Per què hem d’estalviar aigua? Implementació

Les activitats proposades parteixen d’una carta que rebem on es presenta un problema relacionat amb l’aigua al nostre planeta i les seves conseqüències si no actuem.

Sessió 1

  • Reflexió a partir de la lectura d’una carta que ens fa prendre consciència del problema del canvi climàtic. Els alumnes aporten les seves idees segons els seus coneixements previs i trobem formes d’ajudar el nostre planeta.

Carta

  • Visualització de videos sobre el tema per apreciar les conseqüències del canvi climàtic.

 

 Sessió 2

  • Experiment per observar el desglaç i com aquest afecta el planeta. Realització d’hipòtesis. Situació de l’aigua en els tres estats a la Terra.

Sessió 3

  • Observació de l’experimenti realització de la fitxa.

 

Sessió 4

  • Experiment sobre per què l’aigua és salada o dolça.

Realització d’hipòtesis i comprovació de les causes.

 

Sessió 5 i 6

  • Cicle de l’aigua en anglès a partir de cançons i elaboració de murals en grups.

Sessió 7

  • Experiment del cicle de l’aigua. Partim de les seves hipótesis i després preparen en grup l’experiment

Sessió 8

  • Posem en pràctica el cicle de l’aigua fen tploure a les bosses i explicant així entre tots com funciona.
  • Realitzem un taller amb la visita d’una bióloga. Els alumnes prenen consciència amb exemples pràctics de la importància de l’estalvi de l’aigua i fan en grups un sistema de reg.

Sessió 9

  • Slogans amb raons per estalviar l’aigua. Els alumnes s’inventen eslògans i fan el seu disseny en una gota d’aigua.

Sessió 10

  • Posada en comú de les formes d’estalvi de l’aigua i consolidació dels aspectes apresos sobre el tema mitjançant una conversa final en grup.
  • Autoavaluació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *