Com motivem a l’alumnat?

Al llarg del projecte hem tingut molt presents els següents aspectes:

– Paper actiu i participatiu de l’alumnat.
– Mantenir la motivació i interès al llarg de tot el projecte.
– Integrar els treball de les TAC.
– Iniciar el treball ens grup cooperatius amb rols diferenciats.
– Adquirir compromisos col·lectius i individuals de treball.
– Cercar i elaborar la informació.
– Compartir informació, tant a nivell oral com escrit i amb diferents suports.

Per iniciar el projecte vam elaborar un vídeo per motivar i centrar a l’alumnat en el punt de partida del projecte.

A continuació us mostrem el vídeo:

Amb el visionat del vídeo ja teníem la pregunta, per què la tortuga Wonder estava ferida? Què li havia pogut passar?
Els alumnes es van engrescar i van començar a establir possibles hipòtesis que vam recollir en un llistat. Va aparèixer, de forma repetida, la necessitat d’investigar la vida d’aquests animals al mar. Van posar-se d’acord en què una bona manera seria amb les tablets i amb grups.
Quan es treballa la cerca amb les tablets és important saber acotar allò que volem que cerquin. Internet és una font d’informació molt àmplia i acotem la cerca utilitzant aplicacions com Pocket i treballant amb codis QR.
A partir d’aquí el mestre va proposar el treball en grups heterogenis. Es van explicar els diferents rols, la necessitat de rotar en els rols, es va compartir la importància de tenir un pla de grup on assumir compromisos col·lectius i individuals reals. Era la primera vegada que treballaven d’aquesta manera i això va generar il·lusions i a la vegada nervis…
La intenció de tenir uns rols implica que compartim amb els alumnes allò que esperem d’ells quan es plantegen les diferents activitats. Amb el pla d’equip succeeix el mateix, com a grup acorden uns objectius comuns de treball que els permetrà avançar de manera compartida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *