Com ho hem planificat?

El nostre leit motiv del projecte  és com organitzar una sortida. La motivació inicial ha estat la rebuda d’un e-mail , per part de la directora del centre, convidant-nos a escollir una sortida, amb un pressupost determinat.

Partint d’una conversa inicial amb els  alumnes, el mestre planteja la pregunta-guia: “Com organitzem una sortida?”. A partir d’aquí s’inicia una pluja d’idees (brainstorming) on els alumnes aporten les seves vivències personals sobre sortides fetes a l’escola, esplais o les seves famílies.

Per tal que hi hagi un equilibri en les diferents agrupacions de treball, s’ha incentivat el treball individual, seguit d’un treball per parelles, per a continuació fer-ho en petit grup i, finalment, exposar-ho en gran grup. Així doncs, inicialment cada alumne ha de pensar o plantejar-se on vol anar de sortida, buscant informació i reflexionant sobre tot allò que necessita per dur-la a terme.

Els objectius, criteris d’avaluació i continguts que ens vam plantejar van ser compartits amb els alumnes. Aquests són:

Àmbit d’aprendre a aprendre

Objectiu: Utilitzar la interacció i tècniques de treball en grup

Criteris d’avaluació:

-Acceptar la responsabilitat del rol per aconseguir objectius grupals

-Autoavaluar-se  en el procés i el resultat final del projecte

Continguts:

-Repartiment de rols

-Seguiment del procés

-Interacció en grups

-Suma dialogada d’aportacions

Àmbit matemàtic     

Objectiu: Fer conjectures matemàtiques adients en situacions reals (estimacions del pressupost, càlcul del temps, distància i preu) i comprovar-les.

Criteris d’avaluació:

-Interpretar gràfiques, taules horàries i plànols i itineraris

-Fer una estimació del pressupost tenint en compte el diners, temps i mitjà de transport.

Continguts:

Numeració i càlcul:

-Càlcul d’ un pressupost amb monedes: euros i cèntims.

-Ús de les calculadores i altres recursos digitals per desenvolupar el càlcul

– Estimació dels resultats de les operacions

-Realització de restes portant-ne, multiplicacions i divisions amb nombres naturals amb algorismes estàndard

Espai i forma:

-Utilització d’adreces o punts de referència per moure’s en l’entorn.

-Realització, interpretació i ús de plànols d’itineraris cercats per ells mateixos utilitzant diferents suports: digital i en paper.

Àmbit lingüístic

Objectiu: Planificar i elaborar un cartell i un e-mail per comunicar-se amb empreses externes

Criteris d’avaluació:

-Seguir una base d’orientació per planificar el e-mail i el cartell

-Dur a terme la realització del e-mail per grups utilitzant les TIC

Continguts:

-Estratègies per a la producció de textos escrits: planificar (organització de les idees a partir d’esquemes), escriure (organització de la informació en paràgrafs) i revisar (utilització d’eines com ara diccionaris, correctors de textos…).

-Utilització de recursos informàtic per escriure textos (Word)

– Convencions pròpies de la comunicació digital ( e-mail a qui va dirigit, assumpte, salutació, inici, cos i acomiadament)

-Utilització d’eines de consulta com a diccionaris i revisió per a la producció de textos escrits.

Àmbit digital

Objectiu: Cercar i seleccionar informació digital considerant diverses fonts i entorns digitals

Criteris d’avaluació:

-Identificar i seleccionar la informació adient.

-Utilitzar les eines bàsiques de cerca en entorns digitals.

Continguts:

-Planificació de la cerca: paraules clau, cerques bàsiques.

-Fonts d’informació digital ja pautades i especificades.

-Captura i organització de la informació en documents Word.

Un comentari a “Com ho hem planificat?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *