Edició d’imatges amb Pixlr

Pixlr Express és un editor d’imatges en línia des del que es poden editar, retocar, decorar, transformar i aplicar filtres a imatges i crear collages de fotografies.

La tasca d’avui consisteix en:

  • Seleccionar unes quantes fotografies d’activitats que hem dut a terme a l’escola al llarg d’aquest curs
  • Desar-les a la vostra carpeta personal
  • Editar-les amb l’aplicació Pixlr Express
  • Crear un collage amb les fotografies que hem seleccionat i editat
  • Desar el vostre collage dins la carpeta Collage Pixlr

 

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18 – PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT JOC

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT JOC

Hem d’inventar un joc relacionat amb les matemàtiques per als alumnes de sisè A i sisè B de l’escola BusquetS i Punset.

Aquest joc ha d’incloure les instruccions i el material necessari.

Hem de pensar també de quina manera farem arribar aquest joc als alumnes d’aquesta escola. Pot ser per via telemàtica o per correu ordinari.

Aquí podeu veure exemples de jocs creats pels participants a Divermath durant cursos pasats.

https://sites.google.com/site/divermath1516/home

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18 PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PLÀNOL

PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PLÀNOL
Hem de construir el plànol de la classe i afegir un error impossible que s’haurà de descobrir.

En aquesta graella haureu de posar l’enllaç al vostre plànol.

https://docs.google.com/document/d/1O6uJS8zG6gDSD1SbeVscWOfd603tJO8ahydetUqHoQc/edit?usp=sharing

 

Per tal de construir el plànol farem servir el programa Planner5d

https://planner5d.com/es/

Necessitareu les següents dades:

  • Parets. Alçada, llargada i superfície total de la classe.

planner5d0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Finestres (Ventanas). Amplada, alçada i distància al terra.
  • Portes (Puertas). Amplada i alçada.

planner5d1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Armaris (Almacenaje). Amplada, fons i alçada.
  • Taules (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Cadires (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Pica (Cuarto de baño). Amplada, fons i alçada.
  • Pissarra digital (Video y TV). Amplada, fons i alçada.
  • Ordinadors (Ordenadores). Amplada, fons i alçada.

planner5d

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Creació d’un mapa conceptual

Creació d’un mapa conceptual

Què és un mapa conceptual?

Un mapa conceptual és una eina d’aprenentatge basada en la representació gràfica d’un determinat tema a traves d’un esquema dels conceptes més importants que el componen.

Aquests conceptes són escrits dins de figures geomètriques que es connecten entre sí a través de línies o paraules d’enllaç.

Un mapa conceptual ens pot servir per organitzar les idees principals d’un tema, ajudar-nos a comprendre’l i estudiar-lo.

Exemple d’un mapa conceptual

Bubbl.us

Utilitzarem l’eina en línia bubbl.us per crear els nostres mapes conceptuals. Aquesta eina té una versió gratuïta i una altra de pagament. Nosaltres farem servir la gratuïta.

Per començar a treballar heu de clicar damunt el botó “Start brainstorming”.

https://bubbl.us/

Hem de fer doble clic damunt la pantalla per crear els nostres nodes.

Tenim algunes opcions:

  • Canviar el color del node
  • Canviar el tipus de lletra (negreta, cursiva, alinear el text, mida)
  • Inserir enllaços, fletxes i imatges

És molt important la barra superior dreta de la pantalla.

Quan hem acabat la feina cal descarregar el nostre mapa conceptual en format d’imatge JPG o PNG clicant a “Save as”:

  • Save as JPG image
  • Save as PNG image

Hem de desar la imatge en la nostra carpeta personal i després inserir-la en un document de text (Libreoffice o document de text de Google)

Com és un mapa mental de qualitat?

  • Interelaciona les idees més importants
  • No conté frases llargues
  • Ens ajuda a comprendre un tema
  • És personal
  • No conté faltes d’ortografia

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Creació de gràfics en línia

http://www.generadordegraficos.com/graph

graficos

Has de seguir aquests cinc passos:

  • Dissenya el gràfic. En aquest pas tries el tipus de gràfic. Tria, per exemple, un tipus de gràfic de barres o de línies. A l’elegir-lo també pots personalitzar el teu gràfic amb una quantitat de configuracions diferents.
  • Afegeix informació. En aquest pas afegeixes la informació al gràfic. Primer tria quants ítems i / o grups vols mostrar.
  • Etiquetes i fonts. En aquest pas pots determinar la tipografia en estil i grandària.
  • Mostra el gràfic. Si ja has introduït tota la informació i la teva configuració, ara pots fer clic a “Vista prèvia del gràfic” per veure la teva gràfica i comprovar que sigui correcte. Sempre pots tornar enrere i modificar la informació o les configuracions.
  • Desar i compartir En aquest pas pots enviar el teu gràfic per correu electrònic o bé pots guardar-lo com a imatge al teu ordinador. Has de triar el format PNG o JPG.
Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

DIVERMATH. PREPARACIÓ, CREACIÓ I ENVIAMENT PROBLEMA

Hem d’inventar un problema usant eines visuals per donar  pistes i fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total
  • Nombre de nens
  • Nombre de nenes

ATENCIÓ:

  • 6è A ha de fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Germanes Bertomeu que són de 1r
  • 6è B ha der fer els problemes per als nens i nenes de l’escola Rocabruna que són de 6è
  • Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

PRIMER

Pensar i escriure el nostre problema matemàtic. A tenir en compte:

  • Que el problema sigui original
  • Que no sigui ni gaire fàcil ni gaire difícil
  • És imprescindible que no hi hagi cap falta d’ortografia i que us expresseu de manera correcta

SEGON

Crear el nostre Voki que expliqui el nostre problema.

http://www.voki.com/

 

https://docs.google.com/document/d/13mfPgz0LZKW8qz6x37P4MPpDt1Xl0dOT8tGqlmHJv38/edit?usp=sharing

 

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18. Problema. Tasca 2

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT PROBLEMA 2
Hem d’inventar un problema usant eines visuals per fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe:

  • En total
  • Nombre de nens
  • Nombre de nenes

Farem servir l’editor de vídeo Windows Movie Maker que està instal·lat als ordinadors.

PASSOS A SEGUIR:

Primer. Pensar i escriure el nostre problema matemàtic.

Segon. Crear el nostre vídeo que ha d’incloure:

  1. El text del problema – Crear títulos o créditos
  2. Les transicions i els efectes de vídeo – Ver efectos de vídeo  i Ver transiciones de vídeo
  3. 3 La música de fons – Importar audio o música ( que prèviament hem hagut de descarregar al nostre ordinador)

Tercer. Desar el projecte si no l’hem acabat – Guardar proyecto. El podeu desar a la vostra carpeta.

Quart. Crear la nostra pel·lícula – Guardar archivo de película. L’heu de desar a la carpeta de la vostra classe PROBLEMA 2 DIVERMATH amb el vostre nom.

Podeu descarregar-vos música amb llicència gratuïta per a la vostra pel·lícula des de la web de Jamendo:

https://www.jamendo.com/start

Per fer aquesta tasca disposarem de dues sessions.

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Divermath 17-18. Enigma

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT ENIGMA

Hem de crear un enigma en el que hem de donar pistes perquè una altra escola descobreixi:

  • De quin curs som
  • Quina és la nostra edat
  • Quin any vam néixer

Exemples d’enigmes preparats per altres escoles:

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Visita al Barri Gòtic de Barcelona

Després de fer la visita al Barri Gòtic de Barcelona geolocalitzarem (situarem en un mapa) els diferents punts que vàrem visitar. Utilitzarem l’aplicació en línia de Google Maps.

Cliqueu damunt l’enllaç per accedir als mapes que hem creat per a la vostra classe.

Veureu que ja estan posicionats els onze punts del recorregut amb un símbol de color vermell. location_iconCliqueu damunt del punt i us apareixerà aquesta finestra.

finestra-mymaps

Per a cada punt haureu d’afegir la següent informació:

Descripció del lloc (botó del llapis)

Descripció o explicació escrita curta amb la informació que hem recollit prèviament. Màxim 5 ratlles.

Recordeu que ha de ser una informació contrastada (que sigui certa) i rellevant (que sigui important). Vigileu amb les faltes d’ortografia.

Imatges del lloc (botó de la càmera)

Seleccioneu una o més fotografies que vau prendre el dia de la sortida.

Enregistrament de la descripció del lloc

Heu d’enregistrar amb el programa Audacity la descripció o explicació que heu escrit anteriorment. Heu de tenir en compte el to de veu, l’entonació i la vocalització. Practiqueu algunes vegades abans de fer l’enregistrament.

Aquest enregistrament l’haureu de pujar prèviament a l’aplicació Ivoox i després afegir l’enllaç que ens proporciona a sota de la descripció del lloc.

IVOXXPer fer aquesta activitat primer haureu de preparar tot el material necessari i desar-lo en una carpeta. Us heu d’identificar amb el vostre usuari de Google Classroom.

  • Redactar la descripció
  • Seleccionar les fotografies
  • Fer l’enregistrament

Un cop tingueu tot el material preparat ja podeu entrar a l’aplicació en línia de Google Maps.

Mapa del recorregut de 6è A

Grup 1

https://drive.google.com/open?id=1tslSUW4m-8w1V5sKLK6GQeuAs1Y&usp=sharing

Grup 2

https://drive.google.com/open?id=1x7eXtdd2lr4AYKuUGfBAWg5QhMQ&usp=sharing

Grup 3

https://drive.google.com/open?id=1ENKsdAwnZMgYHhQpkUl6mLCoqHo&usp=sharing

Grup 4

https://drive.google.com/open?id=12hRYarXHTO_hfx0sXra58OhvTVI&usp=sharing

Grup 5

https://drive.google.com/open?id=12Wnm8DxMJT_dJ1lA5XBc8eIHju4&usp=sharing

Grup 6

https://drive.google.com/open?id=1aeKo95JTsmzxzn3-ygoEmoVXNVw&usp=sharing

 

Mapa del recorregut de 6è B

Grup 1

https://drive.google.com/open?id=1gw4oYRK8DhJzR2aWR5ySPbtgucI&usp=sharing

Grup 2

https://drive.google.com/open?id=1vkBKpcZTXp4-t3IjXYO-kziZAX4&usp=sharing

Grup 3

https://drive.google.com/open?id=1RAC50R_bCzFdrsavn359ChkuGZ4&usp=sharing

Grup 4

https://drive.google.com/open?id=13iZiTB4sZF4_P-degAyOIG86SSQ&usp=sharing

Grup 5

https://drive.google.com/open?id=14wcDjp45mW-RLXqKVTaS1n1YDfc&usp=sharing

Grup 6

https://drive.google.com/open?id=1fdVfT2Yvk0rYjUImvpJwP4cr1KY&usp=sharing

 

Mapa del recorregut de 6è A

https://drive.google.com/open?id=1zUo7p6q8fTMbOiPaxxUMKfOkKng&usp=sharing

Mapa del recorregut de 6è B

https://drive.google.com/open?id=1KCRpno2rruPsH1KbB8i5voQz9kg&usp=sharing

Avaluació

rubrica-geolocalitzacio

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

El correu electrònic

Correu electrònic:

Sistema de missatgeria que permet la transmissió de missatges entre usuaris, sense necessitat que estiguin connectats al mateix temps.

Adreça de correu:

Conjunt de paraules o signes que identifiquen l’emissor o el receptor d’un missatge de correu electrònic.

Una adreça de correu fa referència a una bústia on arriben missatges electrònics.

Aquesta bústia es troba en un servidor d’internet, al que haurem de connectar-nos per consultar si hem rebut correu.

Què pot portar una adreça de correu:

  • Sempre ha de tenir una, i només unaarroba (@)
  • Pot tenir lletres (majúscules i minúscules), números, guions, i punts

Què no pot portar:

  • Espais en blanc (no hi pot haver separació entre cap dels caràcters)
  • Altres signes de puntuació que no siguin un punt (coma, punt i coma, dos punts, cometes, parèntesis, admiració, interrogació, etc)
  • Caràcters no anglosaxons (ç, ñ, etc.)
  • Accents ni dièresis.
  • Símbols no alfabètics: monetaris, matemàtics… ( €, $, +, /, %, #, etc.)

