LES CASES. MANS A L’OBRA!!

TREBALLEM PLEGATS!!

  • Lectura del conte Cases del món.
  • Conversa dels materials. S’engresquen en la construcció d’una casa i es plantegen quins són els materials que tenen a l’abast per fer-ho.
  • Construccions. Es divideixen en grups segons els interessos. Després de cada sessió es fa una conversa per a recollir tant el procés de construcció com la gestió de grup.

 

  • Què ha de tenir una casa per fora? Ens adonem que durant el procés de vegades hi ha poca reflexió i decidim aturar-nos per mirar com és una casa per fora i consensuar com la farà el grup.

  • Participació famílies. Ens recolzem amb les famílies per a continuar el projecte. Hi ha materials poc apropiats per a l’ús dels infants i ens volem nodrir de l’experiència i creativitat dels nostres familiars.

  • Representació gràfica. En diferents moments del projecte utilitzem la representació gràfica per fer un recull de les seves experiències. Ens adonem que alguns nens/es comencen a engrescar-se en l’escriptura de manera espontània.

  • Construcció amb taules i cadires. Utilitzant tot l’espai de l’aula construïm diverses cases amb taules i cadires. Això permet als infants treballar en una altra perspectiva i dimensió més propera a la realitat.

TREBALLANT EM CONEIXO!!

  • Busquem a l’administrativa. Fem partícip al personal de l’escola i conscienciem als infants de les funcions de les diferents persones i espais del centre. Li demanem una llista amb les nostres adreces.

  • Street view. Fem ús de les noves tecnologies per a acostar als altres la nostra casa tot adonant-se de la funcionalitat d’aquestes eines tecnològiques.

  • Estadística en quin pis visc. Apliquem les mates d’una manera vivencial.
  • Conversa què ha de tenir una casa per dins i representació. De la mateixa manera que hem conversat sobre com són les cases per fora, també en parlem de com són per dins. Comparem les semblances i diferències d’aquestes. Cadascú la representa de forma lliure. Fem assemblea sobre quin és el lloc preferit de la casa i per què?
  • Representació de cases amb diferents materials.
  • Treballem l’autor Exposem diferents obres on es representen cases i ciutats de diverses maneres i els nens verbalitzen allò que més els hi ha agradat. A partir d’aquí, s’inspiren per a fer la seva pròpia representació.

  • Pel que fa a la teoria de les 5 pells, decidim treballar les tres primeres (epidermis, roba i llar) tot representant cadascuna.
  • Decorem la casa i posem qui hi viu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *