Comencem…

A la nostra escola els projectes, de moment, els decidim els mestres. Estan vinculats a aspectes curriculars i acostumem a plantejar-los com un repte o problema i els vinculem als interessos de l’alumnat.
Els projectes comprenen les àrees de medi social i natural, de llengua catalana i , en moltes ocasions, d’educació artística.
Els mestres que duen a terme el projecte són els propis tutors amb el recolzament i seguiment de l’equip impulsor.
Durant el mes d’octubre ens vam reunir l’equip impulsor per tal de pensar entre tots de quina manera podríem iniciar un projecte amb els alumnes de 3r sobre l’impacte que té l’actuació de l’ésser humà en els animals marins.
Finalment vam pensar que els alumnes de 3r rebrien el missatge d’una tortuga ferida. Haurien de cercar les causes de què li havia passat, cercar de quina manera se la podia ajudar, buscar solucions al que li havia passat i fer-ne difusió a la resta de l’escola. Volíem que el projecte sortís de l’aula i quee tingués rellevància per a la resta de l’escola.
El projecte també havia d’incloure la veu dels expertes del CRAM, el treball cooperatiu i la integració de les tablets.
El primer obstacle que ens vam trobar va ser com treballaríem de forma cooperativa i amb rols definits. També volíem establir un pla d’equip amb compromisos col·lectius i individuals. Vam definir una graella on quedessin recollits aquests aspectes.
Els rols de treball i el pla d’equip van ser dues eines que si ens funcionava explicaríem a la resta de companys de l’escola. La valoració de les dues eines va ser molt positiva i vam aprofitar per seqüenciar els rols des de P5 fins a 6è de Primària.
La nostra taca d’oli s’escampa a la resta de l’escola a través de la planificació del pla de treball i també de la seqüència de rols del treball cooperatiu.
El títol del projecte és Cuidem els animals marins.
La pregunta-guia del projecte la vam definir així:
Què li ha passat a la tortuga Wonder i com podem evitar que li torni a passar?
Els nostres alumnes van fer una pluja d’idees sobre el que li podia haver passat a la tortuga i d’aquesta manera també incorporàvem els seus coneixements previs per establir un punt de partida de treball.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *