Per a la realització d’aquest projecte hem seguit els següents passos:
- Formar equips de treball per a la realització de les activitats.
1.1. Organització dels grups tenint en compte la diversitat de l’aula (grups heterogenis), i repartició de rols dins del grup.
2. Selecció del lloc on s’ubicarà l’hort, a partir de la pregunta inicial i les propostes donades pels alumnes.
- Pluja d’idees dels grups sobre l’hort. (coneixements previs, motivacions dels alumnes).
- Organització dels objectius a realitzar per cada grup.
- Posada en comú i aprovació dels ítems d’avaluació.
- Aportació de material i informació per part dels grups de treball. Per investigar el tema que treballen.
- Temporització de les activitats previstes.
- Organització en el temps dels projectes per cicles.
- Adequar les tasques a realitzar en funció del que volen saber i del currículum.
- Realització de l’activitat a l’aula o a l’hort. Posada en pràctica.
Per a l’èxit en la consecució del projecte i la realització de les activitats programades cal una bona coordinació de tots els actors, a l’hora d’aportar una visió de conjunt per a determinar les tasques obligatòries, els recursos disponibles, adequació dels continguts pedagògics, distribució d’espais, etc.
La coordinació es durà a terme conjuntament amb la comissió de l’hort:
- proporcionar les hores pertinents per a poder realitzar la docència a l’hort.
- preparar els materials per dur a terme el treball dels projectes.
- vetllar per la funcionalitat de l’hort (eines, llavors, terra…)
Per afavorir l’intercanvi d’informació i els aprenentatges que s’han anat construint vivencialment s’han anat realitzant diferents activitats d’aprenentatge cooperatiu. (l’expert, llapis al mig…)
Hem anat fent i pactant amb els alumnes les diferents rúbriques, en tots els nivells (el què i el com). Utilitzant també eines d’autoavaluació i seguiment com per exemple “Check list” .