Fruit de l’arribada d’un alumne nou a l’escola i al barri es planteja el problema d’ensenyar-li el camí de l’escola a casa seva.
Els companys van arribar a la conclusió que li calia conèixer el barri, els llocs on van els nens i saber on viu, com arribar a l’escola i els parcs on poden anar a jugar amb els seus companys per tal de moure’s pel barri.
Aquesta necessitat es va fer extensiva a altres companys. Amb aquest “leit-motiv” va sorgir el títol del nostre projecte “Com és el nostre barri?”
D’aquesta manera van mostrar la inquietud per saber quins serveis hi havia al seu abast: parcs, biblioteques, mercats… ja que no coneixien del tot la seva ubicació. També els va interessar molt el nom dels carrers.
Com a mestres ens vam plantejar diferents possibilitats com ara treballar mapes, els noms dels carrers, el civisme al barri, que podem millorar?,… El tema donava per a molt…
Com a sessió inicial es va fer una posada en comú amb el grup classe sobre què coneixien del barri, quins llocs, quins carrers, quins parcs o places…. i què no coneixien.
En aquest punt els mestres vam acotar els objectius per poder tenir clar quin seria el nostre pla de treball i compartir-lo amb els nostres alumnes.
El següent pas va ser omplir el Pla de treball de l’equip i establir objectius del grups (el què farem, el què aprendrem i el què s’avaluarà) i com ho farem entre altres aspectes.