Creació de gràfics en línia

http://www.generadordegraficos.com/graph

graficos

Has de seguir aquests cinc passos:

  • Dissenya el gràfic. En aquest pas tries el tipus de gràfic. Tria, per exemple, un tipus de gràfic de barres o de línies. A l’elegir-lo també pots personalitzar el teu gràfic amb una quantitat de configuracions diferents.
  • Afegeix informació. En aquest pas afegeixes la informació al gràfic. Primer tria quants ítems i / o grups vols mostrar.
  • Etiquetes i fonts. En aquest pas pots determinar la tipografia en estil i grandària.
  • Mostra el gràfic. Si ja has introduït tota la informació i la teva configuració, ara pots fer clic a “Vista prèvia del gràfic” per veure la teva gràfica i comprovar que sigui correcte. Sempre pots tornar enrere i modificar la informació o les configuracions.
  • Desar i compartir En aquest pas pots enviar el teu gràfic per correu electrònic o bé pots guardar-lo com a imatge al teu ordinador. Has de triar el format PNG o JPG.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

DIVERMATH. PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PROBLEMA

Hem d’inventar un problema usant eines visuals per donar  pistes i fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total
  • Nombre de nens
  • Nombre de nenes

ATENCIÓ:

  • 6è A ha de fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Germanes Bertomeu que són de 1r
  • 6è B ha der fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Rocabruna que són de 6è
  • Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

PRIMER

Pensar i escriure el nostre problema matemàtic. A tenir en compte:

  • Que el problema sigui original
  • Que no sigui ni gaire fàcil ni gaire difícil
  • És imprescindible que no hi hagi cap falta d’ortografia i que us expresseu de manera correcta

SEGON

Crear el nostre Voki que expliqui el nostre problema.

http://www.voki.com/

 

https://docs.google.com/document/d/13mfPgz0LZKW8qz6x37P4MPpDt1Xl0dOT8tGqlmHJv38/edit?usp=sharing

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Divermath 17-18. Enigma

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT ENIGMA

Hem de crear un enigma en el que hem de donar pistes perquè una altra escola descobreixi:

  • De quin curs som
  • Quina és la nostra edat
  • Quin any vam néixer

Exemples d’enigmes preparats per altres escoles:

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Visita al Barri Gòtic de Barcelona

Després de fer la visita al Barri Gòtic de Barcelona geolocalitzarem (situarem en un mapa) els diferents punts que vàrem visitar. Utilitzarem l’aplicació en línia de Google Maps.

Cliqueu damunt l’enllaç per accedir als mapes que hem creat per a la vostra classe.

Veureu que ja estan posicionats els onze punts del recorregut amb un símbol de color vermell. location_iconCliqueu damunt del punt i us apareixerà aquesta finestra.

finestra-mymaps

Per a cada punt haureu d’afegir la següent informació:

Descripció del lloc (botó del llapis)

Descripció o explicació escrita curta amb la informació que hem recollit prèviament. Màxim 5 ratlles.

Recordeu que ha de ser una informació contrastada (que sigui certa) i rellevant (que sigui important). Vigileu amb les faltes d’ortografia.

Imatges del lloc (botó de la càmera)

Seleccioneu una o més fotografies que vau prendre el dia de la sortida.

Enregistrament de la descripció del lloc

Heu d’enregistrar amb el programa Audacity la descripció o explicació que heu escrit anteriorment. Heu de tenir en compte el to de veu, l’entonació i la vocalització. Practiqueu algunes vegades abans de fer l’enregistrament.

Aquest enregistrament l’haureu de pujar prèviament a l’aplicació Ivoox i després afegir l’enllaç que ens proporciona a sota de la descripció del lloc.

IVOXXPer fer aquesta activitat primer haureu de preparar tot el material necessari i desar-lo en una carpeta. Us heu d’identificar amb el vostre usuari de Google Classroom.

  • Redactar la descripció
  • Seleccionar les fotografies
  • Fer l’enregistrament

Un cop tingueu tot el material preparat ja podeu entrar a l’aplicació en línia de Google Maps.

Mapa del recorregut de 6è A

Grup 1

https://drive.google.com/open?id=1tslSUW4m-8w1V5sKLK6GQeuAs1Y&usp=sharing

Grup 2

https://drive.google.com/open?id=1x7eXtdd2lr4AYKuUGfBAWg5QhMQ&usp=sharing

Grup 3

https://drive.google.com/open?id=1ENKsdAwnZMgYHhQpkUl6mLCoqHo&usp=sharing

Grup 4

https://drive.google.com/open?id=12hRYarXHTO_hfx0sXra58OhvTVI&usp=sharing

Grup 5

https://drive.google.com/open?id=12Wnm8DxMJT_dJ1lA5XBc8eIHju4&usp=sharing

Grup 6

https://drive.google.com/open?id=1aeKo95JTsmzxzn3-ygoEmoVXNVw&usp=sharing

 

Mapa del recorregut de 6è B

Grup 1

https://drive.google.com/open?id=1gw4oYRK8DhJzR2aWR5ySPbtgucI&usp=sharing

Grup 2

https://drive.google.com/open?id=1vkBKpcZTXp4-t3IjXYO-kziZAX4&usp=sharing

Grup 3

https://drive.google.com/open?id=1RAC50R_bCzFdrsavn359ChkuGZ4&usp=sharing

Grup 4

https://drive.google.com/open?id=13iZiTB4sZF4_P-degAyOIG86SSQ&usp=sharing

Grup 5

https://drive.google.com/open?id=14wcDjp45mW-RLXqKVTaS1n1YDfc&usp=sharing

Grup 6

https://drive.google.com/open?id=1fdVfT2Yvk0rYjUImvpJwP4cr1KY&usp=sharing

 

