BON ESTIU !

Martí i Pol va dedicar un poema a cada estació del any. Avui és un bon dia per compartim el que parla de l’estiu.

Ara és el temps d’estimar pels camins,
a la vora del riu on l’herba és blana i acollidora
i a l’ombra dels vells arbres,
a les fonts mig perdudes,

allí on el bosc és més íntim.

Ara és el temps de seure pels carrers
a parlar de futbol i de dones,
havent sopat,
formant grup a l’escassa voravia
i veure com les noies
travessen el carrer abans d’arribar
i passen i s’allunyen

una mica porugues.

Ara és el temps dels fusters i dels paletes,
temps de cantar tot treballant
a ple sol,
oblidant el risc de les bastides,
oblidant l’esforç

i la monotonia de la feina i del viure.

Ara és el temps de passejar amb les nenes
i la senyora que porta guants blancs
per amagar els estralls del lleixiu,
a la tarda del diumenge,
per l’ampla carretera vorejada de plàtans
dient adéu-siau a tothom
amb un gran gest del cap
i envejant la muller dels que passen.
Ara és el temps de les dones que cusen
a la penombra de les entrades
i s’adormen sovint damunt la feina,
i és el temps dels homes que fan la sesta
al racó més fosc de la casa
a les tardes de sol,
quan als carrers hi ha un silenci feixuc

i fa una calor despòtica.

Ara és l’estiu,
l’estiu massís i una mica absurd
però intensament bell,
que arriba sobtadament
una nit qualsevol de principis de juny
i que se’n va, també sobtadament,
una nit qualsevol de finals de setembre.
Miquel Martí i Pol

BIBLIORECOMANACIÓ DE PRIMER.

n7 Aquesta recomanació va dedicada a tots els superherois anònims: els pares i mares de l’escola Miquel Martí i Pol!

I és que el Max podria ser qualsevol nen o nena, que li encanta jugar amb els superherois i les superheroïnes. Superherois que tenen forces infinites, que poden volar fins al cel, que ajuden als demés sense esperar res a canvi… però, sens dubte, el poder més bonic que tenen és que donen  un petó de bona nit, quan és l’hora d’anar a dormir.

Per acabportadaar el curs escolar, els petits de cicle inicial ens recomanen el llibre “Max i els superherois” de l’ed. Animallibres, 2016 .

BIBLIORECOMANACIÓ P-4

El nom de la classe dels alumnes de P-4 és el d’un instrument musical (P4 A Bateries, P4 B Flautes i P4 C Timbals) escollits pels mateixos nens i nenes a començament de curs.

Per aquest motiu, de ben segur, van decidir que el conte que els representés a la imatgebiblioteca de l’escola fos “Els músics de Bremen”, un conte tradicional escrit pels Germans Grimm.

Un conte que ens apropa al valor de la col·laboració i la riquesa que suposa que hi hagi diferents formes de ser, que no podem deixar anar les nostres il·lusions, i que la unió i el companyerisme fa la força.

Aquí trobareu la lectura i activitats relacionades amb el conte:

Conte

Jclic Músics de Bremen

Us recordem que aquest conte, i tots els altres llibres recomanats pels nostres alumnes, els podeu trobar a la biblioteca del centre.

BIBLIORECOMANACIÓ DE 3r.

Ara li toca als alumnes de 3r de fer la seva bibliorecomanació.

El llibre escolit ha estat: “Els Futbolíssims: El misteri dels set gols en pròpia porta”.

152175-Futbolissims-Futbolíssims és una col·lecció de llibres que parlen de futbol i misteri, i està adreçada a nens i nenes de més  8 anys .

En aquests llibres es treballen valors com la companyia, la solidaritat i l’amor.

Us deixem una web Futbol Club de Lectura, on podeu conèixer tots els llibres publicats.

FESTIVAL INTERNACIONAL DE TITELLES

Si t’agrada el teatre, vine a Gavà!

Durant aquest cap de setmana es celebra el 27è Festival de titelles. Està organitzat per l’Ajuntament i la Fundació Xarxa d’Espectacles.

Gavà s’omple d’escenaris per acollir les companyies de titelles de tot el món.

Trobareu moltes actuacions per a totes les edats (petits i adults): representacions, exposicions, tallers i mercat artesà.

Consulta el programa d’activitats aquí.

02_horta_teatre_martina_bosc_paper_02-1024x658 14_tirabec_viatge_jan_01

CONTE VA, VA DE CONTES!

n7

Aquest dissabte 13 de maig  arrenca la 5a Fira de Conte va! Va de contes!

És una fira dedicada al món de la Literatura Infantil, que es celebra a Vilanova i la Geltrú des de fa quatre anys.

La trobareu per tota la ciutat: a la plaça de les Neus, al carrer de Sant Perva de contese, la Rambla, la Sala, Teatre Principal, Circol Catòlic, Castell de la Geltrú…

Al llarg de tot el dia gaudireu de moltes i variades activitats (contes, tallers, exposicions, animació, espectacles infantils…).

Us deixem l’enllaç per ampliar la informació:

.

BON PROFIT!

n7Per Sant Jordi, la Isabel Galván (tutora de P5) va fer un taller que treballava diferents poemes de Miquel Martí i Pol. A més de la seva lectura, els nens i nenes (de P3 fins a 6è) van plasmar quatre poemes amb plastilina extrets del llibre Bon profit (Pa amb xocolata, Croquetes, Patates fregides, Ous ferrats).

La feina feta la trobareu al vestíbul de la nostra escola!

llibremiquelmartípol

Aprofitem per recomanar-vos aquest llibre que en realitat… en són dos! Per una banda, pots embarcar  per les menges més exquisides i, per altra, viatjar, fer un recorregut a través del temps.

MARTÍ I POL, M.: Bon profit!/ Per molts anys!, Barcelona, Barcanova, 1999.