LA VALORACIÓ DEL PROJECTE
Disposem de dos mecanismes de percepció per saber les opinions tant de professorat com de l’ alumnat del projecte treballat.
Pel que fa a l’ alumnat, ha expressat de manera majoritària que ha estat força satisfactori, han après continguts concrets i valoren especialment, dos aspectes :
- el procés d’ aprenentatge : investigar per saber més sobre el tema . L’ aprenentatge per descobriment el consideren un bon camí per treballar a classe.
- La posada en escena a través de la teatralització. Tot i les primeres resistències per pujar a un escenari ( la majoria era la primera vegada que ho feia ) s’ ho han passat molt be i han gaudit de l’ experiència.
- També han fet una valoració negativa respecte al poc temps que han tingut per fer l’ assaig, de vegades realitzat en zones poc preparades com passadís .
Pel que fa al professorat, s’ ha recollit les valoracions , establint 2 nivells de valoració:
ASPECTES POSITIUS:
- Cohesió de grups. La experiència ha donat la possibilitat de fer una activitat col·lectiva, en que tothom ha tingut el seu protagonisme. N Ambient molt respectuós i participatiu entre els estudiants.
- El treball compartit, bon model d’ aprenentatge. Han valorat les dificultats i esforços que suposa el treball en grup i el repte por superar les dificultats.
- El suport extern d’ una especialista en teatre ha ajudat força , especialment de com millorar les posades en escena.
- Format de 2 hores i una de preparació correcte. També es valora positiu que es faci en divendres.
- PUNTS A REVISAR PEL PROPER CURS
- Cal més ajuda als grups d’ aprenentatge lent ( especialment grup E )
- Molt important incorporar pel proper curs al Departament de Llengua Catalana per treballar els aspectes relacionats amb la realització dels guions. En alguns micro-relats, s’ hauria pogut fer de manera més acurada.
- Pel que fa a l’ escenografia i el treball que s’ ha fet a la classe de Visual i Plàstica, es proposa que cada grup , faci la petició directament al Departament de Visual i Plàstica dels objectes, complements o allò que es pugui fer des de l’ aula . D’ aquesta manera, evitarem malentesos i manca de coordinació sobre què es necessita i que s’ha de fer de manera més eficaç. Es proposa que cada grup d’ alumnes de Visual i Plàstica es responsabilitza de tasques concretes i evitar que tots ho fem entre tots.
- Hem de garantir una millor eficàcia de treball en les sessions preparatòries dels micro-relats, especialment en les sessions dedicades a consulta, realització de guió i posada en escena .
En aquesta experiència, alguns grups han tingut que dedicar vàries sessions de treball fora d’ horari lectiu per mala planificació o manca de temps. Per tal de ser mes operatius, es proposa fer unes fitxes que faciliten la concreció d’ aquestes 3 parts.
- S’ ha de solucionar el tema de canó, imatges i música que acompanyen a la representació.
- Les transicions entre escenes, també s’ ha de millorar tot i que es va fer millor del que pressuposaven.
- Pensar en un espai ben estructurat en l’ escenari per deixar els materials d’ escenografia que han d’ utilitzar. En aquest sentit, es van produir alguns problemes ( no saber on eren els complements, materials fets i no utilitzats…)
Alguns alumnes no s’ escoltava be el seu paper . Caldria pensar si es possible micros que permetin als actors poder actuar en moviment.