Els alumnes han fet una cerca de casa a partir d’una pregunta inicial: Els escacs són un esport? Un cop contestada aquesta pregunta inicial, els alumnes han comparat els seus coneixements previs amb la resposta a aquesta pregunta, és a dir, han relacionat els coneixements previs, les hipòtesis que tenien sobre aquest tema, amb la nova informació.
Un cop contestada aquesta pregunta, per grups han buscat la informació sobre una peça d’escacs que van plasmar en un mural. En aquest mural hem escrit la descripció de la peça i també el moviment que feia cada peça en el joc dels escacs. Aquesta informació l’hem explicat a la resta de companys d’aula, després als companys de nivell i finalment als de cicle. Aquests murals els hem exposat a les parets de cada aula, visible per a tot l’alumnat de l’escola.
A mida que els alumnes han anat creant el coneixement sobre els escacs, ja han pogut començar a fer mini torneigs, primer amb els companys d’aula. Un cop han tingut assolit els moviments de cada fitxa hem fet un torneig de nivell, els alumnes de 3r i els alumnes de 4t per separat. Cada jugador han tingut un full on ha apuntat el nombre de partides guanyades. D’aquestes partides n’ha sortit el guanyador de 3r i de 4t, i entre elles han jugat la final individual.