PLANIFICACIÓ
Primer, es va fer una pluja d’idees on els alumnes exposaven diferents temes d’allò que volien treballar. Una vegada es van apuntar a la pissarra, es van fer les votacions a mà alçada. El tema guanyador amb majoria absoluta va ser “El cinema i la televisió”.
A la següent sessió, els alumnes van escriure de forma individual i en un paper els coneixements previs sobre el tema (què sabien). El mestre, va escriure totes les aportacions a la pissarra. A continuació, es va fer una reflexió de què volien saber sobre el tema. A partir, d’aquí van sortir una vintena de qüestions; què volien aprendre sobre el cinema i la televisió.
Després, es van fer cinc grups, el mestre va repartir tres o quatre preguntes d’allò que volien saber i els diferents grups havien d’escollir una i dir les raons de per què havien escollit aquesta. En total, cada grup havia d’investigar sobre una pregunta.
Un altre dia, cada grup va portar informació sobre el seu tema i va exposar a la resta de companys allò què havia portat. Cada grup, es va coordinar per tal d’exposar la recerca.
Properament, es van fer canvis de grups, de preguntes i d’informació investigada. Una vegada fets els grups, cadascun va decidir com fer el seu projecte:
- La història del cinema: línia del temps.
- La història dels dibuixos animats: línia del temps.
- La primera pel·lícula de la història: còmic.
- Doblatge i càmeres: mural.
- Efectes especials: mural, còmic i còmic manga.
A partir d’aquí, va començar el desenvolupament del projecte: cada grup es va organitzar i coordinar per tal de fer la seva investigació.