“Mar, quan ens portaràs les fotos del teu peu?”. Implementació del projecte.

A partir de la curiositat inicial de veure les radiografies del peu operat de la tutora, la mestra proporciona als alumnes radiografies de diferents parts del cos i de diferents membres de la seva família perquè els nens i les nenes observin. Així poden veure els coneixements previs de cada alumne.

Molts nens i nenes de la classe sabien què era una radiografia i què s’hi mostrava. Alguns, fins i tot, sabien identificar quin os era.

Quan se’ls va demanar criteri de classificació per les radiografies van sorgir dos propostes: classificar per persona a la que pertany, o bé per parts del cos (independentment de qui pertanyi). Van fer una votació a mà alçada i és va acordar fer la distribució per parts del cos, tenint un resultat de 15 vots a favor i 6 en contra.

A mida que es desenvolupava cada sessió, la mestra de suport feia un recull de les inquietuds dels nens/es i de les conclusions que s’havien tret,  per tal que a la següent sessió poguéssim continuar el fil conductor del projecte centrat en el seus interessos.

Els alumnes estaven molt involucrats en el projecte i treballaven de manera endreçada respectant els torns de paraula i cooperant activament entre ells/es.

El projecte es documenta amb un recull de les feines i fotos amb explicació de les activitats més manipulatives.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *