DIA MUNDIAL DE LA POESIA

n7        Avui celebrem dues coses. Per una banda, acabem de canviar d’estació: la primavera ja ha arribat, i d’altra banda, avui 21 de març, és el dia internacional de la poesia.

Deixem que la poesia s’ompli de flors, olors, colors i cants!

“PRIMAVERA” M. Martí i Pol   golondrinas

Heus ací:
Una oreneta,
la primera,
ha arribat al poble.
I l’home que treballa al camp,
i la noia que passa pel pont,
i el vell que seu en un marge, fora vila,
i fins aquells que en l’estretor de les fàbriques
tenen la sort de veure una mica de cel
han sabut la notícia.
L’oreneta ha volat,
una mica indecisa,
ran mateix de l’aigua del riu,
s’ha enfilat pont amunt,
ha travessat, xisclant, la plaça
i s’ha perdut pels carrers en silenci.
I la mestressa que torna de comprar
ho ha dit als vailets de l’escola,
i aquests, a les dones que renten al safareig públic,
i elles ho han cridat
a l’home que empeny un carretó pel carrer,
i l’home ho ha repetit qui sap les vegades
i n’ha fet una cançó
al ritme feixuc de la roda.
Heus ací el que diu:

La primavera ha arribat al poble.

Miquel Martí i Pol

ARRIBA EL SALÓ DEL CÒMIC

Benvolguts lectors i lectores,

Ja s’apropa una data destacada al calendari:

35 SALÓ INTERNACIONAL DEL CÒMIC DE BARCELONA

Es celebrarà des del dijous 30 de març fins al diumenge  2 d’ abril.

No us lo podeu perdre !

FICOMIC (Federació d’Institucions Professionals del Còmic) organitza el concurs Cosplay de Superherois i Superdolents. Aquest concurs tindrà lloc el dissabte 1 d’abril del 2017 a partir de les 16:00 hores l’Escenari del Palau 2 a la Fira Barcelona Montjuïc.

Si voleu més informació, feu clic a la imatge del cartell d’aquest any que ha estat dissenyat per Jaime Calderon, i gaudiu d’aquesta trobada amb el còmic.

portada_catala_ok

salo-del-comic

6è I WONDER

Hola lectors i lectores,

Sabeu qui és l’August? I per què la seva història és tan interessant?

Els alumnes de sisè han triat Wonder i, a més, han dramatitzat el conte  a la biblioteca de la nostra escola.

Wonder ha estat un dels llibreimatges més venuts a Catalunya en els darrers 3 anys, i ha estat traduït fins a 43 llengües. El seu protagonista és un nen amb una malformació a la cara, causada per una malaltia genètica. Als 10 anys posa per primera vegada un peu a l’escola. Allí patirà Bulling!

També els nens i nenes de 6è han fet un col·loqui explicant perquè han triat aquest llibre i perquè el recomanen.

Aquí us deixem uns enllaços per si voleu treballar el llibre:

enllac_wonder_edu

XTEC.EDU3.CAT

ARTICLE El periodico: “El fenomen Wonder”.

GUIA DE LECTURA DEL LLIBRE.

La comissió de Biblioteca

4t I EL GRAN LLIBRE DEL REGNE DE LA FANTASIA

Hola famílies,

Els alumnes de 4t han tingut molt clar quin llibre volien tenir representat a la biblioteca: “El gran llibre del regne de la fantasia” del Geronimo Stilton.

stilton

Aquest ratolí s’ha ficat a les biblioteques, i ha engrescat molt als nens i nenes  de l’escola.

De ben segur que us agradarà aquesta  web que hem trobat. Mireu, mireu…

web

L’Albert Castillo ens explica perquè els alumnes de 4t els hi agrada tant aquest llibre.

Voleu veure el vídeo?

LA BIBLIOTECA JA TÉ UN MURAL!

Bon dia lectors i lectores,

La nostra biblioteca s’està omplint d’ un món ple de llibres. En aquest espai  podem viure  aventures de prínceps i princeses, d’ herois i d’heroïnes , de misteris ..,

Podem viatjar a molts llocs amb la imaginació!

Totes aquestes aventures han estat plasmades per un dels mestres de la nostra escola en el mural que us donaran la benvinguda a la  biblioteca de l’escola.

Moltes gràcies Borja, Tu si que ets un TRESOR !

mural_ok

TEATRE D’ANGLÈS D’INFANTIL (P-4 i P-5)

Bon dia famílies,

El passat divendres vam tenir una visita molt especial a la nostra Biblioteca: uns animals molt divertits  .

Quins animalets s’amagaven a l’herba del jardí? Van conèixer la formiga, l’aranya, la llagosta, la granota i els seus amics .

Voleu veure com va ser l’obra de teatre?

Feu clic a la imatge.

teatre_angles

IPA productions és una companyia que apropa a les escoles obres de teatre en llengua anglesa amb un vocabulari adequat a l’edat . A la nostra escola van representar l’obra “The Garden”.

Aquí us deixem un enllaç per veure el seu vídeo

Esperem que us agradi.