Quins elements formen un correu electrònic?

Per a:

Adreça de correu del destinatari a qui es vol enviar el correu.

De:

Adreça de correu de l’emissor, qui envia el missatge.

Assumpte:

Descripció curta del contingut del missatge.

Cos del missatge:

És el contingut del missatge amb format o sense.

Sempre ha de constar de:

  • Salutació
  • Contingut del missatge
  • Comiat

Documents adjunts:

El correu electrònic permet adjuntar al missatge imatges, documents, vídeos o àudio.

Carpetes de missatges:

Els correus es troben ordenats en safates, igual com ho estarien en una oficina.

 Safata d’entrada: On van a parar els correus que reps.

 Enviats: On es guarda una copia dels missatges que has enviat.

 Esborranys: On hi ha els missatges que has escrit però encara no has enviat.

 Paperera: On llencem els missatges eliminats.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQeucdO98pneWij-Dhkwpfoo5J9MGLXtLi3jfLZiVvWFX8qc06UxV9WQ7z9To3pkKu7edHos8977u1g/pub

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Activitats Hot Potatoes

hot-potatoes
Les sis eines de què disposa Hot Potatoes són les següents:

  • JQuiz, que serveix per a elaborar packs de qüestions de quatre tipus (veritable/fals, de resposta curta, de resposta múltiple, etc.)
  • JCross, per a fer mots encreuats
  • JCloze, per a realitzar exercicis en els quals hem d’omplir uns forats que estan en blanc
  • JMix, per a construir frases a partir de paraules desordenades
  • JMatch, per a realitzar exercicis d’unió o aparellament, entre una pregunta i la seva resposta
  • The Masher, per a combinar les activitats realitzades amb les eines anteriors, posant en un sol accés totes les activitats d’una determinada temàtica

Exemples d’activitats creades amb Hot Potatoes

http://centros3.pntic.mec.es/cp.antonio.de.ulloa/webactivhotpot/raiz/

http://acacia.pntic.mec.es/~jzanfano/hotpotatoes1.htm

http://www.aula21.net/segunda/josecorral/index.htm

Us podeu descarregar el programa Hot Potatoes des d’aquest enllaç:
https://hotpot.uvic.ca/setup_hotpot_6305.exe

graella-coavaluacio-hot-potatoes

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Enquesta d’inici de curs

Responeu a aquesta enquesta. En acabar no us oblideu de clicar al botó Envia.

https://docs.google.com/forms/d/1S13IURZKZ7RGyws3hZqq0cBWQfgs6wiVbJ8OU-GkqVk/viewform?edit_requested=true

 

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Benvinguts al bloc de sisè de l’escola Agustí Bartra!

En aquest bloc penjarem diferents feines i activitats realitzades pels alumnes de sisè de l’Escola Agustí Bartra de Terrassa.

Sisè A som la classe

Sisè B som la classe

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Creació d’animacions amb PowToon

PowToon és un programari en línia que serveix per crear vídeos i presentacions animades amb objectes, text, imatge i so predeterminats o pujats per l’usuari.

 

91707-powtoon0

Per elaborar el nostre vídeo animat primer haurem d’elaborar un guió seguint els següents passos:

1. Triar sobre quin dels deu trucs per ser més actiu volem fer el nostre vídeo.

consells activitat nens majors 5

2. Elaborar el guió en el full de paper. Ha de tenir entre quatre i sis escenes que incloguin:

  1. La introducció. 1 escena
  2. La descripció del problema o situació. 1, 2 o 3 escenes
  3. La resolució del problema o situació. 1 escena
  4. El comiat. 1 escena

Un cop tenim elaborat el nostre guió podem passar-lo a l’aplicació Powtoon.

https://www.powtoon.com/home/g/es/

Podeu accedir amb el nom d’usuari i contrasenya que us proporcionaran els mestres. Heu de clicar a la part superior dreta on diu “Iniciar sesión”.

A la primera pantalla podeu clicar on diu “Skip and remind me later”.

A la segona pantalla cliqueu damunt el botó verd que us permetrà fer el vídeo animat a la vostra manera.

powtoon01

Aquesta tercera pantalla és la pantalla d’edició del vostre vídeo animat. Cliqueu damunt la imatge per veure-la més gran.

pantalla-powtoon

Abans de res heu de:

  • Escriure el vostre nom i clicar damunt “Save”. Recordeu que heu d’anar clicant damunt “Save” de tant en tant i sempre abans de tancar la sessió.
  • Crear el nombre d’escenes que heu previst en el vostre guió.

 

A partir d’aquí ja podeu editar el vostre vídeo fent servir les diferents opcions que apareixen a la barra lateral de la dreta:

 

Laybarra-powtoonouts. Fons predissenyats. Són una opció de pagament que no podem fer servir.

Background. Fons. Fixeu-vos que si cliqueu damunt el botó “More” trobareu més opcions. Trieu un fons que s’ajusti al vostre guió.

Text. Text, paraules i frases que voleu que apareguin en el vostre vídeo animat. Tingueu cura a l’hora d’explicar-vos i procurant escriure correctament.

Library. Personatges, accessoris i emoticones que voleu que apareguin en el vostre vídeo animat.

Objects. Objectes, formes, línies i fletxes que voleu que apareguin en el vostre vídeo animat.

Gràfics. Gràfics que voleu que apareguin en el vostre vídeo animat.

Sound. Sons que podeu fer servir si voleu que s’escolti so en el vostre vídeo animat.

Images. Imatges que voleu incorporar en el vostre vídeo animat i que no es troben a la galeria d’imatges de Powtoon.

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Divermath 16-17. Joc. Tasca 4

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT JOC 4

Hem d’inventar un joc relacionat amb les matemàtiques per als alumnes de segon de l’escola Pau Casals de Sant Llorenç d’Hortons.

Aquest joc ha d’incloure les instruccions i el material necessari.

Hem de pensar també de quina manera farem arribar aquest joc als alumnes d’aquesta escola.

Aquí podeu veure exemples de jocs creats pels participants a Divermath durant el curs passat.

https://sites.google.com/site/divermath1516/home

divermath1617

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

El “Rosco” del concurs Pasapalabra

Coneixeu el concurs Pasapalabra?

pasapalabra_MDSIMA20161010_0507_9

Anem a crear el nostre propi “Rosco”. Un cop el tinguem fet, l’intercanviarem amb altres companys per veure si som capaços de completar-lo.

Per crear el nostre propi “Rosco” farem servir l’aplicació en línia Educaplay.

Educaplay és una plataforma per a la creació d’activitats educatives multimèdia que ens permet crear aplicacions de diversos tipus.

Podem fer servir mapes, eines per fer tests, endevinalles, aplicacions de dictat, mots encreuats … són de moment 11 components que poden ser personalitzats per a adequar-se a les nostres necessitats.

Entreu a la pàgina d’Educaplay

https://www.educaplay.com

i registreu-vos amb el nom d’usuari i contrasenya que us facilitaran els mestres.

Cliqueu damunt el botó “Crear actividad”

boto-educaplayA continuació seleccioneu el tipus d’activitat “Ruleta de palabras”  que és la última icona que apareix. Seleccioneu l’idioma català. Poseu el títol i la descripció de la vostra “Ruleta de paraules” i classifiqueu l’activitat. Finalment cliqueu damunt el botó “Siguiente”.

pantalla-1

En aquesta pantalla heu de seleccionar cadascuna de les lletres de l’abecedari clicant al botó de l’esquerra. Procureu que el vostre “Rosco” inclogui paraules que de temes variats i del nivell de sisè.

pantalla-2

Per a cada lletra heu de triar que la paraula comenci o bé tingui aquella lletra. Heu d’escriure la paraula on diu “Respuestas” i heu d’escriure la definició o la pista on diu “Tipo de definición – Texto”.

pantalla-3

Podeu veure com us queda el vostre “Rosco” clicant al botó “Previsualitza”.

Quan el tingueu acabat podeu fer-lo públic clicant al botó “Publicar actividad”.

Exemple

https://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/2901382/el_sistema_solar.htm

Save

Save

Save

Publicat dins de 17-18 | Deixa un comentari

Creació d’activitats per a la PDI

Les eines Toolkit són una col·lecció d’arxius personalitzables amb eines i plantilles, inclouen activitats, jocs i gràfics, que podeu utilitzar per donar un aspecte professional, interactiu i atractiu a les vostres activitats.

Podeu accedir-hi des de la Galeria de programari Notebook.  A la Galeria, seleccioneu lesson Activity Toolkit 2.0 per veure el contingut de l’eina . Aquest contingut està organitzats en subcarpetes – Activitats, exemples, jocs, gràfics, pàgines i eines. Quan trobeu un objecte que us agradi, feu clic i arrossegueu-lo a la pàgina.

De totes les activitats possibles n’hem seleccionat aquestes sis perquè les treballeu:

Anagram anagram
Category sort image o text category-sort-image-text
Image match image-match
Multiple choice multiple-choice
Vorten sort image o text vorten-sort-image-text
Word guess word-guess

Premeu el botó Ajuda per veure una descripció de l’objecte i les instruccions detallades per a la construcció i ús de l’activitat (de moment només en anglès).

ajuda

Podeu fer servir l’eina de traducció de Google.

https://translate.google.es/?hl=ca

Premeu el botó Edició per personalitzar l’activitat.

edit

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Línies del temps 6è C

Shakira

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1WSkrBQzF8LWW5rzxScObHtT07zF0FYFK6iFrBJulIec&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Andrés Iniesta

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1rRVgzInabLSEby8uahhsmJgpbJGAOfUG1qBdT3WUHQw&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Selena Gómez

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1cA9Njjf7sfRcjvKON6TvXUh0ag1Z_fWkqE2ICqDiwpo&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Segona guerra mundial

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1-DaiCX3ryOq_AY7UsdE48v_bO02axTVbUbThDwlYJgU&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Neymar

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1ZGwv8apWowtsoT7z2IeulYC2Q_OB_npxhwGzy3EuAnY&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Michael Jackson

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1xaoQ5v_kApA7fHmq94mcUwiqgq2eX32VrUsMuf03ESo&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Kylie Jenner

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1an3Z3XNW9lVHU6CPZoVBbRA_2YC7UzyoKh_Xvr0rcOI&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Alberto Chicote

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1IcrsImWX73OLeyuRSZGFsdrQTGvJKoEuCehLkCV6Q9E&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Karol Sevilla

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1_L2hALd6E9Ef7GK1Jw2qcLpQXql2r-LG1fLb62M9eaI&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Hip Hop

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=18Sh0XIzFmzv8zMcRMSqmWr56Ai8MFJfXPQD4oEsOqf0&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Charles Chaplin

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1GG95U-qUrVNZ-sa3iy3y08XgLQHNEVGx9hZLug9-ZJg&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Línies del temps 6è A

William Shakespeare

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1jPN_wcJ4yFLS997gznqtH5I2XEVtI4Dq33NfhIM5kM0&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Walt Disney

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1QpywVfNjmkr916vPK51pSEF1BjCpGFldOsY8SRs6fpw&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Piratas del Caribe

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1nKRLPGGsNt6LBdliXj6cISpVIMyQglNSwpYiSiH9H6w&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Adolf Hitler

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1AXntwOOT26taCVhh6qXhq_5Qmv45Xc_IPHfw_c2gZAQ&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Francisco Franco

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1wTg4of_AzYrYKOQ5IBu99ONX9PInmFnhoK2yDrlM33A&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Catàstrofes el pas del temps

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1GPXaBDtakdNbIA6o_zuTmKc7pAU5ozmthvCBMVHE4TM&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Agustí Bartra

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1ZxBRz8MbwNEvKxdeOC8IbhrA3pYnqrNOntxWEjzQQVU&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

El forat de la capa d’ozó

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1S9B7TxRThguqBcNr_O_gB-rNQu2nF-3Ef-5CvWGQP_M&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Michael Jordan

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1zGreJ-m-Pl7wwLfKziLGe3DETwch0Do3oRMvL8rBNGg&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Mitologia grega

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=19YI8l6HOA-uEVDRzotACi6Sr4S8nih6YBgixD03I5uE&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Línies del temps 6è B

Nelson Mandela

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1FQP42RBBAk27-1q4SNr1nm6emOS-7XsJg1qIcdYf4i8&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Malú

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1pZlPsW7rMnk6kK4JBn9e0Ca6W7krusweP5HPvbpKjCo&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Leo Messi

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=17d2WGL2yZ4ieXSCD0UbluuvN5NsHQ_ZqQDFj6-wDn-0&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Juan Carlos Ozuna

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1alup-fVgL1QRXpzKXPyeQPW1y3bWWtAsEL_v8Mw7QkM&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Jennifer Lawrence

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1vG0HhA5Ghp3Nw-lkL_6hPnCt8N_1Brc7h9yM8wG1t_g&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Mahatma Gandhi

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1dq5XaqM4hrw3QG7tuvQnObftdVLrLuJ2lrlf4KbtWM0&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Ewan McGregor

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1POIpf-lxiegJYqqNebmydLuCt_5Kb2o6yPCEsHLrabk&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Ariana Grande

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1olF8iYTE72sL7iXghr0KB7ZEAh2mUJeV8OBKKXsDKnc&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Carmen de Mairena

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1tm4cP5zRDU8fGBjnMXDJjZAeL8vxNEMuvBxRIh9ArMc&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

Didier Pogba

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1U4t3_yf2eh3_ugtPIupoY-bzKjUw7hWWYlRC0x5dhAs&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

Julian Draxler

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=115zi7-dg1N4WP8qKk7C9qKmr7JFKYAQ_dkPxmwyIP0Y&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

Cristiano Ronaldo

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1RLtYyOMpvPyO47U-MPah8yXRKRiWUeR8Rvos06BC4Ok&font=Default&lang=ca&initial_zoom=2&height=650

 

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Time Line JS

TimeLineJS és una eina en línia que ens permet crear frisos cronològics amb facilitat. Es basa en una plantilla de full de càlcul de Google. Accediu a la web de Timeline JS i cliqueu a Make a Timeline o navegueu per la pàgina fins a trobar el primer pas.

time1

Timeline JS us ofereix 4 passos senzills per a realitzar el vostre fris cronològic. El primer d’ells és descarregar una plantilla de Full de Càlcul de Google.

time2

Un cop descarregada la plantilla podeu esborrar les dades de mostra conservant la capçalera. En aquest full de càlcul introduireu les vostres dades. No tots els camps són obligatoris. Heu d’introduir les dades, un títol, un text opcional, un contingut multimèdia opcional (utilitzareu simplement l’adreça de youtube, vimeo, soundcloud…) una miniatura o una imatge de fons.

time3

Un cop teniu ple el full de càlcul, anireu a Fitxer – Publica al web.

time4

Una vegada hagueu clicat al botó Publica heu de tancar la finestra de publicació i copiar la url de la barra de navegació i enganxar-la al pas 3 del web de TimelineJS.

publica

Aquesta adreça que heu copiat l’heu d’enganxar al pas 3 del web de TimelineJS.

time6

En aquest mateix apartat, disposeu també d’una sèrie d’opcions, com ara triar el tipus de lletra, dir des de quina diapositiva voleu iniciar la presentació o l’escala en que es mostrarà el fris cronològic.

time7

El pas 4 genera el codi d’inserció.

time8

Abans de publicar-lo disposem d’una previsualització en mode escriptori, tauleta i mòbil.

time9
Aquesta podria ser un exemple de plantilla modificada.

I aquest el resultat definitiu.

Altres exemples:

https://timeline.knightlab.com/examples/houston/index.html

https://timeline.knightlab.com/examples/user-interface/index.html

 

Aquí disposeu d’un petit vídeo-tutorial amb tot el procés.

 Pàgines web per cercar biografies:

Save

Save

Save

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Divermath 16-17. Plànol. Tasca 3

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT PLÀNOL 3
Hem de construir el plànol de la classe i afegir un error impossible que s’haurà de descobrir.

Per tal de construir el plànol farem servir el programa Planner5d

https://planner5d.com/es/

Necessitareu les següents dades:

  • Parets. Alçada, llargada i superfície total de la classe.

planner5d0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Finestres (Ventanas). Amplada, alçada i distància al terra.
  • Portes (Puertas). Amplada i alçada.

planner5d1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Armaris (Almacenaje). Amplada, fons i alçada.
  • Taules (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Cadires (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Pica (Cuarto de baño). Amplada, fons i alçada.
  • Pissarra digital (Video y TV). Amplada, fons i alçada.
  • Ordinadors (Ordenadores). Amplada, fons i alçada.

planner5d

 

 

 

 

 

 

 

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Crear un avatar

A internet un avatar és una imatge o representació gràfica triada per un usuari que l’identifica a la xarxa. Un avatar pot ser un dibuix, una fotografia o fins i tot una representació tridimensional.

Aplicacions en línia per crear el vostre propi avatar:

Crearunavatar.com

http://crearunavatar.com/

crea-avatar

Portrait Illustration Maker

http://illustmaker.abi-station.com/index_en.shtml

portrait

Un cop tingueu fet el vostre avatar l’heu de descarregar a l’ordinador i afegir-lo al vostre perfil de Google Classroom.

Save

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Resolució del problema 2 Divermath 16-17

Escola Cor de Maria B

http://www.voki.com/presenter/playPresentation.php?id=a8000af27b4b8fe02deb4f9c4790cf13

Escola Cor de Maria D

http://tinyurl.com/hyyz32t

Després de resoldre els dos problemes heu de fer una gràfica per representar la vostra resposta: nombre de nens, nombre de nenes i nombre d’alumnes en total.

Feu servir l’aplicació en línia

http://www.generadordegraficos.com/graph

graficos

Has de seguir aquests cinc passos:

  • Dissenya el gràfic. En aquest pas tries el tipus de gràfic. Tria, per exemple, un tipus de gràfic de barres o de línies. A l’elegir-lo també pots personalitzar el teu gràfic amb una quantitat de configuracions diferents.
  • Afegeix informació. En aquest pas afegeixes la informació al gràfic. Primer tria quants ítems i / o grups vols mostrar. En el nostre cas en el grup has de triar un grup (i anomenar-lo alumnes) i tres ítems (i anomenar-los nombre de nens, nombre de nenes i nombre total d’alumnes).
  • Etiquetes i fonts. En aquest pas pots determinar la tipografia en estil i grandària.
  • Mostra el gràfic. Si ja has introduït tota la informació i la teva configuració, ara pots fer clic a “Vista prèvia del gràfic” per veure la teva gràfica i comprovar que sigui correcte. Sempre pots tornar enrere i modificar la informació o les configuracions.
  • Desar i compartir En aquest pas pots enviar el teu gràfic per correu electrònic o bé pots guardar-lo com a imatge al teu ordinador. Has de triar el format PNG o JPG.

 

Save

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari

Divermath 16-17. Problema. Tasca 2

PREPARACIÓ, CREACIÓ I  ENVIAMENT PROBLEMA 2
Hem d’inventar un problema usant eines visuals per fer saber a les altres escoles quants alumnes hi ha a la classe (total, nens i nenes). Farem servir l’eina Voki.

Primer. Inventem el problema i l’escrivim en un processador de textos (LibreOffice Writer).

Segon. Construïm el nostre personatge i fem que llegeixi el problema que hem inventat abans.

Voki és una eina en línia que serveix per construir un personatge que es mou i  llegeix el text que nosaltres vulguem.

vokiPer construir el nostre personatge virtual cal:

  • 1. Triar un personatge
  • 2. Personalitzar-lo, és a dir canviar-li l’aspecte, la roba, els accessoris, etc.
  • 3. Introduir el missatge de text que volem que el nostre personatge llegeixi.
  • 4. Triar la imatge de fons.
  • 5. Desar, posar un nom i clicar damunt el nostre personatge per comprovar que se sent el missatge que li hem dit que llegeixi.

www.voki.com

Pregunteu als vostres mestres quin és l’usuari i contrasenya per entrar a aquesta aplicació.

http://tinyurl.com/jnodtl6

Save

Publicat dins de 16-17 | Deixa un comentari