Primerament, en el grup impulsor en una sessió de treball vam establir quins objectius ens marcàvem (què volem aconseguir?), els criteris d’avaluació (quines són les característiques d’èxit de cada objectiu?) i els indicadors (en què es veu que el criteri d’avaluació s’acompleix?). Quan ja teniem definit el nostre pla de treball, vam revisar els projectes del curs passat.
Una vegada hem decidit quins projectes, dels que ja fem a l’escola, analitzarem; ens hem distribuït en 4 grups de treball (un per cada cicle).
Agrupats al voltant del projecte, el primer que vam fer va ser parlar de la motivació de l’alumnat en fer un projecte i vam dissenyar quines podien ser les activitats de motivació que ajudarien a enriquir els projectes.
Més endavant, ens vam plantejar com incloure a les famílies per tal de millorar l’implicació de la comunitat educativa i per tant, incrementar la motivació de l’alumnat.
Tot això, es va tenir en compte a l’hora de dissenyar les rúbriques d’autoavaluació del projecte, amb l’objectiu de consensuar amb els alumnes i fer-los coneixedors del que aprendran i/o aconseguiran fer al llarg del projecte. Posar-nos a la seva pell ens ajuda per a poder trobar instruments que els ajudin al llarg del trimestre.