Mapa del recorregut de 6è A

https://drive.google.com/open?id=1zUo7p6q8fTMbOiPaxxUMKfOkKng&usp=sharing

Mapa del recorregut de 6è B

https://drive.google.com/open?id=1KCRpno2rruPsH1KbB8i5voQz9kg&usp=sharing

Avaluació

rubrica-geolocalitzacio

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El correu electrònic

Correu electrònic:

Sistema de missatgeria que permet la transmissió de missatges entre usuaris, sense necessitat que estiguin connectats al mateix temps.

Adreça de correu:

Conjunt de paraules o signes que identifiquen l’emissor o el receptor d’un missatge de correu electrònic.

Una adreça de correu fa referència a una bústia on arriben missatges electrònics.

Aquesta bústia es troba en un servidor d’internet, al que haurem de connectar-nos per consultar si hem rebut correu.

Què pot portar una adreça de correu:

  • Sempre ha de tenir una, i només unaarroba (@)
  • Pot tenir lletres (majúscules i minúscules), números, guions, i punts

Què no pot portar:

  • Espais en blanc (no hi pot haver separació entre cap dels caràcters)
  • Altres signes de puntuació que no siguin un punt (coma, punt i coma, dos punts, cometes, parèntesis, admiració, interrogació, etc)
  • Caràcters no anglosaxons (ç, ñ, etc.)
  • Accents ni dièresis.
  • Símbols no alfabètics: monetaris, matemàtics… ( €, $, +, /, %, #, etc.)

Quins elements formen un correu electrònic?

Per a:

Adreça de correu del destinatari a qui es vol enviar el correu.

De:

Adreça de correu de l’emissor, qui envia el missatge.

Assumpte:

Descripció curta del contingut del missatge.

Cos del missatge:

És el contingut del missatge amb format o sense.

Sempre ha de constar de:

  • Salutació
  • Contingut del missatge
  • Comiat

Documents adjunts:

El correu electrònic permet adjuntar al missatge imatges, documents, vídeos o àudio.

Carpetes de missatges:

Els correus es troben ordenats en safates, igual com ho estarien en una oficina.

 Safata d’entrada: On van a parar els correus que reps.

 Enviats: On es guarda una copia dels missatges que has enviat.

 Esborranys: On hi ha els missatges que has escrit però encara no has enviat.

 Paperera: On llencem els missatges eliminats.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQeucdO98pneWij-Dhkwpfoo5J9MGLXtLi3jfLZiVvWFX8qc06UxV9WQ7z9To3pkKu7edHos8977u1g/pub

Save

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats Hot Potatoes

hot-potatoes
Les sis eines de què disposa Hot Potatoes són les següents:

  • JQuiz, que serveix per a elaborar packs de qüestions de quatre tipus (veritable/fals, de resposta curta, de resposta múltiple, etc.)
  • JCross, per a fer mots encreuats
  • JCloze, per a realitzar exercicis en els quals hem d’omplir uns forats que estan en blanc
  • JMix, per a construir frases a partir de paraules desordenades
  • JMatch, per a realitzar exercicis d’unió o aparellament, entre una pregunta i la seva resposta
  • The Masher, per a combinar les activitats realitzades amb les eines anteriors, posant en un sol accés totes les activitats d’una determinada temàtica

Exemples d’activitats creades amb Hot Potatoes

http://centros3.pntic.mec.es/cp.antonio.de.ulloa/webactivhotpot/raiz/

http://acacia.pntic.mec.es/~jzanfano/hotpotatoes1.htm

http://www.aula21.net/segunda/josecorral/index.htm

Us podeu descarregar el programa Hot Potatoes des d’aquest enllaç:
https://hotpot.uvic.ca/setup_hotpot_6305.exe

graella-coavaluacio-hot-potatoes

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Enquesta d’inici de curs

Responeu a aquesta enquesta. En acabar no us oblideu de clicar al botó Envia.

https://docs.google.com/forms/d/1S13IURZKZ7RGyws3hZqq0cBWQfgs6wiVbJ8OU-GkqVk/viewform?edit_requested=true

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Benvinguts al bloc de sisè de l’escola Agustí Bartra!

En aquest bloc penjarem diferents feines i activitats realitzades pels alumnes de sisè de l’Escola Agustí Bartra de Terrassa.

Sisè A som la classe

Sisè B som la classe

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Descàrrega del programa LibreOffice

El LibreOffice és un paquet ofimàtic potent, gratuït, lliure i de codi lliure per a Windows, Macintosh i Linux. Incorpora 6 programes per cobrir totes les necessitats de producció de documents i processament de dades:

  • Un processador de textos (Writer) compatible amb Microsoft Word
  • Un gestor de fulls de càlcul (Calc) compatible amb Microsoft Excel
  • Un editor de presentacions (Impress) compatible amb Microsoft Power Point
  • Un editor de bases de dades (Base) que pot importar bases de dades Microsoft Access
  • Un editor de dibuixos vectorials i gràfics (Draw)
  • Un editor de fórmules matemàtiques (Math)

libreofficehttps://www.softcatala.org/programes/libreoffice/

Publicat dins de General | Deixa un comentari