FI DE CURS

Per celebrar que avui s’acabava l’escola i que hi ha els alumnes de sisè i que el senyor Joan i que el senyor Ramon el proper curs ja no estaran a l’escola, s’ha organitzat un gran festival al pati.
En primer lloc s’han fet els parlaments dels tutors i dels alumnes de sisè, i tot seguit se’ls ha fet entrega de l’orla. Un cop acabada aquesta part, ha començat el festival. Nosaltres hem fet la dança de la cançó “La Fira”, ha estat molt bonic!!!

dscf0060

I per acabar la jornada hi ha hagut uns partidets de futbol, el més interessant ha estat el que han jugat els alumnes de sisè i els profes!!!

dscf0088

A partir de setembre, i amb el nou curs escolar, ens mudem al nou bloc:

CERÀMICA

Als nens i nenes de primer ens agraden molt les activitats manuals, i aprofitant que a l’aula estem treballant el projecte interdisciplinar que fa referència als oficis i que un dels oficis antics que hem treballat ha estat el de ceramista, a l’hora de plàstica hem fet unes peces de ceràmica molt xules!!!!

RELLOTGES DE SOL

Aquests darrers dies, a medi hem estat fent el nostre propi rellotge de sol.
Els materials utilitzats:
* un plat de plàstic de colors llampants
* plastelina
* un color de fusta
* gomets
* un retolador
I el més important de tot: EL SOL!!!! sense ell, no serien reals aquets rellotges tan xulos que tenim.

UN CONTE ENTRE TOTS (1).

Us presentem avui, un primer resultat de l’experiència d’escriure un conte en petits grupets.
Aquest conte, pertanya a la classe de 1r B, i ha estat escrit per l’Aleix, la Maria G, el Lamin i per l’Isaac, i que porta per títol “Les aventures d’en Joan i d’en Biel”.

Ens han sortit uns contes preciosos, que poc a poc anirem presentant, però no volem deixar passar l’ocació per felicitat en primer lloc a tots els nens i nenes de primer per la gran imaginació que tenen i per haver escrit aquestes petites meravelles, però també volem felicitar als pares i a les mares per la seva ajuda.

TALLER: LA MAQUINÀRIA DE LA LECTURA

El passat divendres dia 7 de maig, els nens i nenes de les dues classes de primer vam anar a Lleida, a l’edifici de l’Institut d’Estudis Ilerdences, per conèixer de primera mà l’arribada de la Impremta a lleia de la mà d’Enric Botel.

A la sala Montsuar, ens esperava en Dionís, que molt amablement ens va ensenyar lletres de plom, i sabeu que, ens va dir que els textos s’havien d’escriure del revès per poder-los llegir!!!!  I també ens explicar com funcionaven les dues màquines que allí estaven exposades. Finalment, ens va ensenyar a plegar una revista.

Des d’aquí volem donar les gràcies al Dionís per les seves explicacions, ens van agradar molt tot, però sobretot les màquines!!!

COMIAT DE LA FÀTIMA

Avui els nens i les nenes dels dos primers estem una mica tristos, ja que la Fàtima i les seves germanes marxen de l’escola i se’n van a viure a França.

Us volem desitjar que tingueu un bon viatge, molta sort en la nova etapa de la vida i que no ens oblideu mai.

NOU PROJECTE DE MEDI: ANYS I PANYS

El passat dilluns a la tarda, ens vam reunir els nens i les nenes dels tres grups de projectes per tal de realitzar la cloenda del projecte que estàvem realitzant, i ens vam adonar que hem après moltes coses, relacionades amb Egipte i tot el món de les piràmides, però també que els primitius utilitzaven pedres afilades per caçar i tallar la pell dels animals, i que aquestes els servien per tapar-se del fred … I moltes altres coses.

Més tard, vam realitzar la votació del nou projecte, i va sortir guanyador el que duu per títol: “ANYS I PANYS”. Així que ens hem de posar de nou a investigar, però que vol dir això “d’anys i panys”? A veure si entre tots ho descobrim!