Les tasques han estat sobretot de caire cooperatiu sense oblidar el treball individual i en parelles.
La formació de grups ha estat heterogènia i amb la intervenció del mestre en la seva formació, fent servir tècniques cooperatives com ara el grup d’experts.
L’assignació dels rols i la definició de tasques de cadascun ha estat pactada mestre-alumnes, ja que a l’escola ens trobem en un punt inicial de l’aprenentatge cooperatiu. La finalitat és que arribin a ser completament autònoms en el desenvolupament de les seves tasques. Aquests rols han estat: secretari, portaveu, material i controlador de volum. En cas que hi hagués un grup de cinc vam decidir afegir un rol relacionat amb les TIC.
El rol de l’aprenent ha estat d’agent constructor del seu propi aprenentatge ja que amb la investigació i monitoratge i suport del mestre s’ha aconseguit arribar als objectius proposats.
La seqüenciació de les activitats van ser planificades prèviament per tal de tenir una idea inicial del que seria el projecte. No obstant, durant el procés aquesta idea es va anar modificant en funció dels interessos dels alumnes.
Les tasques dutes a terme com ara elaborar un pressupost de la sortida; cercar informació; posar-se en contacte amb les empreses a través d’e-mail i pàgines web tot utilitzant les tauletes i ordinadors portàtils; han estat dissenyades amb la intenció d’afavorir la seva autonomia, autoregulació, acceptació de l’altre i cooperació.
Els alumnes una vegada havien cercat informació i triat el destinació van entrar en conflicte amb ells mateixos. Un cop entès com es feia un pressupost es van adonar que hi havia sortides inviables. Així doncs, van haver de replantejar-se i reelaborar el seu pressupost i destinació.
Per tal que no es perdessin en el fil del projecte, vam veure convenient l’elaboració d’un mapa conceptual. El mestre va ser el guia en la estructuració de les idees dels alumnes en el mapa conceptual del grup-classe.
El mapa conceptual ens va servir com a espai per crear i compartir el procés, els dubtes, intercanviar idees i revisar els objectius inicials i per últim, i no menys important, perquè se situïn en el punt en el que ens trobem.