El producte final ha estat jugar a una partida d’escacs vivents. Cada jugador ha tingut una diadema amb el dibuix d’una figura. Com que no tots els alumnes han pogut tenir el rol de “jugador”, des de fora el taulell gegant la resta d’alumnes han tingut el rol d’estrategues”: han hagut de pensar la jugada i la tàctica.
A banda de fer la partida final d’escacs vivents, hem plasmat la informació sobre el projecte en una exposició al vestíbul de l’escola amb totes les activitats que s’han dut a terme durant el desenvolupament del nostre projecte.
Aquest producte final ha estat encaminat perquè els destinataris final fossin els alumnes del cicle mitjà, els alumnes de 3r i 4t. Però l’exposició dels pòsters amb les descripcions de les peces o l’exposició en el vestíbul de l’escola ha fet que, a la pràctica, el producte final estigui dirigit a tota la comunitat educativa.
El rol del mestre ha estat múltiple: d’una banda ha facilitat l’aprenentatge als alumnes però també ha mediat en els possibles conflictes, ha fet de gestor a l’hora de dur a terme les activitats o ha estat bàsicament el d’acompanyant en aquest projecte.