Un cop iniciat el Projecte i aconseguit un grau de motivació necessari per dur a terme la resta de tasques, els alumnes s’organitzen en grups amb la nostra ajuda i planifiquem diferents experiments per tal de comprendre millor les idees que han sorgit a partir de la carta i durant la conversa:
- Experiment del desglaç
- Experiment de l’aigua dolça i salada
- Experiment del cicle de l’aigua
També realitzen un taller sobre l’estalvi de l’aigua dirigit per una biòloga per tal d’aprofundir en el cicle de l’aigua i en els bons hàbits per cuidar aquest recurs. En grups elaboren un sistema de reg amb una ampolla de plàstic.
L’última sessió la utilitzem per a reflexionar sobre tot allò aprés i cadascú pensa un slogan o frase i realitza el seu propi disseny en una gota d’aigua.
Pel que fa a tipus d’agrupaments, es fa servir el treball en gran grup, en petit grup o individual en funció de l’activitat programada. Quant a materials, s’’utilitzen diferents suports audiovisuals o escrits per trobar o descobrir els coneixements, material reciclat, material específic pels experiments, etc.