DRETS DELS INFANTS

El proper 20 de novembre és el Dia Internacional dels Drets dels Infants i des de les escoles es treballen aquests drets amb els alumnes. Donc bé, aqui els teniu, per si no els sabíeu tots:

1. Les nenes no tenen menys drets que els nens i els nens no tenen menys drets que les nenes.
  2. Els nens i les nenes tenen diferents religions, diferents colors de pell, diferents cultures i poden ser de diferents ètnies. Però tots tenen els mateixos drets.
  3. Tots els nens i totes les nenes del món tenen dret a un nom propi, a un país i a una llengua.
  4. Tots els nens i totes les nenes han de tenir una família que tingui cura d’ells.
  5. Tothom ha de respectar les llengües i les cultures dels altres.
  6. Tothom té el dret a tenir una casa i créixer en un lloc sa.
  7. Tothom té el dret a no passar gana i a gaudir d’una alimentació sana.
  8. Tothom té el dret d’anar a l’escola i el deure d’estudiar.
  9. Tots els nens i totes les nenes tenen el dret a dir el que pensen i tenen el deure de respectar el que els altres pensen.
  10. Totes les nenes i tots els nens tenen el dret a ser atesos quan estant malalts.
  11. Totes les nenes i tots els nens tenen el deure d’ajudar els altres.
  12. Totes les nenes i tots els nens han de compartir les tasques de casa amb les persones amb qui viuen.
  13. Tothom ha de respectar les plantes i els animals i ajudar a conservar el planeta.
  14. Cap nen o nena pot ser esclavitzat o esclavitzada. Fins als 16 anys ningú no pot treballar.
  15. Cap nen o nena pot ser abandonat o abandonada.
  16. Cap nen o nena pot ser maltractat o maltractada. Ningú no té el dret de pegar , ni d’insultar, ni de menysprear cap altra persona.
  17. Cap nen o nena pot ser discriminat per les seves discapacitats físiques o psíquiques. Cal ajudar i respectar totes les persones que tinguin una discapacitat.
  18. Tots els nens i totes les nenes tenen el dret de jugar i de ser feliços.
  19. Tots els nenes i totes les nenes tenen el dret a la intimitat. Per tant, ningú no pot fer de tafaner o de tafanera de les seves vides.
  20. Tots els nens i les nenes tenen el dret a viure en pau. Si hi ha una guerra, ningú no pot fer-los lluitar.
  21. Sempre cal resoldre les diferències a través del diàleg i del respecte.
  22. El govern del cada país ha de fer tot el que pugui per assegurar els drets dels seus ciutadans.
  23. Tots els nens i totes les nenes del món tenen el deure de conèixer els seus drets.

DRETS DE L’INFANT

p1020596

El divendres 20 de Novembre fa anys de l’aprovació de la Declaració dels Drets dels Infants per part de les Nacions Unides. Per tal d’intentar sensibilitzar i fer reflexionar als nostres alumnes sobre la importància de tenir cura dels infants a la nostra societat i garantir que no els manqui cap dels drets necessaris per créixer i desenvolupar-se plenament, hem realitzat diferents activitats al voltant d’aquest tema.

El programa Educar en Valors a Educació Infantil i Primària gira al voltant de tres eixos fonamentals:

• La identitat personal
  • La relació i comunicació amb els altres
  • La interacció amb l’entorn i la comprensió solidària del món.

Amb els seguents objectius:

• Formar per a la convivència.
  • Prevenir conductes problemàtiques.
  • Intervenir enfront els conflictes.

Valors a treballar durant el curs 2011-12:

• Responsabilitat
  • Solidaritat
  • Tolerància

Durant aquest curs a més es seguirà incidint  i reforçant els valors que ja hem treballat en cursos passat: confiança, amistat,  diàleg, empatia, il·lusió i Pau.

UN NOU CURS

Per davant tenim un nou curs ple d’il·lusions, amb moltes ganes de passar-ho bé amb els amics i amigues i d’aprendre moltes coses plegats.

Des del bloc d’Educació en Valors us volem desitjar que sigui un curs profitós i que el nostre esperit de treball i diàleg ens mantingui units en l’esforç del dia a dia.

En aquest espai anirem posant-vos al dia de totes les activitats que anirem realitzant i intentarem que sigui un lloc de intercanvi d’experiències on tots podrem aportar les nostres idees i reflexions fruit del treball que anirem fent.

ELS DRETS DELS INFANTS

El 20 de novembre se celebra la data en que al 1959 l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Declaració sobre els Drets dels Infants i al 1989 la Convenció sobre els Drets del Infant.
Actualment, practicament tots els països del món l’han acceptat i s’ha convertit en l’instrument de Drets Humans més important de la història.
Tot i això, malauradament encara es segueixen violant dia a dia els drets de milions d’infants arreu del món.
Per a que això no passi, totes les institucions i tots nosaltres des de la societat hem de continuar lluitant cada dia.

Durant aquests dies,  des de l’escola hem començat a treballar per conèixer quins són aquests drets.

Aprofitarem aquest espai per explicar-vos tot el que anirem fent.