai virtual de biblioteca compleix els criteris de qualitat informativa pel que fa al contingut, al respecte en el tractament de la informació i a l’actualització.

Continuarem fent camí!

QUIN LLIBRE T’AGRADARIA TROBAR A LA BIBLIOTECA?

Benvolguts i benvolgudes nens, nenes, famílies i mestres,

Us volen recordar que de nou la biblioteca de l’escola està oberta a tothom, i com volem que sigui un espai de tots i totes  volem omplir-la amb les vostres recomanacions de llibres i/o col·leccions que més us agradin.

Per aquest motiu, un any més, hem elaborat un formulari al qual podeu accedir clicant la imatge.

Creiem que és molt important que l’ompliu per tal de conèixer els vostres interessos.

Moltes gràcies!

Cliqueu a la imatge per accedir al qüestionari.

EL NOSTRE PEDRO ES JUBILA

El nostre estimat Pedro, un dels membres de la nostra comissió , s’ha jubilat aquest mes de juny.

Moltes han estat les hores dedicades a folrar, endreçar llibres, fer els carnets dels alumnes…

S’ha marxat però ens ha regalat un bonic poema per a tots nosaltres que volem compartir amb tota la comunitat educativa.

Buscaba un lugar para ser feliz

Imaginaba muchas cosas:

Barcos, mares, atracciones… me confundí.

Lo pensé mejor creo que lo conseguí,

Imaginé un mundo con letras de marfil.

Oteaba el horizonte y lo descubrí.

Teo, teléfono, Tomás… eran dudas para mí

Encontré la T, me sonreí

Caminaba por las calles, corría por jardín.

Amigos os digo una cosa: pienso que voy a ser feliz.

Pedro Bascuñana