Comptem amb penja-robes i camisetes a Cervià

Es tracta d’un recurs manipulatiu en què els alumnes troben nombres complementaris tot investigant i fent càlcul mental.
Un simple penja-robes fa de suport. La camiseta porta escrit el nombre que han de calcular, o bé s’hi pot escriure amb un bolígraf que pugui esborrar-se.
Les agulles d’estendre roba són les unitats en el cas del 10 o bé podran representar també desenes i unitats segons faci falta.
Els alumnes s’agrupen de dos en dos per fer els càlculs. Tenen un full on qui faci de secretari-a apuntarà totes les possibilitats que trobin. Una activitat molt divertida, engrescadora i útil!
Hem treballat la descomposició i el càlcul mental. Què us sembla, us hi apunteu?

CI de l’escola el Cérvol

1CI

2CI

3CI

Matemàtiques divertides a l’Albi (2a part)

1.- DICTAT DE NÚMEROS AMB DAUS DE COLORS

Amb daus de diferents colors escrivim el nombre resultant , tot interpretant les posicions pels colors :
Unitats: blau
Desenes: vermell
Centenes: verd
Taronja: milers

1a

1b

2.-DESCOMPOSICIÓ DELS NOMBRES EN SUMANDS

Donat un número, cal descomposar-lo en el sumands (en aquest cas eren quatre), ajudant-nos de les balances. Ho haurem aconseguit quan els braços de les balances estiguin horitzontals.

2a

2b

3.-APRENEM LES TAULES DE MULTIPLICAR

Cada nen agafa bastonets amb les taules de multiplicar escrites , i haurà de trobar el resultat de la multiplicació dibuixant en un full quadriculat.

3a

3b

El dit màgic de Cervià

L’activitat comença utilitzant el “dit màgic” de cada nen, tots fan veure que dibuixen la grafia dels números 1, 2, 3, 4, 5 i 6 a l’aire. Després, els escriuen a la pissarra. Finalment, gràcies a uns gomets enganxats al terra, que fan de guia, escriuen els números en gran.
Els nens han estat molt motivats fent aquesta activitat.

Matemàtiques divertides a l’Albi

A la classe de 2n de l’escola els Aubis ens agraden molt les matemàtiques. Us ensenyem algunes activitats molt divertides que realitzem a dins de l’aula:

COMPREM AL SUPERMERCAT.

Els catàlegs de les botigues donen moltes possibilitats de treballar les matemàtiques.

En aquest cas el que es planteja el següent problema:

  • Hem de comprar 5 articles ( ni més ni menys)
  • que valguin o s’aproximin a 200 euros.

Foto2 Foto1

COSSOS GEOMÈTRICS.

Els nen o nena haurà de fer o trobar els cossos  geomètrics que se li encomana. Pot utilitzar el joc de peces i el material que trobarà a l’aula.

Una vegada ha trobat  tots i cadascun dels cossos, es fa la una foto.

Posteriorment, aquesta s’enganxarà a la seva llibreta i haurà de posar el nom a cada cos.

Foto4 Foto3

Sortida a la fàbrica de Cacaolat i el Circuit de Montmeló (Cicles Mitjà i Superior)

La sortida del dia 3 de novembre, de cicle mitjà i superior va ser genial.

Vam haver de matinar una mica més que un dia d’escola, i fer una bona estona d’autocar per arribar a Santa Coloma de Gramanet , lloc on hi ha l’empresa Cacaolat.

A Cacaolat ens van rebre 2 guies molt agradables que van dur-nos dins la fàbrica, fent 2 grups. En un ambient típic de la selva la guia va fer una explicació inicial, sobre el cacau, d’on prové i de les seves propietats…, per passar després al lloc on es barreja amb la llet i on s’embotella. Vam fer preguntes, el vam olorar, el tocar, ….i també en vam beure.

En acabar van donar un regal a cadascú, una bossa amb tetrabrics de cacaolats i un pen ,amb tot el seu procés d’elaboració.

Per la tarda vam anar a Montmeló, a visitar el circuit de curses.

Vam dinar dins del recinte, en una zona elevada amb arbres, taules i seients, des d’on podíem veure un tram de la pista. I tot dinant ja van veure els primers cotxes corrent pel circuit. Després de dinar va començar la visita amb 2 monitors que van venir a buscar-nos. A mesura que anaven recorrent les instal·lacions, fent també 2 grups, ens anaven explicant i responent preguntes. Ho van veure tot, la Sala de premsa, el podi, una altra sala on fan les rodes de premsa els pilots, les grades, els boxes, fins i tot vam estar a peu de pista veien passar el cotxes davant nostre. Tota l’estona vam poder veure entrenaments .

Abans de marxar van donar un obsequia a cada nen.

Així de contents vam pujar als autocars per tornar cap a casa. Vam arribar una mica tard i cansats doncs el viatge va ser llarguet.

Va ser un dia rodó !!

LES MATEMÀTIQUES PER LA FINESTRA

quiz-matematica1-298Doncs aquí comença la nostra aventura. A part de compartir amb vosaltres la nostra experiència en les sortides que anirem fent durant el curs, també volem que aquest bloc sigui una finestra oberta al món per fer-vos partícips de l’activitat que es fa dia a dia a l’aula.

Com que ens resultaria molt extens incloure tot el que fem a l’escola, que és molt, hem pensat triar una de les àrees. Així que durant tot el curs, anirem penjant diferents activitats que realitzem a l’ÀREA DE MATEMÀTIQUES.

Benvinguts al nostre BLOC

Fins l’any 2014, la ZER Riu Set publicava la seva revista escolar que totes les famílies rebíeu a l’acabar el curs amb un resum d’activitats realitzades a l’escola, sortides, passatemps… Però com ja sabeu, els temps canvien, i els/les mestres de la ZER hem volgut donar un pas endavant encarat a les noves tecnologies.

Així que, a partir d’aquest curs, podreu gaudir de les mateixes coses que ens oferia la revista, però amb actualitzacions periòdiques i més significatives tant per vosaltres com pels/les alumnes.

Esperem que ens seguiu la pista pel bloc.

Els claustre de mestres de la ZER Riu Set