L’ Avaluació

LA VALORACIÓ DEL PROJECTE

Disposem de dos mecanismes de percepció per saber les opinions tant de professorat com de l’ alumnat del projecte treballat.

Pel que fa a l’ alumnat, ha expressat de manera majoritària que ha estat força satisfactori, han après continguts concrets i valoren especialment, dos aspectes :

  1. el procés d’ aprenentatge : investigar per saber més sobre el tema . L’ aprenentatge per descobriment el consideren un bon camí per treballar a classe.
  2. La posada en escena a través de la teatralització. Tot i les primeres resistències per pujar a un escenari ( la majoria era la primera vegada que ho feia ) s’ ho han passat molt be i han gaudit de l’ experiència.
  3. També han fet una valoració negativa respecte al poc temps que han tingut per fer l’ assaig, de vegades realitzat en zones poc preparades com passadís .

Pel que fa al professorat, s’ ha recollit les valoracions , establint 2 nivells de valoració:

ASPECTES POSITIUS:

  1. Cohesió de grups. La experiència ha donat la possibilitat de fer una activitat col·lectiva, en que tothom ha tingut el seu protagonisme. N Ambient molt respectuós i participatiu entre els estudiants.
  2. El treball compartit, bon model d’ aprenentatge. Han valorat les dificultats i esforços que suposa el treball en grup i el repte por superar les dificultats.
  3. El suport extern d’ una especialista en teatre  ha ajudat força , especialment de com millorar les posades en escena.
  4. Format de 2 hores i una de preparació correcte. També es valora positiu que es faci en divendres.
  • PUNTS A REVISAR PEL PROPER CURS
  1. Cal més ajuda als grups d’ aprenentatge lent ( especialment grup E )
  2. Molt important incorporar pel proper curs al Departament de Llengua Catalana per treballar els aspectes relacionats amb la realització dels guions. En alguns micro-relats, s’ hauria pogut fer de manera més acurada.
  3. Pel que fa a l’ escenografia i el treball que s’ ha fet a la classe de Visual i Plàstica, es proposa que cada grup , faci la petició directament al Departament de Visual i Plàstica dels objectes, complements o allò que es pugui fer des de l’ aula . D’ aquesta manera, evitarem malentesos i manca de coordinació sobre què es necessita i que s’ha de fer de manera més eficaç. Es proposa que cada grup d’ alumnes  de Visual i Plàstica es responsabilitza de tasques concretes  i evitar que tots ho fem entre tots.
  4. Hem de garantir una millor eficàcia de treball en les sessions preparatòries dels micro-relats, especialment en les sessions dedicades a consulta, realització de guió i posada en escena .

En aquesta experiència, alguns grups han tingut que dedicar vàries sessions de treball fora d’ horari lectiu  per mala planificació o manca de temps. Per tal de ser mes operatius, es proposa fer unes fitxes que faciliten la concreció d’ aquestes 3 parts.

  1. S’ ha de solucionar el tema de canó, imatges i música que acompanyen a la representació.
  2. Les transicions entre escenes, també s’ ha de millorar tot i que es va fer millor del que pressuposaven.
  3. Pensar en un espai ben estructurat en l’ escenari per deixar els materials d’ escenografia que han d’ utilitzar. En aquest sentit, es van produir alguns problemes ( no saber on eren els complements, materials fets i no utilitzats…)

Alguns alumnes no s’ escoltava be el seu paper . Caldria pensar si es possible micros que permetin als actors poder actuar en moviment.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *